Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Tunning na 60/8 kanalnik
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=31256
Stránka 15 z 17

Autor:  Bubaaak [ 23 duben 2018, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak to bys přece poznal, jestli ti píst dojíždí až do horní úvrati nebo ne. Ale věřím, že když změříš jakýkoliv jiný píst (klidně i původni z 50), tak naměříš to samý.

Jinak podle toho co jsi psal do toho threadu vedle se mi zdá že to všechno zbytečně děláš hronzě moc komplikovaný. Být tebou se vykašlu na všechen etanol, ricín a podobný blbosti. To se nepoužívá ani na fichtlcupech, kde jsou (troufám si tvrdit) dosahovaný výkony úplně jinde. (Když už, tak se dává methanol, ale to bych, pokud nechceš závodit fakt neřešil). Stejně tak to, že jsi narazil na vrchol objemového výkonu je hodně odvážný tvrzení a osobně si jsem jist že nenarazil (a s tímhle válcem ani nikdy nenarazíš).

Důlky do pístu v kritických místech (což přepážky u výfuku jsou) se dělají a je to možnost jak zabránit přidření, ale lepší je to přepážku podbrousit dovnitř.

Ty teorie s usazením vložky ve válci jsou hloupost, stejně tak to se sedáním si pístu (vydřením) - jakmile se píst dotkne vložky je to špatně, ať už je příčína jakákoli (špatný materiál pístu, vypouklá přepážka nebo vysoká teplota vlivem chudé směsi).

Pokud máš válec od FK tak by ti mohl s naladěním trochu pomoci, ale já bych v tuhle chvíli postupoval následovně: Výbrus (5 setin vůle by měla stačit, ale může být i vyšší - brusič řekne) + kvalitní píst. Natural 95, pokud chceš hodně kvalitní olej tak něco co se jezdí v 2T crosskách (Např MOtorex CrossPower 2T), ale vůbec bych se nebál něčeho na úrovni Mogul TSF nebo Motul 510.

Možná bych zvážil jiný karburátor, i když jsem s Amalem neměl problém, tak třeba DellOrto se podle mě líp ladí. Pak naladit podle obecného postupu ( https://www.scootland.cz/scooter-tuning ... za-krokem/ ) aj sem si jistej, že potom to pojede tak, jak ti to během těch pokusů-omylů nikdy nejelo a najede na výbrus mnohem víc než 3tis. km (a o tom množství karbonu vůbec nemluvím)

Autor:  petrcifka [ 01 květen 2018, 06:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Amal mi sel naladit bez vaznejsich problemu. Dobré pro vymenu a demontaz je i to ze lze natocit doboku v tom zavitu kolem difuzni trubice ovsem je to za cenu toho ze je nutne v tom zavitu obnovovat cas od casu tesneni. Teflonova paska nema prilnavost, odlepi se a vypada z toho zavitu po druhem otoceni. Lepidlo typu Kanagon taky. Nejvic se mi osvedcila klasicka hneda lepici paska na krabice. Asi 3-5 vrstev pekne pevne navinutych na zavit. Odborne ji nadavaji biaxialne dlouzena z PP s akrylatovou disperzi jako lepidlem.
Taky se tam trochu v zavitu potrha ale nevypada z toho a zda se ze tesni i po nekolikere demontazi.
DellOrto bych si klidne vyzkousel ale muselo by to byt za hubicku a se sadou trysek. Omrknu obchody.
Pravda je ze na fichtlcupech sem nebyl. Vychazim z moji zkusenosti a ethanol a ricin mi proste voni vic. Treba je to tak jak rikas a holt mam smulu ze mi extremebike prodal ksunt. Ovsem tomu moc neverim protoze uz u serioveho valce prevrtaneho na 58.1ccm 40.97mm sem si vsiml ze uz se to prehriva a vadne. Ted si uvedom ze ten kanalak ma treba o 50% vetsi prefuky a vyfukovy kanal, to znamena ze se zakonite musi prehrivat a zadirat teplem. Narves tam o 40% vic smesi, vic komprese, vic energie, otacky Pmax jsou taky o 3000ot vetsi.
Jestli na fichlcupu jezdi na klasicky Natural 95 nevim. Bez ethanolu by sel jedine petrolej, toluen, xyleny, nebo nejake ethery. Nebo smesi toho vseho s methanolem. Bez oktanu RON kolem 103 by to zadreli uz pri startu a vzduchem neuchladili.
Vyzkousel jsem E60 s pridanim 3% destilovane vody. Spatne se to startovalo zvlaste pri 10°C uz sem musel roztlacovat. Po ohrati uz to jelo ale asi by to chtelo vyssi kompres tak kolem 1:12 aby to melo odpich a silu v otackach. Mozna ze pro E70- E85 by ten pridavek nejakeho procenta vody daval smysl zvlaste u toho kanalaku protoze mam dojem
ze pri 9000ot. uz to dost hralo.
Jo a pro E60 na 50@60/2 bych dalsi zvysovani komprese na 1:12 nedoporucoval protoze uz to jde spatne nakopavat.
Ted napr. mam na pistu asi 1 az 2 mm karbonu a o zaneseni spalovaci komory nemluve. Zkratka asi mam realny kompres s prihlednutim k zaneseni karbonem tak 1:12 i bez uprav, upravis to na 1:12 a karbon ti to upravi na 1:14, coz udajne E100 vyzaduje. Jako je mozne na startovaci paku skakat s rozbehem ale nevim jak dlouho by takove sily vydzela.

