Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Tunning na 60/8 kanalnik
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=31256
Stránka 14 z 17

Autor:  petrcifka [ 14 listopad 2017, 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak sem procetl odbornou naucnou literaturu a uz vim kde by mohl byt potencial na zlepseni vykonu a spolehlivosti.
Vzhledem k tomu ze nemam sportovne upravenou klikovku, je mozne ze vyplach valce neni uplne idealni. Zbyva mi vyzkouset:
- predstih 1.1 az 1.3mm oproti nynejsich plus minus1.6mm.
-Upravit vyfuk Sport Reso 32 na pistalovy tlumic, redukce hlucnosti
-prekontrolovat pis, krouzky, hlavu, karbon,
- vylestit zrcadka na pistu, upravit pist vyvrtanim dodatecnych der v plasti pistu v mistech kde se hreje od vyfukoveho kanalu,
-nechat upravit valec na 10kanal, anebo vymenit za, stredovy prefuk by mohl dramaticky zlepsit plneni i chlazeni hlavy pistu
-vymenit buben zadniho kola, nebo nechat vysoustruzit, protoze je nestejnomerne sjety a zpusobuje to vibrace pri brzdeni.
-dovyvazit olovem kola, jeste to chce asi 20g. Celkem je na kazdem kole v miste proti ventilku asi 40-50g!!! Doporucuji vyvazovat, jinak to zbytecne nici napr. loziska rizeni (nevydrzelo ani 35000 km), atd.

Autor:  petrcifka [ 21 listopad 2017, 04:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Konecne sem nasel neco co trochu vysvetluje problem s detonacema a jak jim predchazet vhodnou volbou paliva pripadne smesi paliv.
Ethanol je dobra vec.
Ciste bez ethanolu by oktany mely rust pridavkem toluenu anebo xylenu. Vyparne teplo ale nemaji myslim tak vysoke. Kombinace ethanolu a toluenu by mohla byt zajimava i cenove.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Krom toho E85 zimni verze na pumpach o 2kc levnejsi. 22,90,- uz dava financni smysl.

Autor:  petrcifka [ 18 prosinec 2017, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Mozna sem to tu uz zminil, ty moje upravy a paliva nejsou dokonale, ale nespornym faktem a vyhodou je ze ani pri vysokych teplotach vzduchu, pri jizde na plny plyn do kopce nedochazi k prehrivani, coz je pri tuningu s pouzitim reso vyfuku casty a nevyhnutelny problem.
Krom toho sem prepocital kompresni pomer podle vzorecku z jedne diplomky, vysly docela jinak nez jak se uvadi na iglu. Hlavne vypadaji docela exaktne.
Borec tam testoval Jawu s 39mm pistem a pouzival ciste jen Vervu100. Vymackl az 6kW asi bez klapky rozvod pistem. O ekonomice provozu, spotrebe, dymovosti nebylo reci, neresil to, slo mu jen o max vykon. Docela zajimave pocteni, zkousel snad vsechno co jde za rozumny peniz.
staci vygooglit pdf
2012_DP_Stejskal_Miroslav_107575.pdf

Autor:  Masaa [ 27 prosinec 2017, 05:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Hany26 píše:
Takže po roce a kousek ladění atd(prachy nepočítat zápal se cení) je závěr takový že simson s 60/8 válcem jede z kopce 90.
Pro ostatní tedy vyplývá ponaučení, že stejného efektu docílí koupí válce 70 cm převodu 62/21 a 5q bez přetáčení motoru,s normální spotřebou do 3L a se sérovým karburátorem a výfukem který nedělá kravál a normálně projdou STK a za 1/3 peněz.


A jak si dopadl s tím karburátorem, tedy Amal 19?

Jinak
Motor po GO
Sportovní klikovka
5kv převodovka
Sada 60/8
Spojkový koš 62:21
Výfuk tunning 32mm

Karburátor jsem měl Amal 21T , jelikož se mi ho nedařilo doladit podle mýho tak jsem ho prodal ....

Autor:  petrcifka [ 28 prosinec 2017, 07:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Hany ma svym zpusobem pravdu. Je otazkou co preferujes. Vyssi hlucnost sportovniho vyfuku s pistalovym tlumicem je lepsi pro mestky provoz, chodci i dalsi ucastnici provozu te tolik neprehlizeji, osvedcilo se mi to, samozrejme musis jezdit jako clovek, jinak sou borci co ti budou delat naschvaly. Ty pistaly pro SR50 maji dve rady pistal kazda o prumeru cca 18mm ma oproti origu variante jedne rady 15mm pistal vic jak 2,5 krat vetsi pruchodnost. Pri pouziti klapkoveho sani se mi tyhle pistaly osvedcily, cokoliv jineho neslo tak dobre za plynem. Bere to odspodu a nedusi to motor v otackach, jde to az k 9500 ot. Max vykonu je asi pri 8000-8500. Tocak max asi 7000-8000. Mozna by slo udelat upravu AOA3 a slo by to jeste vyse k 10_000. Jde ovsem take o delku kolene.
V orlickych horach krpal kde mi origo 50@60/2 daval 5000ot a 35km/h mi tohle jede asi 47km/h pri 7000.
Amal21T ma 21mm difuzor a zatim ho nemam vyuzivany naplno protoze dira do klapkoveho domecku ma asi 16-18mm.
Uz se na to chystam.
Prumer difuzoru 21mm je pro idealni smes 1:14 se vzduchem a otacky 9000 asi tak akorat.
Pri pouziti ethanolu je pomer smesi asi 1:10 takze si myslim ze by to nakrmil i 19mm, protoze ho defakto pouzivam uz nyni.

