Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 29 duben 2024, 17:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006, 00:52 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Takže znovu od začátku:

1. Jak se to stalo:
jdu z prace a najednou pri vyssich otackach zacal stracet vykon (tendence uplne zhasnout) ale pri pusteni plynu na volnobeh drzel.
Pri jizde se mi zdalo jako by byl problem s karburatorem(zanesene trysky) ale nez jsem vubec dojel k baraku tak cca v 50km/hod uplne zhasnul jak kdybych vypnul zapalovani. Slezu z motorky a co jsem zkousel tak jestli dava jiskru!! A NIC. Uplne hluchy!!!

Dotazy:
1) Když motor začal ztrácet výkon bylo to:
a) jako když vypneš zapalování nebo dochází benzin.
b) jako když si přišlápneš zadní brzdu.
2) Kolik máš najeto a kdy si naposledy měnil ložiska na klice.

3) Nejsou náhodou na novém snímači stopy po otěru.

Vím, že asi budu vypadat jako úplnej vůl, ale podle mejch zkušeností je 90 procent závad Simsonů zaviněno vyběhaným ložiskem na klice u setrváku, který dostává největší záhul právě vod toho těžkýho magneta.

Projevuje se následovně:
1. fáze - Nejde seřídit volnoběh protože ani nejlepší gufero to nevydrží.
Po výměně gufrera zase chvíli funguje
2. fáze - Začne blbnout dobíjení, světla nebo zapalování podle toho,
která cívka to schytá jako první (většinou dobíjecí).
3. fáze - Motor se při zatížení (např. při jízdě do kopce) začne jako by
zadírat až se i úplně zastaví. Pokud vymáčkneš spojku nebo
ubereš plyn zase se vesele rozběhne. Zvláštní znamení - dekl
od zapalování je už pěkně žhavej.
4. fáze - totální devastace některé cívky nebo snímače, někdy i všech
najednou, případně i rotoru.

Bohužel volný ložisko se málokdy pozná tím, že zacloumáš rukou setrvákem. Pokud jo, tak už většinou nastává 4. fáze.

Detekce: Sundat setrvák nějakou barvou lehce přetřít jádra cívek a snímače (tady bych doporučoval radši vodou ředitelnou). Protočit motor nejlépe krátkým roztlačením se zašroubovanou svíčkou (simuluje to zatížení motoru) a nakonec zkontrolovat nátěr. Pokud je barva odřená, jsou ložiska v p.eli.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006, 18:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
ne ne ne ne, zadny gurera sem td neplet. Vse je na svem miste tak jak ma byt, ale nejakej zmetek nechce fungovat tak jak ma a proto chci jit od konce po kablech a merit, le potrebuji hodnoty ktere jsou spravne, ja sice neco namrim ale nemam to kde porovnad. Takze bych ted potreboval vysledky mereni na dretech vedouci k indukcni civce (pri mereni odpojene od inducky) a slapeme na startovaci paku pri mereni, doufam ze je to jasne ale kdyby nahodou. Zatim dik za hodnoty c1. Pak treba dalsi. Nebo mi djte odkaz kde se na to muzu podivat ja to nikde nenase.......asi jsem malo hledal.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006, 21:23 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
qwerty píše:
Vím, že asi budu vypadat jako úplnej vůl, ale podle mejch zkušeností je 90 procent závad Simsonů zaviněno vyběhaným ložiskem na klice u setrváku, který dostává největší záhul právě vod toho těžkýho magneta.

Projevuje se následovně:
1. fáze - Nejde seřídit volnoběh protože ani nejlepší gufero to nevydrží.
Po výměně gufrera zase chvíli funguje
2. fáze - Začne blbnout dobíjení, světla nebo zapalování podle toho,
která cívka to schytá jako první (většinou dobíjecí).
3. fáze - Motor se při zatížení (např. při jízdě do kopce) začne jako by
zadírat až se i úplně zastaví. Pokud vymáčkneš spojku nebo
ubereš plyn zase se vesele rozběhne. Zvláštní znamení - dekl
od zapalování je už pěkně žhavej.
4. fáze - totální devastace některé cívky nebo snímače, někdy i všech
najednou, případně i rotoru.

Bohužel volný ložisko se málokdy pozná tím, že zacloumáš rukou setrvákem. Pokud jo, tak už většinou nastává 4. fáze.

