Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 16 duben 2024, 06:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 01 červen 2015, 07:47 
Offline
Uživatel

Registrován: 07 srpen 2014, 12:15
Příspěvky: 3
Ahoj, chci se zeptat jestli nemáte někdo zkušenosti s ložiskem SKF s plastovou klecí. Děkuji za odpověď


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 01 červen 2015, 16:06 
Offline
Uživatel

Registrován: 08 prosinec 2013, 11:29
Příspěvky: 26
Bydliště: Střední čechy
To tam fakt nepatri.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 01 červen 2015, 19:52 
Offline
Uživatel

Registrován: 07 srpen 2014, 12:15
Příspěvky: 3
A proč teda píšou na Extremebike a na i na německých stránkách že je to nezbytnost upravovaných motorů ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 01 červen 2015, 20:12 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
S plastovou klecí je míň hlučné,jinak na funkčnost stejné.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Naposledy upravil Hany26 dne 02 srpen 2015, 20:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 01 červen 2015, 20:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 07 srpen 2014, 12:15
Příspěvky: 3
Jo děkuji :) zkusím a uvidím jen mě zajímalo jakou máte zkušenost :) tak snad to vydrží :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2015, 22:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 září 2007, 21:07
Příspěvky: 499
Bydliště: Slovensko
DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

_________________
RZT SVI90S, RZT46SP kľuka, RZT 5 qualt, VAPE, RZT 5 lamel. spojka, Areche karbec, Sportauspuff RZT R, RZT gabel, RZT tuning. filter, Repsol Competicion, Castrol MTX, 16zub.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2015, 08:12 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Dávají se i na kliku ložiska s plastovou klecí. Tak proč by to nešlo i tam :)

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2015, 15:49 
Offline
Uživatel

Registrován: 08 prosinec 2013, 11:29
Příspěvky: 26
Bydliště: Střední čechy
miro.ferko píše:
DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

Ja si to nemyslim, ja to vim, par let mne loziska zivej.
Tohle je do cca 120 stupnu, schvalne koukni kolik je na pistnim cepu.
Podminky pro lozisko na klice a na cepu jsou nesrovnatejne, navic je pouzitej jinej druh plastu.
Oznaceni kleci je KBK a rozmer pro horni oko, KZK a rozmer pro spodni oko.
Dlouhodobe to provozovat opravdu nepujde.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 06 srpen 2015, 06:45 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Viz.


Přílohy:
wp_ss_20150415_0001.png
wp_ss_20150415_0001.png [ 69.35 KiB | Zobrazeno 5599 krát ]

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 06 srpen 2015, 15:32 
Offline
Uživatel

Registrován: 08 prosinec 2013, 11:29
Příspěvky: 26
Bydliště: Střední čechy
Cep 130, horni oko 200, oboje pres caru. A jak pisu, tohle je prumyslove lozisko, do motoru nepatri, to ze pise nejakej polskej prekupnik neni smerodatny, ale at si kazdej dela jak chce.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 07 srpen 2015, 23:12 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 září 2007, 21:07
Příspěvky: 499
Bydliště: Slovensko
DRN píše:
miro.ferko píše:
DRN píše:
To tam fakt nepatri.


Prečo si myslíš, že tam nepatrí?

Ja si to nemyslim, ja to vim, par let mne loziska zivej.
Tohle je do cca 120 stupnu, schvalne koukni kolik je na pistnim cepu.
Podminky pro lozisko na klice a na cepu jsou nesrovnatejne, navic je pouzitej jinej druh plastu.
Oznaceni kleci je KBK a rozmer pro horni oko, KZK a rozmer pro spodni oko.
Dlouhodobe to provozovat opravdu nepujde.


V prvom rade ja sa bavím o SKF alebo ak chcete ešte o NSK !
... takže keď ti v AKF predajú ložisko s plastovou klietkou, tak ten motor zložíš, naštartuješ, klietka na ložisku sa roztaví a máš po vtákoch?
https://www.akf-shop.de/nadellager-k12- ... ig/a-3715/
Aha teba ložiska živia! Aha ložisko s plastovou klietkou nepatrí na piestny čap. Aha dlhodobo to prevádzkovať nepôjde. A čo tak spaľovací motor v rotavátoroch Agzat, a čo tak motor v skútroch Derbi, a čo tak Briggs Stratton Vanguard, a čo tak letecký motor M601 (turbo vrtuľový le-tec-ký motor)?

Do roku 1970 to chápem lebo to boli plastové klietky z prvo polyamídu. Ten mal samozrejme nízky bod tavenia (cca 120stup.) a tieto ložiska sa používali len v „studenej“ konštrukcii. Koncom 70-tých rokov a začiatkom 80-tých rokov prišla firma Zeltner Genas (vyvijajúca polyamid od roku 1939) s novými typmi polyamidov (aromatizované polyamidy – nazývané tiež meta aramídy) PA66, ktoré mali bod tavenia 260 stup. Koncom 90-tých rokov zase s novými typmi polyamídov (para aramídy) Twaron, ktoré majú bod tavenia 550 stup (kedy bude mať M541 na piestnom čape 550 stup.?). Tieto polyamídy dnes tvoria základ tvorby kevlaru! Mimochodom para aramidy majú pevnosť v ťahu 5-násobne vyššiu ako oceľ. Plastové klietky z para aramídov majú vysokú odolnosť voči oderu, nízku hydroskopickosť, vysokú chemickú odolnosť (vôbec nekorodujú), chemickú stálosť, nízku špecifickú váhu, ich vysoká vodivosť statickej elektriny bola eliminovaná antistatickými preparáciami, ale sú neskutočne drahé (ložiská s plastovou klietkou stoja 2x toľko ako s oceľovou klietkou). Firma Zimmerman para aramidy používa ako základnú zložku do pretekárskych brzdových obložení. Vo všeobecnosti sa však na výrobu plastových klietok používajú základné modely plastov: para aramid a teflon. Ložiská s teflónovou klietkou majú jasné označenie a používajú sa len v studenej konštrukcii. Samozrejme sú firmy (Kinex, ...), ktoré skúšajú vyrábať klietky či dokonca celé ložiská (PDF ložiská) z iných typov plastov, ale tie nie sú určené pre spaľovacie motory.

_________________
RZT SVI90S, RZT46SP kľuka, RZT 5 qualt, VAPE, RZT 5 lamel. spojka, Areche karbec, Sportauspuff RZT R, RZT gabel, RZT tuning. filter, Repsol Competicion, Castrol MTX, 16zub.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 08 srpen 2015, 21:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Krásný sloh, hltal sem každé písmeno a myslim si že je to vysvětlene :)

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jehlové ložisko na pístní čep
PříspěvekNapsal: 15 únor 2016, 13:08 
Offline
Uživatel

Registrován: 19 červen 2011, 21:18
Příspěvky: 1
Hmm Mz 251 ETZ má standartně plast snad všude - kromě ojničního čepu tam je kovová klec.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.089s | 17 Queries | GZIP : On ]