Autor:  petrcifka [ 11 únor 2018, 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

No asi sem to moc presytil nebo prilis vysoky pridavek xylenu, i nizka teplota pri provozu v zime muze pomoci. Vyfuk slusne zakarbonovany po cca 4000km co jezdim na smes s eckem a ricinem.
Ricin je dobre lepidlo vyfuku, to je mi ted docela jasny. I svicku lepi dokonale.

Autor:  petrcifka [ 07 březen 2018, 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak z nejnovejsich poznatku co vydal youtube a literatura.
Prehrivani a zadirani ktere sem zazil bylo zpusobeno podle meho tim ze extremebike prodava vicekanalove valce ale nerekne a neda uceleny navod jak postupovat aby k tomu nedoslo anebo minimalne.
Co po reklamaci prvniho zadreneho valce vymysleli bylo snizit kompres pres vyfukovy kanal. Posunuly ho o 3-4mm vyse.
Podle mne by to slo jinak, tohle totiz pomuze jen nepatrne a snizuje to zbytecne kroutak odspodu. Sam sem se o tom presvedcil.
Prehrivaji se mustky a mozna a cela hlava pistu. Mustky mezi pomocnymi a hlavnim vyfuk. kanalem. Cela portmapa je 60/4/3 valce prekopana.
Na youtubu je video Holy piston modifikace pistu dirama a i podle literatury je mozne prehrivani snizit udelanim 1-2mm der do pistu kde kopiruje stena pistu mustky. Klidne 3 dirky. Temi se mustky primazavaji smesi z vnitrku pistu.
To ovsem neresi prehrivani celkove.
Tedy takove kdy uz teplota pistu na hlave je vyssi a kriticka pro detonace diky zvysenemu vykonu. To lze resit ethanolem ,vyssimi oktany, dostatecne dimenzovanym a nepriskrcenym sanim vs zvetsenim prumeru kolene vyfuku a objemu resonancni komory za kolenem vyfuku, jejiho prumeru a zvetsenim prumeru vyletove trubicky. Vyletova trubicka to defakto priskrcuje ve vysokych otackach a rozhoduje o tom kolik smesi se prefoukne a dostane az do vyfukoveho kolena. Cerstva smes v techto mistech by mela chladit vyfukove mustky- o pistu nemluve.

Momentalne zkousim upraveny Reso sport32mm@LeoVince s pistalovym tlumicem. Zvuk je pri 9500 ot fajnovy ale ty diry v pistu by mne vic uklidnovaly. Takze vse zase vyhazu prekontroluju pist, vybrus, upravim a uvidime.
Je mozne ze s 50@60/2 bez klapky by ten vyfuk dal srovnatelny vykon ovsem uz pri 8000ot. a na E60 by se mel taky uchladit. To bych taky rad vyzkousel.

Autor:  Krovak. [ 08 březen 2018, 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

A není jednodušší dát prostě větší obsah, než se rozčilovat s 60ccm ementálem?

Autor:  petrcifka [ 19 březen 2018, 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tak vykon jde pomalu nahoru, pridavam do paliva antidetonacni prisadu asi 15 objemovych % xylenu. Zdalo se mi ze se to na cisty E70/ricin prehriva. Xylen to posunul zpatky na E60 a oktanky navic to zchladily, takze az si tuhle teorii overim budu referovat vic.
Je mozne ze az to na pistalach tlumice vic zaskrtim, tak to pujde do vysin-2-3 HP navic. Ted tam mam asi ekvivalent 23-25mm diry a origo LeoV ma myslim 19mm vyletovku po delce cca 40cm. Zkusim ucpat jednu pistalu na 18mm a uvidim co to udela. Ted uz vim ze pricpani pomohlo a hlucnost se taky snizila o par dB.

Autor:  petrcifka [ 04 duben 2018, 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Jo tim priskrcenim na pistalach vykon vys nesel. Naopak. Takze tech 18-20mm se zda OK az do 9500ot.
No valec ma komplet strzeny zavit na vyfukove prirube takze doufam ze to pujde opravit navarenim hliniku, nemate to nekdo zmakle? Teoreticky ty zavity u Leose moc potreba nejsou diky pruzinam. Staci pouzit silnejsi pruziny a drzi to. Ale chtel sem pouzit i jiny vyfuk jeste s origo matici.
Nevite nekdo jake stoupani to ma a zda ten zavitnik ma napr. vodoinstalater?

Autor:  petrcifka [ 11 duben 2018, 09:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Sakra asi sem strhl zavit na sroubu vypusti vany u Amalu karbce. Asi ten sroub budu muset zalepit natvrdo.
Jinak vyzkousim co nevidet modifikovaneho LeoseV na valci 50@60/2. To sem zvedavej jak to pujde.

Autor:  petrcifka [ 17 duben 2018, 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Premyslim o jinych klapkach, mely by byt pruchodnejsi protoze maji misto 4 klapek 8, a karbonovych. Zda se mi ze muj kanalak by to potreboval. Akorat nevim zda to ma smysl. Je to 2500,-.
Mate s nimi nekdo zkusenosti?
https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... 44806.html

Autor:  petrcifka [ 22 duben 2018, 13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Mohl by mi nekdo z vas zde pomoci? Potrebuju zmerit tuhle vzdalenost u klasickeho MZA ala Almont 41mm pistu. Viz foto.
Zda se ze pist od Keystonu 41mm to ma jinak.

Přílohy:
IMG_20180422_111411-1024x768.jpg [155.44 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  Bubaaak [ 22 duben 2018, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Tohle musí být na všech pístech stejný, je to jeden z nejhlavnějsich rozměrů

Autor:  petrcifka [ 23 duben 2018, 04:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Melo by byt stejne ale nekdo rika ze by se tomu nedivil, a ja uz taky ne. To ze je to kratsi mi snizuje kompres. Zbytecne.

Stránka 14 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/