Detekce: Sundat setrvák nějakou barvou lehce přetřít jádra cívek a snímače (tady bych doporučoval radši vodou ředitelnou). Protočit motor nejlépe krátkým roztlačením se zašroubovanou svíčkou (simuluje to zatížení motoru) a nakonec zkontrolovat nátěr. Pokud je barva odřená, jsou ložiska v p.eli.

nooo s vyjetým ložiskem u magneta jsem se setkal v polovině případů...v druhé polovině byl vymlácený čep setrváku a ani nové ložisko by nepomohlo, leda ho přilepit lepidlem na to určeným pokud by vůle byla malá. Ale nikdy jsem se nesetkal s tím že by rotor zdemoloval cívky nebo snímač a už vůbec ne s tím že by to přestávalo jet a přestávaly svítit světla....a pokud by se toto dělo produkoval by ten motor neúnosný randál protože ve všech předchozích případech byl motor hlučný-ozývalo se takové klepání

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006, 22:14 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
ne zadne klepani ani zadne jine neprirozene zvuky to nevydavalo. Krasne bezici motor bez jakychkoliv znamek poruch,vad,..........Ten simson kdyz jsem ho kupoval nyni na vanoce 2005 byl v bezvadnem stavu. Motor cisty, nezaneseny, zadne znamky kapajiciho oleje.......proste nebylo zadne vady. A na 16let stari vubec nevypada!!!!!!! Vse je v original stavu-zadny predelavky,tuning...... Proto jsem ho kupoval, ale nepocital jsem s takovou vadou. Najezdil jsem na nem 2000km za leden,unor,brezen a ani znamky cinkajicich pistnich krouzku, takze fakt zadne gufera ani loziska mi nerikejte. Jsem automechanik a takovou vadu bych poznal, ale bohuzel elektro neni moje silna stranka. A vim bezpecne ze se jedna o elektriku=zapalovani. Zadna vypustena pneumatika ani utahla brzda neni pricinou nefunkcnosti tohoto stroje.


mate nejake odkazy na stranky kde bych mohl prostudovat veskere namerene hodnoty, nebo mi je muzete napsat vy.

kdyz by se chtel nekdo pobavit tak tady je odkaz- http://blog.lide.cz/KeepSmajling/2006/02/02/141
jsem nasel pri hledani informaci o napeti privadenem na indukcni civku.
A tady zadne hodnoty pro me????????

Rez indukcni civkou http://pehu.info/images/Inducka.jpg


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006, 22:59 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Hledal jsem ve všech chytrejch příčurkách, ale všude píšou jen o hodnotách odporu snímače, odporu cívky zapalování a kolik má dávat voltů. Podle toho máš všechny hodnoty v toleranci. Zkus prosímtě ještě zkontrolovat vžechny uzemňovací uzly, jestli nejsou zarezlý. Mám dojem že jsou tři. Jeden je pod nádrží (tam je myslím ukostřená indukčka), druhej v kastlíku u spínačky a třetí vzádu pod sedlem. Ale nebijte mě, jestli jsem se sekl.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006, 23:35 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
qwerty píše:
Hledal jsem ve všech chytrejch příčurkách, ale všude píšou jen o hodnotách odporu snímače, odporu cívky zapalování a kolik má dávat voltů. Podle toho máš všechny hodnoty v toleranci. Zkus prosímtě ještě zkontrolovat vžechny uzemňovací uzly, jestli nejsou zarezlý. Mám dojem že jsou tři. Jeden je pod nádrží (tam je myslím ukostřená indukčka), druhej v kastlíku u spínačky a třetí vzádu pod sedlem. Ale nebijte mě, jestli jsem se sekl.

On má SR50 a tam je to úplně jinak ale u S51 mají vliv na zapalování jen dva body: ten pod nádrží a ten v kastlíku.