Autor:  Bubaaak [ 01 květen 2018, 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Ten závit na Amalu je spíš zdroj problémů, protože to tam nejde utěsnit a jediný spolehlivý řešení je zalepení tekutým kovem. Natáčení by to vůbec nemělo umožňovat, poloha toho závitu je zajištěna z výroby dvěma zalisovanými čepy. Jestli s tím kroutíš tak ti to tam zaručeně nebude těsnit a přisávat falešný vzduch = problém. POkud ti jde o to natočení, tak Dellorto ho umožňuje taky, protože se montuje přes hadici.
Co vím tak nejlevnější DO je na fichtlkrámku : https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... fuzer.html , ale dají se sehnat bazarový na různých skútrforech i pod 1000. Nebo kopie z číny, kdysi stála kolem 600 a i když mi fungovala dobře, tak bych ji spíš nedoporučil...
To že tyhle xyz kanály z extremebike (a jiných podobných shopů) jsou kšunt není nové ani překvapivé zjištění (a říkalo ti to tu více lidí od začátku)
Pokud ti vadl sériový válec převrtaný na 60, tak je prostě někde něco špatně (chudá směs, malá vůle pístu, blbej materiál pístu,..). Moje 70/4 mi NIKDY nevadla, a to jsem jezdil na plný plyn od začátku bez jakéhokoli záběhu. Těch 8500ot, co to točí, můžu držet jak dlouho chci a jede to furt bez jakéhokoliv vadnutí nebo známek přidírání. Dokonce na tom jezdil kamarád s přítelkyní (dohromady 170kg) a i s touhle zátěží to upalovalo 80 a nepřehřívalo se to ani v červencových teplotách.

Takže jestli řešíš etanolem to, že ti to vadlo, tak řešíš následek, ne příčinu. Motor se chladí zevnitř směsí a pokud je všechno v pořádku tak prostě nesmí vadnout. Etanol má smysl do přeplňovanýho čtyřtaktu, ne do malýho dvoutaktu...

Se zvyšováním komprese jsem nikdy nelaboroval, ale byl bych trochu opatrnější. Těch 12:1 bych viděl jako rozumnej strop.

Ten karbon co ti to dělá taky není normální, takovýhle nánosy nemám ani v polním motoru kam leju 4T olej co mám zrovna po ruce. Ale přepodkládám že to má na svědomí ten ricin.

Autor:  petrcifka [ 02 květen 2018, 06:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Nevadne ti to ani pri jizde do kopce? Zajimalo by mne jaky mas pist- znacku a pocet krouzku. A kdo kde ti delal vybrus na ten pist? Je mozne ze dneska neumi udelat vybrus na male pisty. Ze to nemaji s dostatecnou presnosti a lita jim to plus minus 0.05mm. Treba si mel to stesti ze ti tam vybrousil vetsi vuli (napr. 0.09 mm) a proto si v klidu.
Anebo to muze byt tim ze mas upravovanou hlavu a spalovaci prostor na ten 70ccm vybrus.

Autor:  petrcifka [ 02 květen 2018, 06:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Jo a dvoutakt je podle mne a vsech mereni v dimplomce jednoho borce diky resonancnimu efektu sani a vyfuku taky tak trochu preplnovany. Meril to docela sofistikovane. Cidla v sani, v klikovce, v hlave, ve vyfukovem kanalu.
Absolutni tlak pod pistem kdyz dochazi k prefukum do valce je asi 1.3 bar, kdyz se ty efekty resonance sectou muze to byt klidne az 1.5 bar nad pistem v momente kdy dochazi k zavirani vyfukoveho kanalu. Tlak 1.5 bar znamena ze je o 0.5 bar nad atmosferickym a ten je 1.01 bar.
To mi prijde uz uctyhodne a ethanolu to nevadi. Naopak- ma rad drsny kompres. :)
Dneska asi zkusim Leose V na 50@60/2 dvoukanalu. Tak mi drz palce at to nezadru pri 9000ot.

