Simson v Iglů - Fórum http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ |
|
Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodovka) http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32171 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | mareks4 [ 22 září 2016, 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodovka) |
Dobry den Chcem sa vas opytat ze ci sa oplati davat 60ccm valec sadu a 5 stupnovu prevodovku pripadne nejake ine upravy na moj simson za ucelom zvysenia rychlosti jazdim vacsinou sam ale obcas aj dvaja ideme 1.Zvysi mi to tu rychlost ? 2.Budem muset robit generalku kazdu zimu (bude to velmi kazive)? 3.Oplati sa ta 5 stupnova prevodovka neni su s nou nejake specialne problemy? Pripadne ma ju tu niekto? (Ospravedlnujem sa za gramatiku a za to ze pisem bez diakritiky ale pisem z mobilu) Dakujem za rady |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
U takovéto malorážky záleží nejvice na váze žokeje. D 60cm dvoukanál (držák a spolehlivý)určitě nezvládne 5q.4 kanálový válec n 60cm je ok ,ale musí se prostě točit dole díra.... počítej min s výfukem 32mm(reso 32 vypadá podobně jako serie nevykopnou tě z STK).5q Koupit tu dražšší sadu kde mají jak krátké tak dlouhé kolečko 5 stpro možnost výměny. Jestli chceš docílit dobré životnosti a spolehlivosti ,zátah motoru od spoda(jako serie),slušné cestovní rychlosti bez přetáčení motoru cca stabilních 70-75km tak 70/2.Určitě budeš potřebovat sadu válec atd,primární převod S70. Stačí dobrá či repasováná orig klika,seriový karburátor i výfuk a jen 16 z kolečko. Cenové náklady jsou 1500 válec,650 primár,50,-kolečko 16z,ložiska gufera těsnění 300,-. jestli ti toto nedostačuje a potřebuješ víc tak musíš pustit cca 10000,- na úpravy a ladění stále to nebude ono.Na varianty 17 z koleček a jiných laciných úprav zapomeň,to prostě nefunguje. Simson je pohodlně zvládnutelný cca do 80km pak už je to nebrzdící a žeroucí nesmysl. Pak se odpověď na tvůj dotaz jmenuje MZ,ČZ, Jawa. |
Autor: | mareks4 [ 23 září 2016, 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
A keby som tam dal toto? Lebo pocul som ze pri 70 valci sa musi uz aj kartre brusit co pri 60 nie ci ta by mi neutiahla tu 5 stupnovu prevodovku? Pripadne iba tuto sadu bez prevodovky a so zmenenim prevodoveho kolecka na 17z ? http://www.moto-prodejna.cz/tuning-zvet ... -info.html http://www.moto-prodejna.cz/tuning-zvet ... -info.html Pripadne pocul som ze 70/4 je vykonnejsi tak by som mohol dat ten a tu prevodovku len bojim sa ze by som musel robit go kazdu zimu Dakujem za odpovede |
Autor: | mareks4 [ 23 září 2016, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Hany26 píše: U takovéto malorážky záleží nejvice na váze žokeje. D 60cm dvoukanál (držák a spolehlivý)určitě nezvládne 5q.4 kanálový válec n 60cm je ok ,ale musí se prostě točit dole díra.... počítej min s výfukem 32mm(reso 32 vypadá podobně jako serie nevykopnou tě z STK).5q Koupit tu dražšší sadu kde mají jak krátké tak dlouhé kolečko 5 stpro možnost výměny. Jestli chceš docílit dobré životnosti a spolehlivosti ,zátah motoru od spoda(jako serie),slušné cestovní rychlosti bez přetáčení motoru cca stabilních 70-75km tak 70/2.Určitě budeš potřebovat sadu válec atd,primární převod S70. Stačí dobrá či repasováná orig klika,seriový karburátor i výfuk a jen 16 z kolečko. Cenové náklady jsou 1500 