Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 28 duben 2024, 09:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ABSOLUTNI PROBLEM NASTARTOVAT
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 12:53 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
Prosim o radu!
1. Jak se to stalo:
jdu z prace a najednou pri vyssich otackach zacal stracet vykon (tendence uplne zhasnout) ale pri pusteni plynu na volnobeh drzel.
Pri jizde se mi zdalo jako by byl problem s karburatorem(zanesene trysky) ale nez jsem vubec dojel k baraku tak cca v 50km/hod uplne zhasnul jak kdybych vypnul zapalovani. Slezu z motorky a co jsem zkousel tak jestli dava jiskru!! A NIC. Uplne hluchy!!!
2.Hledani zavady a nasledna snaha opravit (vymenit za novy kus):
Jdu od zacatku Svicka=vymenena za novy kus,fajfka=vymenena za novy kus,vysokonap. kabel=vymeneny za novy kus,inducka=vymenena za novy kus,kabely promereny ocisteny a sprave pripojeny,tyristor(ridici dil)=vymenen za novy kus,opet kabely=promereny.......Ok,nabijeci civka=vymenena za novy kus,rotor(magneto) zkontrolovane a vyzualne bez problemu (vasechny magnety ok a na svem miste). tot vse
3.Jaka je momentalni situace:
Stale nejezdi
Pri kontrole jestli dava jiskru jsem zjistil ze pri pomalem seslapovani nozniho pedalu jiskru dava a i pekne kope (odskouseno primo na ostro na sobe) ale pri rychlem seslapnuti (mysleno klasickym startovacimi otacky) jiskru nehazi a pri testu na me samotnem pouze slabe mravenci. Coz je pricina proc vlastne vubec nechce nastartovat.
4.Odstraneni teto zavady:
NEZJISTENO!!!!!!!!!!
A proto prosim o radu jak pokracovat dal. Tlaci me cas a potrebuji jezdit. Jsem totiz pracant v Irsku a potrebuji byt mobilni.
Ps: jsem automechanik ale elektro neni moje hoby a ani v praci mi nedokazou poradit, take jsem volal primo mechanikovy do cr zabivajici se opravamy simsonu a babet ale vysledek nulovy. Tak co kdo si troufne!!!!!!
Zatim cus Lukas


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 13:18 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
pro další postup je dobrý mít multimetr a změřit odpor snímače proti zemi a odpor nabíjecí cívky, vše měřit na káblech u tyristoru