Autor:  Bubaaak [ 02 květen 2018, 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Ten válec jsem kupoval asi v roce 2010 na akf, píst co k tomu byl, dvoukroužek mza. Vůli netuším. Nevadne ani do kopce, a že jich v okolí mám... Nejdelší asi 4km 10% táhlé stoupání vyletím bez problémů na čtyřku až nahoru (mám 15z, původní primar a 70kg). Hlavu mám samosebou taky na 70, byla k tomu v sadě.

Autor:  petrcifka [ 02 květen 2018, 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

S pridavkem vody do ethanolu je to slozitejsi. Jeden clanek co jsem cetl rika ze je mozno u preplnovaneho 4T s plnenim +1bar zvysit vykon, efektivitu a dalsi parametry diky vode az do obsahu 30% vody. Smes 70/30. Vyssi obsah uz vede k prechlazeni, pomalemu horeni- snizeni vykonu a emise nedobre. Optimalni vidi 80/20 nebo 90/10.
Mozna ze tam zminuji i nejake upravy v zapalovani. Kompres 10:1.
Predstih zkouseji taky a jdou az k 39°pred uvrati! Sim ma 1.6 mm coz je 19°. Ty tlaky na pist a kroutaky tomu pak odpovidaji. Jenze vse testuji pri otackach 2000 nebo max 4000. Coz u simsona vyuzijes relativne malo. A to horeni pri plnicim tlaku +1bar proste musi byt rychlejsi nez to moje.
No nic jdu delat neco smysluplnejsiho.

Autor:  petrcifka [ 03 květen 2018, 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

cituji z https://www.rpmoutlet.com/boost-compres ... -chart.htm

For carbureted motors, the rules are slightly different. Carburetors deliver the vast majority of fuel in a liquid state, and as this raw fuel atomizes from liquid to gas, a chemical state change actually occurs. Due to this endothermic reaction, which draws heat and cools the incoming air, a carbureted motor can safely handle more boost than a comparable EFI/TPI motor. For carbureted engines with compression ratios of 9:1 or less and boost levels in the 8-14 psi range, pump gasoline works very well. Compression ratios of 10:1 and higher require lower boost levels, higher octane fuel, intercooling, or some combination of the above. Compression ratios in the 7or 8:1 range can usually handle 12-20 psi on pump gasoline.

Pro staticky kompres 9:1 a mensi je mozno preplnovani 8-14 psi coz je zhruba 0.55-0.96 bar na klasickem 87 MON oktanech coz je asi 97ok RON takze spis uz smes naseho Naturalu95 a 98.
Ja mam staticky 10.8:1 u 50@40.97/2kanaly a s karbonem ve spalovacim odhaduji spravnejsi realnou na 12:1 s tim ze mam neupravovany spalovak na 40.97mm vyvrt, coz nemusi moc pomahat.

Pro tento kompres doporucuji:
1)nizsi plneni nez 0.55 bar- tvrdim ze v diplomce namerili 0.3-0.5 bar pri max torque u varianty Leose a 39mm vyvrtu a podobnem kompresu.
2) vysokooktanove palivo - tvrdim ze ethanol E60 ma RON pres 100ok a motoru to chutna, neklepe jak zbesily na nebeskou branu, pouhym pridavkem vysokooktanove Vervy se nevyresi chlazeni a s ricinem se Verva moc nesnasi. Pak ani pridavek jineho vysokooktanovrho boost aditiva jako toluenu a xylenu, nezachrani pistovou hlavu pred prehratim a zadiranim.
3) mezichladic - vyparne teplo ethanolu v E60 je dokonaly mezichladic, pokud nebude, je mozno pridat nejake procento destilky.

*Abych to tady moc nekomplikoval uvazujme staticky kompres. Ti co chteji si muzou zjistit co je efektivni kompres. Ten uz kalkuluje s vyskou vyfukoveho kanalu.A ta je pro upravovane kanalaky jina.

Autor:  Bubaaak [ 04 květen 2018, 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tam se zase řeší ale velký čtyřtakty, což je uplně jinej svět a co platí tam, nemusí platit u prskoletu. Mě pořád příjde že řešííš úplně ty nejdetailnější detaily, i když nemáš vyřešeny základní věci, jenže to na sebe všechno navazuje. Viz to vadnutí...

Stejskyho diplomku samozřejmě znám, ale ta kapitola s měřením tlaků už je čistě experimentální a na úrovni, na které my tady ty motory upravujeme (tzn v podstatě koupě hotového válce neznámé kvality) bych se tímto vůbec nezabýval.

Jak už jsem psal, nechal bych etanol etanolem a snažil se ten motor nejdřiv naladit na benzín+ normální olej, protože to je základ. Nevím co a jak jsi s FK komunikoval, ale myslím že když od něj máš válec tak by ti k němu měl v této oblasti naladění nějaké rady.

