Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 30 duben 2024, 19:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 květen 2006, 09:21 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Po zimě mi odešel usměrňovač a Elba. Vše je již vyměněno v servise. Elbu měnili dokonce 2 krát. Když tam byla Elba česká ( prý se dělá u nás, nevím ) bylo dobíjení asi na 13,8 V a proud 1,2 A. Ta odešla během jedné jízdy, tak po reklamaci mi namontovali Elbu německou ( Sega ). Na krabičce jsou tyto údaje 12V, 2x 10W místo 2x 21W, 2,5A.
Už při volnoběhu mám na baterii skoro 14 Voltů a při vyšších otáčkách je dobíjení asi na 15,3 Voltech. Bylo mi řečeno, že německá Elba je živější a nastavená na větší dobíjení.
Po jízdě baterie pění. V Elbě je trimr ale nevím jestli slouží jako regulační prvek pro nastavení dobíjecího napětí a nebo je to pro nastavení frekvence blíkání směrovek. Jelikož je to těsně po opravě a tedy v záruce, nechci do toho moc hrabat ale pokud by šlo jednoduchým způsobem upravit dobíjecí napětí na hodnotu, která je předepsaná, udělám si to sám.

Díky za radu.


Naposledy upravil Milhaus67 dne 24 červen 2006, 09:04, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 květen 2006, 11:52 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
ano v elbě je trimr kterým se dá dobíjení dostavit, když se na tišťák elby podíváš z vrchu, autosvorkama proti sobě tak ten trimr je na pravé polovině desky a většinou ve spodním rohu

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Simson S53-přebíjení baterie
PříspěvekNapsal: 22 květen 2006, 04:42 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Trimr v německé Elbě opravdu je ( 10k ). Je u svorek na pravé straně a v této Elbě je asi o polovinu méně součástek než v Elbě české.
Je dost těžké se s tím domluvit, stačí desetinka a napětí při vysokých otáčkách klesne až na 12,5 V a nebo zase postupně vyleze až k 15 V. Je to ale teď lepší a už nemám po 50 metrech jízdy přes 15 V ale lehce pod.

Má na seřízení vliv i jak je baterie nabitá? Česká Elba držela napětí na 13,8 V a víc to prostě nešlo. U této Elby napětí dost kolísá a seřízení je opravdu dost těžké. Tak nevím, jestli to mám nechat tak, nebo Elbu reklamovat. Teoreticky je nová a funkční ale s tím napětím nevím.

Udělal jsem si ledkový BATEST, který mám jako druhý budík vedle tachometru. Po nastartování se rozsvítí zelená Led, při brždění a nebo blikání začne problikávat zelená se žlutou. Asi po 5 km jízdě opět začala prosvicovat červená, která je nastavena na 15 V ale při nějakém dalším odběru na víc, opět zhasla.

Zaráží mě to, že Elba nedokáže nepustit napětí větší než 14 V. Baterie byla možná hodně přebitá ale nevím jestli to má vliv.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 květen 2006, 13:03 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
ta elba je divná....nebyta ta česká od ZM elektronic?

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 květen 2006, 20:10 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
To přesně nevím. Měl jsem jí pár hodin, tak jsem jí ani neprohlížel a po reklamaci jsem dostal tu německou. Je na ní napsáno Sega a uvnitř jen pár součástek. Vzal jsem měřák a hned volal do servisu, že dochází k přebíjení. Bylo mi řečeno, že německá Elba je živější a tolik to zase nevadí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 květen 2006, 20:26 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
15V to teda vadí....mělo by to být 14,4

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 květen 2006, 07:03 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Volal jsem do servisu a řekli mi, že když zkoušeli českou Elbu, tak směrovky blikají chaoticky jako barevná hudba, to mi začlo dělat po druhé opravě ale zase dobíjení je OK. U německé Elby je blikání směrovek OK ale zase to dobíjení je větší. Po delší jízdě stoupne napětí na 15 V ale když jenom škrtnu po brzdě opět napětí spadne a drží. Po zapnutí a vypnutí směrovek opět časem napětí stoupne ale zase stačí jen aktivovat brzdové světlo a napětí spadne a drží.
Mám ještě starou původní Elbu, která bliká dobře ale nepouští nabíjení. Je tam pak 12V a proud 0,1 A. Čím by to tak mohlo být? Zkusím vyměnit tyristor, jinak nevím.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 květen 2006, 06:30 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Ještě jedna taková technická záležitost. Zjistil jsem na německých stránkách, že Elby se vyskytují v několika variantách. Jednak je krabička označena jako Elba a nebo Segu asi podle výrobce.
Pak jsou označeny typem nebo prostě hodnotami. Typ je stejný ale mě zaráží, že za lomítkem mají označení 1 až 5. Já jsem měl typ 8872.10/1 což byly hodnoty 12V 2x21W, 2.5A. To by bylo v pořádku ale teď mám typ od výrobce Segu 8872.10/4. Je u něj napsáno: pro Simsona SR50/1, SR80/1 XG, CX a hodnoty na krabičce jsou 12V 2x10W ( ne 21 ), 2.5A. Je to nějaké divné.
Nemáte ještě někdo nějaké jiné zkušenosti, než vlítnu opět do servisu?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 květen 2006, 08:00 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 duben 2005, 13:33
Příspěvky: 120
Bydliště: SVK, Prešovský kraj
Ja som mal rovnaky problem, po reklamacii mi poslali ine dobijanie od ineho vyrobcu a zatiaľ je to OK

Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 květen 2006, 16:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Tak to je má původní Elba, která nyní jen bliká ale je nefunkční dobíjení. ( viz odkazy dole ) Při nastartování je na baterii jen 12V a proud 0,1A. Vyměnil jsem tyristor, diodu a el. kondenzátor ale bez výsledku. Kdyby měl někdo schéma zapojení, nebo poradil, jaké jsou v Elbě součástky, hlavně ty černé int. obvody byl bych vděčný. Nevím jestli jde použít nějakou náhradu, označení těch původních je dost divné. Může to být blbina za pár korun ale některé součástky jsem podle označení nepoznal.
Byl sem včera v servise a chtějí mi vrátit peníze a Elbu si můžu sehnat někde jinde. Přemýšlím, že zavolám do Brna. Tady v Ostravě dodávají jen jeden druh a nikoho nezajímá, že to je špatné a jiný typ nejsou schopni sehnat.

Kdyby někdo věděl co je to za součástky, budu vděčný ale asi je to marné, že.


Díky

http://img107.imageshack.us/img107/5183/dsc038550gc.jpg



http://img64.imageshack.us/img64/5373/dsc038573zn.jpg


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 červen 2006, 15:12 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Mám objednaný regulátor od firmy MGN a originál usměrňovač s šesti vývody díky uživateli Mademan. Snad to bude už OK. Uvidíme. Dám vědět.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 červen 2006, 16:15 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Tak jak jsem slíbil tak činím. Vyměnil jsem usměrňovač za originál německý a regulátor napětí firmy MGN. Po výměně bylo vše při starém. Opět přebíjení baterie, napětí po 100 metrech přes 15V. Asi při výrobě si nějak hlavu nedělají z toho, že třeba dochází k přebíjení a je nutné si to doladit.
Vlezl jsem do ELBY a u této je jiný trimr. Dá se s ním seřídit dobíjecí napětí velmi jemně. Není to obyčejný trimr, kde jsou velké skoky a nepřesnost ale takový, kde vetším otočením změníte jen par desetin.
Napětí šlo stáhnout a teď je to OK.

Dobíjecí napětí je teď něco přes 13V a proud 1.5A

http://img374.imageshack.us/img374/4678/dsc038972qt.jpg

http://img374.imageshack.us/img374/6353/dsc038984nn.jpg

http://img374.imageshack.us/img374/3687/dsc038993ef.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/2595/dsc039004us.jpg


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 červen 2006, 17:06 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 04 duben 2005, 13:33
Příspěvky: 120
Bydliště: SVK, Prešovský kraj
Hmm... je zaujimave ze to mne neprebija :-k mozno to bude aj tym ze som daval prerabat komplet elektriku (vsetko nove)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 červen 2006, 08:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 květen 2006, 05:58
Příspěvky: 20
Možna Ti ELBU nastavili po předělání elektriky, tak jak jsem to udělal já. Ono při výrobě to nastaví asi na hrubo a pokud to nesedí, je to zapotřebí doladit. Ale MGN je rozhodně lepší a kvalita součástek mi připadá rozhodně vyšší, než u SEGU.
Už jen ten jemný trimr, kterým se to dá v pohodě seřídit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006, 19:36 
Offline
Uživatel

Registrován: 15 červenec 2006, 13:18
Příspěvky: 43
Bydliště: Chrudim
Možná že se vám někomu hodí následující schéma ELBY, co jsem našel na netu... http://www.bur-werbung.de/besjan/simson/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 128 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.193s | 14 Queries | GZIP : On ]