Ještě dotaz: zkusil jsi tam dát zase ten starý tyristor? říkáš že máš vše poměněné, skus ho tam hodit protože se mi moc nelíbí že ten nový nemá trimr pro dostavení otáček od kterých pracuje a kdy přestane

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 duben 2006, 00:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
jo presne tak mam sr50, ale ja si to promitl do sve polohy.......ale to je jedno. Ten tyristor me uz taky napadlo vrazit tam ten stary ale bylo to jeste slabsi. Ale jeste takovej dodatek-ja tam uz nemel puvodni origos, coz znamena ze jsem tam mel naprosto identicky jako ten co mam nyni nove koupeny. A na ten co tam byl to jezdilo, a to ze tam neni ten sroub na serizeni ja nemuzu ovlivnit nijak jinak jen ze bych s koupil stary funkcni original. A nebo slozit si tu stavebnici co jsem tusim nekde tady ci jinde cet na vyrobu vlastniho tyristoru, a ten mam pocit ze trimr pro doladeni ma??!! ci se pletu?? Ale bohuzel tolik casu nemam, musim to nejak poresit. Jo a ja ty hodnoty taky nikde nenasel. Tak leda kdybych vas pozadal (zadam vas) o vase zmereni na te indukcce.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 duben 2006, 01:33 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
Kupil píše:
jo presne tak mam sr50, ale ja si to promitl do sve polohy.......ale to je jedno. Ten tyristor me uz taky napadlo vrazit tam ten stary ale bylo to jeste slabsi. Ale jeste takovej dodatek-ja tam uz nemel puvodni origos, coz znamena ze jsem tam mel naprosto identicky jako ten co mam nyni nove koupeny. A na ten co tam byl to jezdilo, a to ze tam neni ten sroub na serizeni ja nemuzu ovlivnit nijak jinak jen ze bych s koupil stary funkcni original. A nebo slozit si tu stavebnici co jsem tusim nekde tady ci jinde cet na vyrobu vlastniho tyristoru, a ten mam pocit ze trimr pro doladeni ma??!! ci se pletu?? Ale bohuzel tolik casu nemam, musim to nejak poresit. Jo a ja ty hodnoty taky nikde nenasel. Tak leda kdybych vas pozadal (zadam vas) o vase zmereni na te indukcce.

pošli mě toho skůtra FedExem a já na to mrknu :lol: jinak to schéma tyristoru je obšlehnuté do detailu z originálního tyristoru, dělal jsem to když mi ten můj odešel a nechtělo se mě vyhazovat peníze za novej z obchodu a změřit primární vinutí indučky nejspíš nepůjde, má totiž velmi malý vnitřní odpor a u sekundáru by se to mělo pohybovat v kiloohmech

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 duben 2006, 09:03 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
ne ne ne, nemyslim zmerit inducku ale napeti prichazejici na tu inducku. Tj. kontakt cislo 1 a 15 (neboli kostra a vyvod z tyristoru c 15) to potrebuji vedet kolik to dava voltu. tak jako jsem zmeril civku (cca kolem 200V) tak ted chci vedet kolik leze napeti z tyristoru na indukcni civku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 květen 2006, 20:56 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
Tak koukám, že má někdo asi stejnej problém jako já, už loni mi to podobně záhadně blblo i když sem všecko povyměňoval a letos je to tu zas. Tentokrát už na to kašlu a nic nekupuju, teda kromě toho gufera pod základovkou který mi slušně prochcávalo ... Mno po pár vyměněnejch svíčkách sem vzal multimetr a zkoušel nakopnout, ze zapalovací cívky do tyristoru šlo už při lehkym sešlapu nějakejch 120V střídavejch, ale ze snímače sem nenaměřil ani prd a to sem to zkoušel střídavě i stejnosměrně, takže sem usoudil, že bude error v tom snímači nebo něco co na něj má vliv ... btw odpor snímače mám nějakejch 27R, takže to je v poho ... Prozatim sem koumal že aspoň preventivně vyměnim přívodní dráty k motoru, protože po těch letech už jsou docela tuhý.

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 květen 2006, 15:06 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
To Marty: neposílal sem ti tenkrát ten můj špatnej snímač? zajímalo by mě jaký parametry má ta cívka ...

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 květen 2006, 15:41 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
jj posílal a cívka má mít 16 anebo 24ohm...drobné odchylky možné

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 květen 2006, 16:10 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
Marty píše:
jj posílal a cívka má mít 16 anebo 24ohm...drobné odchylky možné

a počet závitů a jakym zhruba je to vinutý drátem?

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 květen 2006, 17:24 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
to se ti převinout nikdy nepovede :wink: drát bude tak 0.2jka a závity jsem nepočítal

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 262 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.646s | 13 Queries | GZIP : On ]