Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 16 listopad 2019, 03:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2015, 06:19 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2010, 07:43
Příspěvky: 8
Bydliště: Stráž p.R.
ahoj přátelé,
už nějakou dobu se chystám na přestavbu svého stroje, ale včera mě nejspíš konečně donutily okolnosti a tak se brzy chystám přestavět svůj stroj.
Jelikož se na trhu pohybuje hromada věcí a možných konfigurací, tak už se v tom pomalu ztrácím a proto prosím o rady zkušenější, kteří prošli určitě i nějakým pokusem/omylem v tom jakou konfiguraci zvolit. Peníze teď neřešte, to je věc druhořadá, jde mi hlavně o rady.... více méně neřeším, jestli do toho padne 5, 10, nebo 15 tis....

stávající stav:
standartní 50 ccm, 4q, karburátor 16N3 a 6v instalace, vmax cca 60-65 km/h

používání:
100kg řidič, téměř denní porce cca 40-50km jízdy (25 km trasa tam a zpět, spíš rovinky, občas nějakej drobnější kopeček) - byl bych rád, aby nové díly něco vydržely - nepotřebuju ten motor dostat až na kraj možností

cíl:
60/4(6,8), 70/4 (6), 80/2, 90/2 ????
5q dlouhý (v tom mám více méně jasno)
vyšší výkon, vmax cca 80-90 km?

rád bych normální plynulé svezení, žádný extrém (10,12 tis ot/m), rád bych zachoval původní vzhled simsona, je mi však jasný, že asi bude potřeba větší průměr výfuku, a jiný karbec (19? 21?)

předem děkuju za rady a informace - stavte podle svého vkusu libovolné konfigurace

_________________
v 60km/h s modrym odérem za zády, kochající se okolní krajinou... aneb umim žít i s 50ccm
žlutej S51B-CS 6v elektronic 1988
žlutý duo 4/1 1977 v rozkladu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2015, 07:04 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Nejlepší, co bych asi viděl, je koupit 70/4 a ten poslet FK racing, ten ti ho upraví, udělá klapku a řekne, co by k tomu bylo ideální koupit.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2015, 10:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 16 červen 2014, 12:21
Příspěvky: 130
100kg,80-90 v max?.To jsou vysoké cíle na mopeda.Budeš mít co dělat :D,hlavně ty brzdy.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2015, 13:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Odpověď na toto téma se jmenuje mz

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Naposledy upravil Hany26 dne 02 srpen 2015, 20:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2015, 21:19 
Offline
Uživatel

Registrován: 30 srpen 2012, 07:33
Příspěvky: 764
Bydliště: Opatovice nad Labem
kup si jawu 350, dneska jsem jednu potkal, taková docela obyč třiapůla, vzadu Pav 40, na ní zalehlej týpek a měl jsem co dělat abych ji Formanem dohnal a mohl si ji trochu prohlédnout. Ceduli 70 na vjezdu do města jsme oba míjeli se 120 na tachometrech.

_________________
SIMSON S51 ENDURO 1984, 6V, 60/2, hlava 50, píst Berta 2k, otáčkoměr, LED blinkry


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2015, 17:13 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2010, 07:43
Příspěvky: 8
Bydliště: Stráž p.R.
kluci, diky za odpovedi, ja vas chapu, ale asi jste mi spatne rozumeli, ja se neptam na to jaky stroj si koupit misto simsona, ale jaky komponenty sestavit, aby to trosku pridalo na vykonu a rychlosti a zaroven moc neubralo na zivotnosti. Stejne musim motor rozebrat....

Simsona nahrazovat nicim jinym urcite nechci, rozhodne ne Mztou, tezitkem triapul a ani cinou se kterou si pak budu drbat palici az se zacne po par kilometrech kazit.

diky za dalsi komentare k veci....

_________________
v 60km/h s modrym odérem za zády, kochající se okolní krajinou... aneb umim žít i s 50ccm
žlutej S51B-CS 6v elektronic 1988
žlutý duo 4/1 1977 v rozkladu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2015, 18:25 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
Když to máš v hlavě tak ti pravdivé rady co ti to vymlouvaj moc nepomůžou stejně to uděláš

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Naposledy upravil Hany26 dne 02 srpen 2015, 20:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2015, 21:29 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Vyssi vykon a zivotnost si dost protireci, bud koupis 70/2 a budes jezdit 65za 2.5l nebo dotoho nasypes 20 tis budes jezdit 85 a kazdej rok budes delat go.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2015, 22:14 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
já mám 85ccm, a jak radí nahoře, na takovýhle cestování pořiď radši něco co tomu bude odpovídat, jinak s tím 5q při těch 90 doopravdy 12tisic točit nebudeš, ale pokud máš takovýhle nároky na rychlost tak minimálně 70ccm... a možná bych šel do toho dvoukanálu, moc to nežere a tou 5tkou by ses těch 90ti mohl po rovině přiblížit... nebo pak 4kanál "cedník" dát to FK aby to opiloval aspoň na správný rozměry a dal tomu nějakou geometrii... pak bys jezdil i třeba kolem 100ky ale to už pak točíš a jde to na úkor tý životnosti... pokud máš k uvolnění někde až 20tis na úpravy, tak prodej simáka za 7, něco přihoď a koupíš nějakou starší 400-600ccm a máš po starostech

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2015, 10:30 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
70/2 ten 5Q neutáhne. Nebo jako jelo by to, ale s větrem v zádech by jsi tam tu 5 mohl dát a dostal by jsi se tak na 80, pokud by jsi vážil max 65kg.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2015, 10:34 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2010, 07:43
Příspěvky: 8
Bydliště: Stráž p.R.
chlapi, moc dekuju za komenty a stoceni diskuze k veci !

je fakt, ze asi 85-90 bylo trosku nadsazeny - vychazel jsem z toho, ze ted za stavajiciho puvodniho stavu se ta maximalka z normalniho kopce pohybovala lehce kolem 70 (dle obecnich radaru a gps mereni) proto mam predstavu, ze bych se pomoci 5q a dalsich uprav mohl dostat nekam k rovinkovych 85, mozna jenom 80...

puvodne jsem nekde narazil na nejaky set co byl tusim 60/4 s karbecem, vejfukem a myslim s klikou, ted uz presne nevim ale pak jsem tu hodne cet o 70/2, 70/4 a nachazel 80 a 90 valce. Proto tenhle lamathread. Jak jsem psal hore, tak je toho zkratka moc a fakt se ztracim v tom,jestli spis hledat vyssi objem s mene kanaly, nebo zkusit nejaky 4kanal ( na druhou stranu cpat 80, nebo 90tku na poddinenzovanej spodek mi taky nepripada ok - predpokladam, ze se to spojce a prevodovce uz moc libit nebude)

moc dekuju za radu ohledne lozisek a tohoho, ze to 50tka klika zvladne, to je dalsi velky otaznik - precijenom dilu je vsude hromada, ale zeme puvodu indie, madarsko taiwan a ja nevim co vsechno jeste na me taky moc kvalitni dojem nedela a jak pisete ddr, nebo D dilu uz je jako safranu. Proto koukam a ptam se co a jak protoze ne vzdy jsou novy dily zrovna.vyhra

_________________
v 60km/h s modrym odérem za zády, kochající se okolní krajinou... aneb umim žít i s 50ccm
žlutej S51B-CS 6v elektronic 1988
žlutý duo 4/1 1977 v rozkladu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2015, 10:45 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 listopad 2010, 07:43
Příspěvky: 8
Bydliště: Stráž p.R.
sorry pisu na mobilu a tem mi ten text nejak utnul...

jinak simsona se nevzdam a fakt mi to nevymluvite, nejak jsem se na nem v 15 zasek :-) Troufam si rict, ze uz s ruznejma vecma co maj kola (obcas i pasy) uz mam nalitano docela dost a rozhodne necekam, ze upravenej motor vydrzi vecnost v maximalnich otackach..
simson me porad bavi, v klidu se courat krajinou a divat se co kde lita i proto se pak pridalo duo, ktery ceka na to az prijde jeho cas a pustim se do poradny renovace

_________________
v 60km/h s modrym odérem za zády, kochající se okolní krajinou... aneb umim žít i s 50ccm
žlutej S51B-CS 6v elektronic 1988
žlutý duo 4/1 1977 v rozkladu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2015, 13:11 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Nejlepší ND jsou asi taiwan a samozřejmě z Reichu. Dle mého když už nejlepší tuning tak je to rozhodně 70/2 16z a kdyby tam byl 5q tak paráda ono bys pak dokázala jet při normál otáčkach třeba i 60. Sílu má jako bejk za 2 za 3 vyjedeš snad všude a životnost to má jako normal 50. 70/4 je něco lepší a určitě mít finance tak do ní du taky protože s nejakými úpravami se to dá velice dobře vyladit. hlavně nezapomenout na nejaký laděný výfuk, bvf 19n nebo anal 19, vzducháč bych nechal tak, sice je to dražší ale dobrý je to pocit když ujíždíš autu třeba 80 :D

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2015, 22:14 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Pro nějaký porovnání, mám už několik let 70/4 z AKF , maximální otáčky 8-8,5tis ot/min (podle převodu), vmax 80km/h (na převodu nezáleží, s těžším převodem míň vytočí). Zezačátku jsem na tom měl Amal 19, teď Dellorto 19, zkoušel jsem i 21 ale pocitově změna žádná. Spotřeba - pod 4,5litru se nedostanu ani když jedu fakt normálně, spíš kolem pěti. Někdo z fóra (patt?) má ale ten samý válec myslím s původním 16N3-4 karburátorem a má spotřebu do 3litrů. Životnosti bych se ale nebál, mám na tom najeto přes 10tis. km a rozhodně se ten motor umřít nechystá

Že 5Q něco utáhne nebo neutáhne nejde jen tak říct když nemůžeš porovnat pilový diagram tý převodovky (to není problém udělat v excelu) s průběhem točivýho momentu válce (tohle už je horší), ale obecně bych se toho nebál (Simson MS50 měl dlouhej 5Q z továrny a jen o 1kW víc) . Když pak ještě řekneš jelo by to, pokud bys vážil 65kg tak tomu jen nasadíš korunu :D

Ještě mám poupravenej 60ccm válec od člověka co dělal (dělá?) občas válce na pionýry, ale předloni jsem to stihl skoro hned přidřít a od tý doby co jsem to dal na výbrus jsem se zatím nedostal k tomu abych to posadil na nějakej motor tak nevím jak se to bude chovat.

Obecně bych ale spíš doporučil nechat upravit (fk, stejsky apod.) a převrtat sériovej válec na 60ccm, odpadá starost s frézováním karterů.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: stavíme ideálního simsona
PříspěvekNapsal: 04 březen 2016, 13:00 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 05 září 2010, 20:27
Příspěvky: 551
Bydliště: Karlovy Vary
Asi jako jedinej ti doporučím 80ccm nebo 90 válec. To bude asi to co potřebuješ. Krouťák, měl jsem možnost jet na 90/2,sport klika, dlouhej primár,dlouhej 5q, 18z a rozeta ze skutra a musím říct že to jelo fakt parádně, 70 - 80 klidná cestovní rychlost . Poddimenzovanej spodek motoru neexistuje, existujou jen levný ložiska a polský díly.

Za mě doporujučuji:
90/2,sport kliku, dlouhej primár,dlouhej 5Q, 17- 18z a rozetu ze skůtra.
K tomu samozřejmě při zachování originality výfuk 32mm reso a amal 21

6 nebo 12 V bych neřešil a když už tak kompletní přestavba palubní sítě, kde se všechny spotřebiče budou napájet z baterie aby napětí bylo co nejvíce stabilní a místo světelné cívky bude druhá dobíjecí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.096s | 13 Queries | GZIP : On ]