Já už jsem psal, co bych dělal. Pokud máš po výbrusu jen 3kkm a je ti líto drahýho pístu, tak by asi zatím stačilo dát nový kroužky, zapilovat přidřený místa a důkladně vyčistit ten karbon. K tomu vadnutí mě ještě napadlo, jestli nemáš moc velkou kompresi. Součástí úpravy u FK byla i úprava hlavy nebo ne?

Autor:  petrcifka [ 04 květen 2018, 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Znova opakuji. Benzin Natural 95, Vervu 100 a olej Denicol Competition S2 za krutych myslim 350,-/L sem uz zkousel a rikam ze zadrel, a to sem si dal zalezet abych postupoval od nejvyssich sytosti na jehle i hl. tr.
Jeste mne napada zkusit vetsi karbec alespon 24mm jenze nevim kde koupit tu plastovou prirubu na klapkovy domek?

Autor:  Bubaaak [ 04 květen 2018, 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Pokud jsi zadřel, tak jsou tři možnosti:

1) Malá vůle výbrusu
2) Špatný materiál pístu
3) Chudá směs
případně kombinace výše uvedeného

ad 1) Pokud výbrus zajišťoval FK v rámci úpravy, tak si myslím že tohle můžeme vyloučit, protože věřím že ví co dělá a má osvědčeného dodavatele výbrusů. Pokud jsi výbrus nechával dělat někde ty, stálo by za to nechat ho alespoň změřit na rozměr, kolmost a ovalitu
ad 2) Psal jsi že máš píst Keystone, předpokládám že taky dle rady FK, takže to bych taky vyloučil.
ad 3) Co barva svíčky při tom zadření? Určitě to nesaje žádný falešný vzduch (ten závit na Amalu je typický problémový místo, zvlášť jestli s ním hýbeš) ?

Já znovu opakuji to, že to, že jsi to na benzín zadřel ukazuje na to, že někde něco není v pořádku, a změna paliva za etanol NENÍ řešení, ale jen vytloukání klínu klínem.

Co ta hlava? Byla upravovaná s válcem? Kupovaná 60ccm hlava? Nebo jsi na to dal bez úpravy původní padesátkovou hlavu?

Větší karburátor bych asi už nezkoušel, myslím že těch 21 je až až. Přírubu bys pravděpodobně našel na nějakým scooter shopu

Autor:  petrcifka [ 08 květen 2018, 04:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Mne vychazi za 4) prekroceno tepelne zatizeni pistu. Jsem schopny podlozit kupeckymi pocty pres palec.
S bodem 1) se tezko smiruji, priznavam ze nemam mikromeridlo na to abych zmeril s presnosti +/- 0.01 mm jestli neodflakl vybrus jak sem uctive zadal 0.05mm (jako sportovni). Ovsem tusil sem zradu a alespon jsem pist ve vybrousene od extremebiku (dodal k tomu 40.97mm pist MZA) a extra vyhonovane vlozce na 41.00mm Keyston 2 rings/tvrdochrom vyfotil. Mam tedy fotky mezirky mezi pistem a vlozkou.
Priste mu reknu o 0.08mm a vic, mozna i 0.10mm

Autor:  Bubaaak [ 08 květen 2018, 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Rozumím tomu správně že někdo udělal výbrus na píst mza s vůli 5stovek a ty jsi pak vzal úplně jiný píst a dal ho tam? Tak to jsme doma, výbrus se dělá vždycky přesně podle pístu... 5setin musí stačit, ale musí to být vybroušeno podle pístu co v tom pak bude jezdit... A co ta hlava?

Kupeckými počty počítej kupecký věci, ne tohle...

Autor:  petrcifka [ 08 květen 2018, 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Ano puvodne od extremebiku byl vybrus delany na MZA pist 40.97mm, kolik vule nevim nezajimalo mne to protoze to bylo hrube jak od rasple, takze sem vzal pist keyston 41.00 a zasel do brusirny at mi to rozvolni honovanim na ten pist. Nevidim v tom nic extra spatneho, naopak honovani je docela hladke. Preci brusic musi vedet zda tam ma tech slibovanych 0.05 s odchylkou + 0.03 max i po tom honovani, kdyz mu dam pist a muze si to vyzkouset. Kdyz ne tak je to bridil. Priste si asi reknu rovnou o mikromeridlo a zmerim si ten vytvor primo na miste. Navic mam makrozoom fotky te mezery takze muzu porovnavat pro klid duse i okometricky.

Autor:  Bubaaak [ 08 květen 2018, 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Jo tak, to by mělo být v pohodě, i když bez změření šupitem to není jistý. Já stále trvám na tom že problém je v jednom z těch tří bodů. Klidně jsem ochoten zkusit ten válec naladit osobně. Ale pořád jsem se nedozvěděl co na tom máš za hlavu??

Stránka 15 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/