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 13:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
Multimetr mam po ruce ale jak uz jsem vyse psal eletrika neni moje hobby ale nejake ty zaklady snad mam. Takze zapalovaci civku jsem promeroval ale nikde jsem se nedopatral jako ma mit spravnou hodnotu. Ale pri kontrole stare civky a nove zakopene jsem zjistil ze stara neudavala vubec nic a nova jo. pak snimac to stejne, udava neco ale nevim jaka je presna hodnota, jinak je fakt ze posledni moznosti kterou jsem z celeho zapalovaciho okruhu nevymenil je presne ten snimac otacek ktery by mohl byt pricinou proc ve zvysenych otackach se snizi napeti natolik ze nedojde k preskoceni jiskry, ale bylo by hrozne zajimave ze by odeslo tolik veci najednou. Jeste pro upresneni mam 12V sr50, dale spinaci skrinku jsem vyloucil z toho duvodu ze kdyby byla spatna tak mi nepujde ani kontrolka neutralu. Jo a pri startovani svetla normalne zhavi(rozsvecuji se)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: izolacia
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 13:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 15 září 2005, 10:27
Příspěvky: 6
Uz som to tu niekedy davnejsie popisoval. Mal som zavadu, ktorá sa prejavovala presne takto isto, nedalo sa nastartovat, po vymene cievky v dyname, ani po výmene celého statoru aj so snímačom, nová sviečka, atd. Proste vyskusal som snad vsetko čo trosku technicky typ napadne. Az po nejakej dobe, ked som uz vsetko vzdal prisiel ku mne istý človek (teraz uz moj známy) ktorý mal v minulosti tiez simsona a dost velké skúsenosti s jeho udrzbou a opravami. A ked v priebehu par minut vyskusal par svojich gryfov, dospel az k cievke na statore, ta sice davala povel k iskre ale velmi slaby, takze ind. cievka nemala co zosilnit. Chyba bola v tom, že drat k cievke ktora je na statore mal pozdlzne prasklu izolaciu, co sa ale prejavilo iba vtedy ked bol stator na svojom mieste. Ked som stator vybral tak sa izolacia (pretoze je pruzna) zdala neporusena ale pri stlaceni poza stator ju primacklo a vtedy sa vlastne kablik dotykal kostry. Oprava je jednoducha: vezmi izolacku a obtoc kablik po celej dlzke kde by sa mohol niecoho dotykat. Nedaj na to, ze sa ti zda ze je v poriadku, omotaj ho izolackou. Mam to z vlastnej skusenosti. Na zaver hadam tolko: kazda rada dobra, ked si clovek nevie rady. Maj sa, a napis sem ci ti to pomohlo. Luky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 14:34 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
No jdu to tedy cely znova sundat a zaizolovat, promerit, zapsat hodnoty, porovnat pokud neco najdu na netu a pak uz faaakt nevim, ale co mi nejde do hlavy proc to pri opravdu malych otackach (pomalu proslapnuti nakopavaci paky) je dobry ale pri standartne rychlem nakopnuti strati napeti. No ale vnuknul jsi mi opet smysl dal se v tom hrabat, protoze uz me to fakt prestava bavit po mesicnim patranim a bezvysledne. Takze kazdou alespon trosku nadejnou radu prijmam. Snad si jeste necham poslat ten snimac otacek a mam to doopravdy vse vymenene za uplne nove veci a pak to bude snad nejdrazsi simson. Ha ha. Pak jeste tedy napisi co a jak......Zatim se nebojte psat dal vase rady, a predem za ne dekuji.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 15:13 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
Prosim vas muzete mi poslat vase hodnoty odporu snimace a zapalovaci civky pro porovnani. Merim to jak mi poradil Marty u tyristoru proti zemi(kostre) civka je na tzristoru c 14 a snimas na c13 dik. jinde na netu to nemuzu najit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 15:50 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
Tak jsem to sele rozdelal pote cele radne zaizoloval a nasledne slozil zpet. Vysledek porad stejny. Pri nizkych otackach dava slupy jako ...... a pri startovacich otackach pouze mravenci.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 16:08 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
snímač má mít odpor okolo 30ohm a nabíjecí cívku už si nepamatuju... ale nejlepší bude sem naměřené hodnoty napsat snímač je na vývodu 3 modrý drát a dobíjecí cívka 2 červený drát možná navlečený v černé bužírce odpor měřit na drátech odpojených od tyristoru!!

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 16:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Cívka zapalování by měla mít asi 500 - 600 ohmů.
Snímač zapalování asi 15 - 20.
Pokaváď ti to háže jiskru měli by bejt v cajku.

Mrkni jěště na setrvák ešlivá nemáš magnety vodřený vod cívek.
V tom případě jsou vyběhaný ložiska na klice (6204 C3). Rukou tu vůli většinou nepoznáš, ale při zatížení se klika opře o primár, a setrvák se vesele otírá o zapálko. Při volnoběhu pak motor funguje normálně. Minimální vůle mezi setrvákem a cívkama a hlavně snímačem musí bejt aspoň 0,4 mm.