válec,650 primár,50,-kolečko 16z,ložiska gufera těsnění 300,-. jestli ti toto nedostačuje a potřebuješ víc tak musíš pustit cca 10000,- na úpravy a ladění stále to nebude ono.Na varianty 17 z koleček a jiných laciných úprav zapomeň,to prostě nefunguje. Simson je pohodlně zvládnutelný cca do 80km pak už je to nebrzdící a žeroucí nesmysl. Pak se odpověď na tvůj dotaz jmenuje MZ,ČZ, Jawa. Asi ta 70/2 a 5 stupnova prevodovka je najlepsia volba len bojim sa velmi castej kazivosti a co treba upravit pre tu 70tku? Pripadne linky na produkty aby som nekupil smejdy |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Převrtání karterů ti udělá každej průměrnej zámečník za litr rumu, vrtá se na prům. 50. Když nesežeservis v místě jakuba za to chtěl 400. Seštelovat 5q aby to řadilo chce opravdu velkou dávku trpělivosti. Postav nejdřív orig s 70 se správným primárem!!! chvíli jezdi a udělej si vlastní názor jestli potřebuješ opravdu 5Q.Můj názor je že budeš spokojený i se 4Q. Nad 80 je jízda na tomto mopedu už skoro nepříjemná. Na tuto základní verzi motoru ti plně stačí seriový klikový hřídel(v originále to tak je žádná klika na s 70 neexistovala,to jenmoderní druhovýrobní výmysl),karburátor 16n3-4 jen dáš hlavní trysku 72. |
Autor: | mareks4 [ 23 září 2016, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Okay dakujem za odpoved a primar mam dat aky? 16z? a dosiahol by som tu cestovnu rychlost okolo 70km/h aj bez toho 5q ako ste pisali? A este ze bude to velmi kazive kolko tisic kilometrov to asi vydrzi s tym 70/2 valcom. Prejdem s tym cez stk? Dakujem |
Autor: | Bubaaak [ 23 září 2016, 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
To by mě zajímalo, podle čeho se pozná že válec "určitě nezvládne" 5q, ale já ji mám na 60/2 a ten kvalt navíc je tam super. Koneckonců 5q měl i simson ms50 (ano měl i jiný válec) A to tvrzení o tom že z výroby se 70 klika nelisila máš něčím potvrzený? |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Krátký 5Q na 60/2 proč ne na naprosté rovince na horní hranici výkonu.mělj.sem na mysli optimální provoz.Dokážu vyloudit ze stadiona 110,ale za jakou cenu.Mám staromodní názory a klidně si to přiznám.Ale čekat že mi 60/2 i s 5Qbude dávat na pohodu 75-80 ???? |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
mareks4 píše: Okay dakujem za odpoved a primar mam dat aky? 16z? a dosiahol by som tu cestovnu rychlost okolo 70km/h aj bez toho 5q ako ste pisali? A este ze bude to velmi kazive kolko tisic kilometrov to asi vydrzi s tym 70/2 valcom. Prejdem s tym cez stk? Dakujem simson s 70 má max dle dílenské příručky 75. těch 70 dá se 4q na pohodu. |
Autor: | mareks4 [ 23 září 2016, 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Bubaaak píše: To by mě zajímalo, podle čeho se pozná že válec "určitě nezvládne" 5q, ale já ji mám na 60/2 a ten kvalt navíc je tam super. Koneckonců 5q měl i simson ms50 (ano měl i jiný válec) A ste s tym spokojny ? Pokial viem tak na 60/2 netreba robit upravy iba staci urobit vybrus z originalu ci sa mylim? Kolko vam to ide maximalne? |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Bubaaak píše: To by mě zajímalo, podle čeho se pozná že válec "určitě nezvládne" 5q, ale já ji mám na 60/2 a ten kvalt navíc je tam super. Koneckonců 5q měl i simson ms50 (ano měl i jiný válec) A to tvrzení o tom že z výroby se 70 klika nelisila máš něčím potvrzený? ještě mám doma katalog dílů na simsona z roku 88.číslo klikové hřídele je pro oba stroje stějné. Ovšem každý má potřeby jiné a když cítíš že ti orig klika nestačí proč nekoupit tjuzing zvei products. stejně dnes vetšina dílů je doávána s označením UNI. |
