Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 25 duben 2024, 16:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 prosinec 2015, 02:58 
Offline
Uživatel

Registrován: 28 prosinec 2015, 00:56
Příspěvky: 18
Ahoj všichni už nějakou dobu tu projíždím témata a pořád jaksi nemohu najít jednoznačné odpovědi na mé otázky.. omlouvám se mockrát pokud už to tu někde bylo.
Takže plánuji z mého nyní zadřeného motoru udělat trochu lítačku.. chtěl bych tam dát tyto komponenty
http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... S51-TUNING
http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... S51-TUNING
http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... NING-60cm3
http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... S51-TUNING
Ložiska bych dal SKF
a teď přichází alchymie jaký karburátor .. někdo radí originál BVF nebo tak nějak.. někdo bing (Nechci).. někdo amal 19 ale že to je kus od kusu..
u tohoto válce píšou že je zvětšená příruba sání na 21 mm .. takže se tam může dát amal nebo bvf 19 ? nebo se musí dát už amal 21 ??

http://www.moto-prodejna.cz/tuning-zvet ... 0-ccm.html
u tohoto válce píšou že doporučujou amal 19 ale zase nepíšou jestli je zvětšená příruba sání na 21 nebo je 19 mm
U VÝFUKU je potřeba něco řešit ? dát laďák nebo jen upravit originál ?
a dále .. má cenu do toho takto investovat ? myslím hlavně ten 5 kvalt na tu 60/4 .. jestli to utáhne.
Jak dlouho když se k tomu budu chovat takovýto udělaný motor může vydržet když to chci na každodenní dojíždění ? abych po chvíli zase nedělal generálku ..
Budu rád když tu někdo poradí je tu celkem dost otázek tak jestli už máte zkušenosti díky moc :wink: :shock:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28 prosinec 2015, 14:14 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Jednoduše A STRUČNĚ NEMÁ TO CENU!!!!.....,5Q dobrý,docela dá zabrat to seřízení řazení, šestikanálovej cedník je NESMYSL ale klidně si to zkus,rozšíříš dav zklamaných nevěřících,hlavu použij z50 nic se nestane.Klika dobrý,ale stačí i nechat zrenovovat orig. O placebu jménem SKF tu jsou rozsáhlé studie :D :D :D ,když máš na rozhazování tak je tam dej (zaplatíš jen značku). Stejnou službu ti udělá ZKL nebo Kinex.Karburátor bych se držel BVF 16N1-cosi to bohatě zvládne.pak je ještě 19.ZNačku ANAL zrovna vynech jestli musíš mít něco lepčího :D :D tak si kup BENG :D :D Jinak univerzální odpověď na tvé potřeby se jmenuje MZ(sen každého simsonisty). Bez výfuku 32 to zazdíš.Na rady a dlouhodobé a bohaté zkušenosti co se týče životnosti válce 60/4 spojeného s 5Q se obrať na Multíka.Poví ti co je ještě potřeba aby to jelo.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Naposledy upravil Hany26 dne 01 leden 2016, 18:20, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2015, 18:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Hlavně výfuk, a to kvalitní výfuk. Doporučuji Reso Sport C32 (kopie Leo Vince, ne ten chromovanej) - mám ho a vyhnalo to ten motor úplně někam jinam. Origo 16N3 na takovej válec zahoď a sežeň si 19N1, suprovej a jednoduchej karb. Ložiska SKF tam dej, na nějaký ZVL se vykašli, měl jsem s nima čest jenom jednou a pevně doufám, že to bylo naposledy. Hlavní je ten výfuk, vyžene ti výkondo mnohem vyšších otáček. Hlavně nekupuj takovej ten polskej rádoby "laďák", co má jen 28mm vstup :mrgreen:

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2015, 08:43 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Ano ZVL bych tam opravdu nedával,valivá ložiska do simsona opravdu nepatří. :mrgreen: :mrgreen:

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2015, 19:54 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Na 60/4 daj karbec BVF N19 1-11 oproti AMALu má jednu výhodu a to v cenách náhradných súčiastok.Bodlo by aj iný vzucháč,lebo origo už nebude na štvorkanál stačiť.Ako minimum pomôže preriedenie pilin. Dobrí je filter FILU,prípadne náhrada BULPREN. Ziaden otvorený.
Ak si to všetko poskladáš do košíka,vyjde ti suma za ktorú si kúpiš MZtku,presne ako ti to napísal Hany26.
PS Mám AMAL 19 ,považujem ho za lepší ako BVF N19,má plynulejší nábeh s záber do otáčok,drží rovnomernejšie otáčky voľnobehu.Menej sa prechlastáva.Reči o uvolnených prírubách na Amáloch považujem za krčmoTDI povesti.Tento problém sa vyriešil niekedy pred šiestimi rokmi.V čom je BVFko lepšie je dostatok náhradných súčiastok.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 prosinec 2015, 21:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Tunění Sifona postrádá smysl od dob kdy je potřeba na moped 50ccm s konstruční rychlostí nad 45 km řidičák A1. Nový motocykl 125 ccm se zárukou ,,DVA GODA.. stojí 24500 kč.stylový café racer o 5 tis více. Zachovalá MZ 150-250 se dá pořídit od 7 tis. Jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde než 1000x suprově upravený simson. Tím se totiž zkurví případná originalita pro sběratelské účely. Simson S 51 nikdy nebude mít hodnotu a nebude Veterán.Jakési bastly bez životnosti jsou total nesmysl. O historickém původu nemá cenu diskutovat.Případný odvážný vášnivý sběratel ocení orig stav to ano,ale má xxxx možností jak koupit daleko lépe než tady :wink: :wink: :wink: Individuální tuner by měl mít na vědomí ,že se jeho investice nikdy nevrátí,moped nikdy ani přes xxx dokoalých úprav natož s pochybnými díly prostě nikdy pořádně nepojede,případně jen chvilku. Většinou honím cvrčky v motoru jen proto že nemám potřebné noty na větší moto nebo pár kaček na jetou MZ. Ještě že mi pánové přes 40 tomu vůbec nerozumíme...

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2015, 00:24 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Hany, však ZVL máš to samé co ZKL, akorát jsou slovenská :wink: Bral jsem od nich ložiska do kol a už nikdy víc, po 1500km v nich byla vůle a to byly jen v kolech.. nedovedu si představit, co by dělala tahle značka na klice u laděnýho motoru. :mrgreen:

Jinak jak psal Hany, za tu cenu máš něco většího. Já u Simsona zůstal protože mě to ladění baví, na MZ papíry nemám, na pořádnou dvácu nejsou chechtáky a nějakou čínu nebo polskočínu bych si domů nikdy nevzal (nechci nikomu vyvracet kvality/nekvality této výroby, je to jen můj názor) :wink:
Navíc ty pohledy lidí ve Fábiích když je předjedeš na Simálu jsou k nezaplacení :mrgreen:

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 prosinec 2015, 09:08 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Und ještě 100% lepší řešení dej tam motor z MZ :D

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 leden 2016, 01:14 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
A jaká jiná ložiska než valivá patří do simsona? Jinak u těch ložisek je sice pravda že asi nemá cenu kupovat ty nejdražší, ale osobně jsem taky do jednoho motoru dával ZVL a po +-10tis. km měla ložiska na klice znatelnou vůli (sériový motor), s jinýma se mi to nestalo, SKF na 70/4 s podobnym nájezdem bez vůle. Taky se šíří zvěsti že ZKL používá kuličky z číny. To nejlevnější bych dal tak na ježdění pro rohlíky, pokud víš že budeš jezdit víc raději bych trochu připlatil, nemusí to být zrovna SKF, možností je spousta, stačí navštívit specializovaný krám.

Druhá věc je ta, že MZ (s papíry) kolem 7 tis už dneska neseženeš (to že je teď jedna na motoinzerci vím, ale to je podobná výjimka jako simson za 3 tis.) , jsou většinou kolem 15 tis. 250tky pod 20 nebývají.

Jinak se vším co tu zaznělo souhlasím, ale většinou si tím každý musí projít sám...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 leden 2016, 16:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Měl jsem na mysli ložiska s válečky..... padnul pojem,jak řidič fabie valí oči kdyžho předjíždí simson...????? Když to šimrá tak ho předjede i babeta.když pojede normálně nějakej sifon nemá šanci. Když jsem si v 18 pořídil svoje první auto a to škodu 110 LS taky jsem měl takové sny o nejlepším fáru zokolí...... pro závodníky .https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... hRE6TXy3kg

k cenám,rotaci nabídek zoufalců a překupníků v inzerci nemá cenu komentovat,chtít a dostat je velkej rozdíl.... ten co to musí mít hned tak prostě platí..... :alright: :alright: jinak tady je jedna 150 za 5000,- http://motorky.bazos.cz/inzerat/55748474/MZ-ETZ-150.php

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 leden 2016, 22:29 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Já měl namysli klasická jednořadá kuličková ložiska od ZVL :) Jinak to s tím předjížděním je spíš o tom, že většina lidí na to kouká jako na "ňákýho fichtla" a pak docela čučej, když je předjedeš v kopci, kde oni jedou 60. Samozřejmě že kdyby na to dupnul, tak tě klidně udělá, ale většina zdejších vesnických "víkendových řidičů" to neudělá :mrgreen:

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 leden 2016, 01:31 
Offline
Uživatel

Registrován: 28 prosinec 2015, 00:56
Příspěvky: 18
Tak hoši trochu jinak :D odpověď: "Mz etz 150" slyšet nechci tu mám rychlou a zrenovovanou ale na ní ještě nemám papíry a kdyby ten simson trochu jel tak bych si ho i nechal .. a teď tedy kdybych chtěl za co nejmíň peněz co nejvíce muziky v rámci možností .. karburátor originál 16n1 - 11 nechat a zkusit přetryskovat když je u válce 21 mm příruba sání ? Hlava válce 60 ccm nebo stačí nechat 50 ? Nemá to potom menší životnost ? Válec 60/4 má cenu ? A jak dlouho to vydrží ? Klika originální když vypadá dobře tak nechat originál nebo koupit tuningovou ? Výfuk stačí nechat originál když na výfuk z toho válce je 32mm a dát třeba jinou vložku nebo musím koupit reso 32 mm ? Chci aby se mnou 80 kg to melo silu nebo spíš odpich. ... ale zase abych až pojedu dlouho to nemusel moc točit někdo mi říkal že stačí koupit 70ccm primár 62/21 do rychla ale zase to chci dostat rychle do kopce to potom jedině tu 5 kvalt převodovku ale ta je drahá.... Ložiska skf.. denní dojíždění třeba 30 km nebo min.. tak co řekne mi někdo co chci slyšet ? :D co tam fakt potřebuju a co ne a proc jo tohle a tamto a co to udělá když to koupím a co to zase neudělá ..PS. nechci dělat go každý rok. .... díky moc všem co mi poradí vážím si toho :) ..... jo a přesně chci aby lidi ve městě čuměli co je to předjíždí za střelu ale zase aby mě ta střela nevyšla extra draho :D díky moc! Věci bych kupoval z extremebike.. alespoň tech 80 chci aby to udělalo :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 leden 2016, 16:50 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Chceš dvě dokupy nesplnitelné věci. 60ccm ti 80km/h nepojede, pokud ji nebudeš točit. Není to 80ccm+, aby jsi tam mohl dát primár 62:21 a sekundár 17:31 :mrgreen: Na takovej válec pořiď určitě jinej lauf, jezdil jsem přes 1000km s origo laufem na svý 60/3/2M, pak jsem koupil Reso C32 Sport (kopie Leo Vince) a naprostej luxus, najednou to jede o několik tříd jinak :wink: Akorát musíš počítat s tím, že to pořádně zabírá tak od 6000 otáček a výš, dole to moc nejede :)

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 leden 2016, 17:24 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Marekisak píše:
a teď tedy kdybych chtěl za co nejmíň peněz co nejvíce muziky v rámci možností .. karburátor originál 16n1 - 11 nechat a zkusit přetryskovat když je u válce 21 mm příruba sání ? Hlava válce 60 ccm nebo stačí nechat 50 ? Nemá to potom menší životnost ? Válec 60/4 má cenu ? A jak dlouho to vydrží ? Klika originální když vypadá dobře tak nechat originál nebo koupit tuningovou ? Výfuk stačí nechat originál když na výfuk z toho válce je 32mm a dát třeba jinou vložku nebo musím koupit reso 32 mm ? Chci aby se mnou 80 kg to melo silu nebo spíš odpich. ... ale zase abych až pojedu dlouho to nemusel moc točit někdo mi říkal že stačí koupit 70ccm primár 62/21 do rychla ale zase to chci dostat rychle do kopce to potom jedině tu 5 kvalt převodovku ale ta je drahá.... Ložiska skf.. denní dojíždění třeba 30 km nebo min.. tak co řekne mi někdo co chci slyšet ? :D co tam fakt potřebuju a co ne a proc jo tohle a tamto a co to udělá když to koupím a co to zase neudělá ..PS. nechci dělat go každý rok. .... díky moc všem co mi poradí vážím si toho :) ..... jo a přesně chci aby lidi ve městě čuměli co je to předjíždí za střelu ale zase aby mě ta střela nevyšla extra draho :D díky moc! Věci bych kupoval z extremebike.. alespoň tech 80 chci aby to udělalo :)


kliku určitě dát na go nebo tu tuzing,to že vypadá dobře neznamená že je, hlavu nech 50 bude mít větší kompresi a jde to, karburátor OK,

točit to budeš muset ,spotřeba bude nesmyslná kolem 5L i s 5Q,bez lehkého výfuku to prostě nepojede(reso ideál vypadá podobně a neřve), na dojíždění 30km je přiměřeně vhodná tak MZ 250, jawa 350. Konstrukční rychlost sifona uvedená výrobcem je max 60 km. čím vyšší rychlost,tím nižšší životnost,učinek bzd netřeba komentovat. GO s těmito úpravami budeš dělat každý rok!! Lidi ve městě ČUMĚT opravdu nebudou,chceš aby to bylo spolehlivé, levné a na 4 q jelo 80.To prostě nepojede. Dle mého názoru to nemá cenu.Za ušetřené peníze si udělej noty na tu MZ.to jsi ale slyšet nechtěl tak ti řeknu to co se ti bude líbit. Jo je to super jdi do toho. Honza.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 leden 2016, 21:53 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Dovolil bych si částečně nesouhlasit. 60/4 na tom není s životností tak špatně, aby dělal GO každou zimu, nějakou chvíli to vydrží. Motor půjde víc vytočit, ale chromované reso je spíš na spodek - končí zhruba při 7500ot, osobně bych volil to Reso Sport. Jinak spotřeba 5l u čtyřkanálu nesmysl, tu máš na těch rádoby "desetikanálových" cednících. Když jsem drtil se svým válcem trasu Brno - Prostějov přes okresky co se dalo (prakticky celá cesta na plno, festovně jsem spěchal), vyšel mi průměr 3,45l :wink: A to teda klapkáč si vezme víc beneli jak obyč 4k, hlavní trysku jsem jel 90.

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.246s | 13 Queries | GZIP : On ]