Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Tunning na 60/8 kanalnik
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=31256
Stránka 17 z 17

Autor:  petrcifka [ 29 červenec 2018, 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Hlaseni o stavu
Prekopal sem par veci a zda se ze mi to zadiralo na natural diky neupravovane hlave valce. Origo spalovaci prostor byl optimalni pro max. 40mm vrtani valce. Jde predevsim o antidetonacni sterbinu jeji vysku a prumer. No a tuning valec osmikanal mel 41mm vrtani a zda se ze i ten 0.5mm schudek delal problem. Ze se smes v krajich prilis stlacila, zahrala a zacala horet driv nebo soucasne se zapalem od svicky. Detonace. V krajich hlavy pistu se to pak prehrivalo a zadiralo.
Schudek sem serizl zalamovacim nozem na uhel asi 45°. Hlinik se krajel jak maslo. Jeste uvidim az vyzkousim jiny vyfuk a mozna necham udelat vybrus a novy pist.
Vykon sel asi o 1kW dolu a zatim nevim cim to presne je. Zda upravou hlavy, coz snizilo kompres, nebo upravou klapky, vypalenim vyfuku, nebo instalaci double boost bottle, nebo tim ze sem odkarbonoval pist.

Autor:  petrcifka [ 10 srpen 2018, 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak ten vykon sel dolu diky tomu ze sem snizil preventivne predstih na 1mm nebo mene pred HU, co to vubec slo. Vadil tomu kabel od statoru zapalovani.
Origo hlavu sem na zkousku snizil o cca 0.5mm vybrousenim na smirku, a antidetonacni sterbinu a schudek taky zarizl. Vykon to moc neprineslo a tak sem si vzpomnel ze predstih mam minimalni.
Vratil sem ho zhruba na tovarni rysky a hle ono to sakra pomohlo! Detonace take zmizely a vibrace od motoru jsou minimalni. Zkousim to zatim na E30/ricin.
Jeste vyzkousim kde je predstih optimalni a dam ho o trochu mensi a pomalu zacnu zvysovat kompres snizovanim hlavy
na to co to pujde coz bude asi celkovych -1mm (-1ccm) a soucasne pridavat podil ethanolu aby se to dobre chladilo. Kdyz ani ethanol neuchladi tak pridam par % destilovane vody..
Objem spalovaku je 5.85 ccm dle propoctu z kompresniho p. 9:1. Chtel bych se dostat na 4ccm ale asi to nepujde. Pak by to melo mit kompres 12:1.
RZT hlava ma spalovak odhaduji kolem 7ccm, takze do ni nepujdu.

Autor:  petrcifka [ 10 srpen 2018, 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Jo a musim uznat ze karbon ve spalovaku neni dobra vec. tvrdil sem ze to pomaha vyssi kompresi ale kdyz pak prejdu na E30 karbon neshorel postupne ale odlamal se asi v kusech a poskodil povrch spalovaku. Dodatek: 9.1.18 Nebylo to karbonem ale rozlamanou klickou horniho o. cepu. Kusy kovu z klicky propadly do klikove sk. a dale do spal. prostoru. Vymlatilo to hodne veci.

Autor:  petrcifka [ 13 srpen 2018, 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak zmena, odvolavam co jsem tvrdil, zda se ze sem pretizil motor otackama.
Skoda ze sem na to neprisel driv. Asi byla povolena priruba vyfuku.
Mam tam na vyfukovem zavitu opravnou matici -1,5mm a pak je priruba LeoVince a ta se asi povolila a trochu to podfukovalo- zacatecnicka chyba. Motor pak nemel tah odspodu ale kupodivu sel pretacet az k 12000ot.! Na trojku 85km/h. Ctverka na rovine nepobrala, ale kdyz se pri 90km/h chytila tak chvili tahla.
Tech 12000ot. nevydrzelo horni ojnicni jehlove lozisko, rozpadla se klicka na drt a ta zacala postupne propadavat do klikoveho prostoru a dale do valce. Vymlatilo to pist i hlavu. Asi bude lepsi pouzivat bronzovou klicku, tahle cerna z nejake tvrde slitiny popraska a je po srande. Hlavne 12000 je proste moc.
Takze sem to rozmrdal svoji hlouposti.

Autor:  petrcifka [ 18 srpen 2018, 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak jsem prosel nejake obchody a nezbyva nez vyzkouset jehlove lozisko pistoveho cepu s plastovou klickou. Na jednom cz shopu udavaji odolnost do 30 000ot. Maji tam ale preklep a diky tomu je videt ze to maji prelozeno z nemciny.
V jednom shopu za 95 v druhem 125Kc. A ted se v tom vyznej?

Autor:  petrcifka [ 27 duben 2022, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Problém posledních příspěvků měl možná jinou příčinu. Nejelo to dobře protože karburátor amal je nespolehlivý. Musíš ho pořád hlídat. Nedoporučuji pro dlouhodobý provoz. Příruba difuziru na závitu je dobrá pro natočení karbce a snadnou výměnu hl trysky to jo ale utěsnit to jde jen na krátko. Další slabina je šroub na vanicce na dně karbce klíč 21. Nevydrží dlouho závit. Poddimenzovaný závit. Další nedokonalost těsnící gumička O kroužek sytiče, nevydrží věčnost. Mne po 4 letech odešla. A netěsnost sytícího šoupátka nepoteší. Nelze naladit sytost normálním postupem. A proto ty problémy posledních příspěvků.
Prechazim na prověřenou kvalitu BVF 16mm a origo válce. Budu experimentovat s vyšší kompresí a vysokooktanovymi aditivy.

Stránka 17 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/