Autor: | Hany26 [ 23 září 2016, 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
mareks4 píše: Bubaaak píše: To by mě zajímalo, podle čeho se pozná že válec "určitě nezvládne" 5q, ale já ji mám na 60/2 a ten kvalt navíc je tam super. Koneckonců 5q měl i simson ms50 (ano měl i jiný válec) A ste s tym spokojny ? Pokial viem tak na 60/2 netreba robit upravy iba staci urobit vybrus z originalu ci sa mylim? Kolko vam to ide maximalne? z mé zkušenosti staršího motocyklisty 100 kg. 60/2 pohodová cestovní rychlost je cca 60.nasadil jsem a jezdím,spolehlivý stroj do práce.ostatní už je za příznivého větru--- z 70/2 ideál 70/km max s dobrým větrem 80max.Ložiska ZKL,kinex,gufera obyč standart,klika orig,karb 16n3-4,výfuk orig. výdž válce cca 15000 km provoz na bežná maziva pp 80, M2T,brisk n 15c. úplně obyčejný základní model. Na ostatní mám romet 125 ogar a jawu 350 retro. ten rozdíl ve svezení a brždění je proti simsonu s xxxx drahými úpravami propastný. |
Autor: | mareks4 [ 23 září 2016, 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Okay tak rozhodol som sa ze to najprv necham iba prebrusit na 60ccm a zvetsim primar na 16z pripadne 17z (kupim obe a vyskusam) a potom uvidim ci mi treba aj 5q prevodovku Inac mam 80kg |
Autor: | Hany26 [ 24 září 2016, 06:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Výměnou řetězového kolečka z 15 na 16 je právě to co nefunguje,bude to líné a bude ti kecat tachometr.Aby to jelo musíš vyměnit primární převod česky spojkový koš a to druhé kolečko pod deklem -tohle http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... a.html.Pro toto soukolí je pak určené klečko řetězové kolečko 16z. motor 60/2 cm tohle nezvládne,ale třeba se pletu ,osobně jsem to nikdy nezkoušel. 60/4 to zvládně bez problémů,ale už je to pak o jiných penězích a ten motor v nízkých otáčká prostě nepujde tak jako orig. (min karb 16n1-11) a hlavně minimálně tohle https://www.google.cz/aclk?sa=l&ai=DChc ... CjoQpysIFg plus ještě koleno matka a přefrézování karterů a sada všech dílů potřebných na orig S 70 a použití seriových dílů tě vyjde daleko levněji. I výrobce to tak dělal a jmenovalo se to simson S 70 nebo sr80 Na 60/4 s 5q může být i s původní s 51 primár ,ale i tak počítej s investicí kolem 10 tis. I 70/2 s 5q vyjde levněji. |
Autor: | Bubaaak [ 24 září 2016, 08:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Simson S51 Elektronik uprava 60ccm (+ 5stupnova prevodov |
Hany26 píše: ještě mám doma katalog dílů na simsona z roku 88.číslo klikové hřídele je pro oba stroje stějné. Ovšem každý má potřeby jiné a když cítíš že ti orig klika nestačí proč nekoupit tjuzing zvei products. stejně dnes vetšina dílů je doávána s označením UNI. To je dobrej poznatek, ale stejně se mi to nezdá. Většinou si naopak aftermarket práci ulehčuje, a ne předělává. Moje šedesátka na pětku jede asi 75, cestovka 65-70 v pohodě. Jestli vynenis primární převod nebo sekundární kolečko je jedno, protože jediné na čem záleží je celkový převod - a ten můžeš změnit oběma výše zmíněnými způsoby |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |