Cistej hlinik muzete videt jen v elektro kabelech, je to strasny maslo, z toho mit udelanej kryt motoru tak kupujete kazdej rok novej
. Kdyz vidite neco z hliniku k ucelu jinemu nez vedeni el. proudu, tak je to bud nejaka slitina hliniku (napr. dural) nebo nejaka uplne jina slitina (napr. zinku). Slitiny hliniku svaret lze ale ne vsechny a svareci strasne neradi svari material o kterem nic nevi, protoze muze zacit svaret a ono to nepujde a bude to dok**veny jeste vic. A jeste neco - slysel jsem o pripadu kdy chlapek prorazil vanu u motoru v aute a chtel to zavarit, jenze to porad bublalo a neslo to svarit, byl to olej v te praskline a nijak ho odtud nedostali, ani perchlorethylenem, asi je ten hlinikovej odlitek trochu porezni a vubec to nebylo mozny z toho dostat. Takze to napred vycisti a pak PORADNE odmasti tim perchlorem (v drogerce cca 40Kc za 800g) - asi bych to v tom nechal nekolik dni vyluhovat ale bude problem do ceho to zavrit, je to dost tekave. A zkus nejakou autodilnu, meli by to umet - pokud delaji autoklempirinu tak asi budou mit vhodnej stroj).
Jen pokud by to nekoho zajimalo - nepouzivaji se klasicke obalene elektrody (i kdyz existuji ale nikdy jsem je nevidel prodavat a je to spis asi takova specialitka) ale holej drat (prumer bezne 0.8 - 1mm) na civce a ochranna atmosfera inertniho plynu (CO2, Argon, Helium, a ruzne jejich smesi), nebo se pouziva wolframova elektroda ktera se netavi a material do svaru se dodava namacenim dratu (silnejsi, takove tycky) do roztaveneho svaroveho kovu, tahle metoda ma na esteticky nejlepsi svary, je hodne univerzalni (lze svaret skoro vsechno) ale protoze se pouziva argon (vzacny plyn) tak je o dost drazsi nez ostatni. Jsou to svareci metody MIG(drat + CO2, lidove tzv. "ce-o-cko") a TIG(wolfr. elektroda + argon + silnejsi drat) a ja nevim jaky este... Mam vybaveni na TIG ale v soucasny dobe nemam dilnu a jeste to nemam ani poradne sestaveny a vyzkouseny, navic nemam zadnej svarecskej kurz (je to jen muj konicek) takze bych si na nic vaznejsiho ani netroufnul.