Další možnost je špatnej tyristor. Někdo asi šťoural do toho červíku na poťáku. Zkus ho opatrně pootočit asi o 1/4 otáčky do prava. Jestli se o něco zvýší otáčky při kterejch to bude dávat jiskru, pokračuj opatrně dál.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 16:23 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 duben 2005, 09:08
Příspěvky: 1435
Bydliště: Praha-Malá strana,Krupá u Rakovníka.
Jestli tam mas nejakeho kamarada tak si od nej zkus pujcit zapalovani a prohodit to jestli by ti to pomohlo a pak by jsi vedel ze je jenom zavada v tom zapalovani

_________________
Mám SIMSONA S51 Enduro 12V r.v.1990.Kolečko 16 zubů,Svíčka BERU Isolator,Převrtáno na 60ccm,Přídavné brzdové světlo,Otáčkoměr,Leštěná kliková skříň,Lešťené kanály,Korky v klice 8) . :finger:
!!!KDO BRZDI,PROHRAVA!!!Po kompletní GO motoru v 20675Km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 16:35 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 listopad 2005, 22:27
Příspěvky: 56
Soráč marty má pravdu na snímači může bejt až 30 ohmů. Vono jich je několik typů, záleží jak je starej. V podstatě se dá říct, že pokud nemá snímač žádnej odpor, tak je v WC. Bacha, když to měříš u toho tyristoru, tak ty dráty musíš odpojit. Jináč měříš jak je vodpornej tyristor a ne cívka nebo snímač.

_________________
Pusťte mě k tomu, já to zmáknu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 19:20 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
Takze ten snimac ma 16 ohm a zapalovaci civka 534 ohm. jinak co se tyce nejakeho vymenovani za jeste jine veci nez mam ja sam k dispozici (nove, zakoupene orig.) nemuzu protoze jsem zde omezen jen na to co mam. Zde v irsku nevi a ani nemaj zdani o simsonech!! Kdyz jsem na nem jezdil tak kazdej cucel co to je za "masinu". Tak ted "babo rad"!! uz z toho netusim ani jak se jmenuji natos kde je zavada...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 19:30 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
jo a jeste takova mala vec: na tom tyristoru prave ze nemam ten serizovaci sroub, jinak bych s nim uz vesele tocil, ale na novych typech tyristoru se uz neobevuje. Je to vse zalite v cerne krabicce s oznacenim zleva 14,2,13,31,15. Nevim jak na jinych typech. Toto jsem mel i na tom predchozim, zapojeni je spravne=zkontrolovano podle el. schematu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 20:50 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 červen 2004, 11:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Tišnov
qwerty píše:
Soráč marty má pravdu na snímači může bejt až 30 ohmů. Vono jich je několik typů, záleží jak je starej. V podstatě se dá říct, že pokud nemá snímač žádnej odpor, tak je v WC. Bacha, když to měříš u toho tyristoru, tak ty dráty musíš odpojit. Jináč měříš jak je vodpornej tyristor a ne cívka nebo snímač.

Tak tak snímačů je víc, co vím tak sou 24ohm a pak 16ohm a dráty musí být odpojené jinak Tě bude mást dělič u snímačového vstupu v tyristoru a změříš kravinu

_________________
moto1: MZ150 ojetá, moto2: simson S60E ojetý, přítelkyně: čerstvě zajetá...momentálně značně ojetá :twisted:
Black bitch: Alfa Romeo 75 2.0TS 150HP ultimate drifting machine :twisted:
!CO NEUBRZDÍŠ TO NEUKECÁŠ!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 duben 2006, 21:34 
Offline
Uživatel

Registrován: 17 duben 2006, 12:21
Příspěvky: 26
Bydliště: Brno, momentalne Irsko-Dublin
magneto je taky OK vzdalenost civek od magnetu je taky v poradku. Co navrhujete ted?? Ja uz to vidim tak ze si ta motorka jen a jen vymrcuje, a to jsem si myslel ze kdyz ji nasadim novy lak na drzaku boxu tak uz nebude stavkovat a ono furt nic!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 239 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.099s | 14 Queries | GZIP : On ]