Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 24 duben 2024, 16:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: vše možné o rozetách a pastorcích
PříspěvekNapsal: 29 březen 2015, 16:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 31 březen 2014, 14:00
Příspěvky: 133
Bydliště: frýdek, Václavovice
zdarec
hmmm... jak správně položit otázku?
mám takovou vizi si koupit velký pastorek na řetěz, mám představu že bych místo původního patnáctizubého dal sedmnáctizubý, motor mám zatím origuš, jezdím výhradně po silnici mám 70Kg a chystám se ještě o cosi shodit :mrgreen: nejde mi spíš o rychlost než o to aby se motor sklidnil momentálně mě prudí že když jedu 55-60 tak motor točí jak hovado. Ono to teď do kopečku jede excelentně rozjezd do padesát metrů dlouhého kopečku ve finálce 35, s rozjezdem 3. gvalt a trvale 45. Jiné kopce pohoda jazz 4. stupeň a i 50Km/h, tyto vlastnosti bych chtěl právě zachovat myslím si že 16z kolečko rychlosti rozhodí (2. stupeň motor točí ostošest, 3. stupeň nemá sílu) mám myšlenku že 17z kolečko "odstupňování rychlostí" zachová, jen při 4. rychlosti bych měl jak na 5q převodovce zařazenou právě pětku. mimojiné mi jde o motor který má své nejpohodovější léta za sebou tak ho nechci moc trápit v otáčkách, když se mnou má ještě ždibíček síly navíc.
Přes zimu (ač právě skončila) se chystám na 70ccm, a prostě tam do toho motoru dát vše co je třeba a financemi a kvalitou nechci šetřit, prostě ať vydrží směle dalších 32 let, já překopávku dělat nebudu, nechám si to udělat, nemám zkušenosti a pouštět se do toho nebudu ;)
Tak co, je má úvaha o počtu zubů dobrá? nebo který počet byste mi doporučili?

_________________
NECHŤ žijí a jezdí staré, především německé stroje


Naposledy upravil venaS51 dne 17 duben 2015, 13:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 březen 2015, 16:44 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Se 17z tam budeš mít takovou díru, že při rozjezdu do kopce tam nebudeš pomalu schopnej dát ani tu 2.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 březen 2015, 17:58 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
S více zuby docílíš akorát toho že ztratíš pružnost a pojede to stejně rychle. Otáčky motoru nijak neškodí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 březen 2015, 19:02 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 prosinec 2013, 18:09
Příspěvky: 459
Bydliště: Kopanice-Starý Hrozenkov
Otáček bych se nebál,ale třeb jezdit neustále na 8000 to bych raděj nedělal, to už motoru škodí (silné zahřívání) jinak co se týká přestavby na 70 neni na tom nic těžkého ;) . U té 50 no nevim, jak říká seldi budeš tam mět skoky.

_________________
SIMSON S51 elektronik. r. 1990, 70/2, 16N3-4
MZ ETZ 250, 70% originál r.v. 1983.
TATRAN 125 Jak z Považských vyjel, tak je aj doma :) supr stroj.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 březen 2015, 09:04 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Origo 50 se mi s 15z strašně přetáčela a jezdil jsem furt za 4, ale to je asi i tím, že mám 55kg :lol: Zkus to, za kolečko k sekundáru dáš 80Kč, tak vem 16z i 17z a zkus, co ti vyhovuje.

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 březen 2015, 18:43 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
mám 60/2 16 z.Rovinky za bezvětří dobrý jinak kopce a protivítr pruser.Možná když bych neměl 95 tak by to bylo lepší :lol: :lol:
Ale zlatě 15z.16z tak na 70, 17z dle mě blbost.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 březen 2015, 18:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Já mam teda vážim eště víc a to 100kg :D a na 70/2 jsem zkusil 17z, rovinky to jelo bez problému, ale jak řikáš, sebemenší kopeček nebo protivítr, tak už jsem musel podřazovat. S nějakym lehkym člověkem by to možná i ten 17z zvládalo, ale ta díra mezi 1 a 2 je fakt obrovská. 1 musí musíš vytočit na max a dvojce trvá hodně dlouho než zase chytnou saze.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 březen 2015, 19:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 31 březen 2014, 14:00
Příspěvky: 133
Bydliště: frýdek, Václavovice
wow díky za super odpovědi, nečekal jsem. hlavně jsem potřeboval vědět jak velká kravina to je, a jestli jsem nezaložil duplikované téma tak poradit i jiným. fakt je že skok z 1. na 2. je i tak fest. při 70ccm si myslím že to bude nutnost, trochu tomu přistřihnout křidýlka. :) jo a klidně tam tu dvojku řadit nebudu pokud to ve výsledku pojede stejně. nevím jestli jsem se vyjádřil nejlíp, no 17z jsem zvolil z důvodu že bych z 1. stupně udělal 2. a podobně, aby to nebylo něco mezi... nevim no, uvidíme.

_________________
NECHŤ žijí a jezdí staré, především německé stroje


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 duben 2015, 11:23 
Offline
Uživatel

Registrován: 25 červenec 2012, 17:54
Příspěvky: 566
Bydliště: Žilina
Ja som mal na 60/2 17zub., a kopce to išlo lepšie ako 50ka s 15zubom. Teraz mám 70/4, 70kovy kôš, vzadu rozetu zo skutra, a vpredu 16zub. s dvomi sa tomu už moc nechce ale pokiaľ idem sám (65kg) tak rovina uplna parada, a pokial sa rozbehnem tak do až do toho najprudšieho kopca podraďujem.

_________________
Simson S51 /1E1 CS 1990 12V ENDURO
70/4, primár S70, RESO 32mm, ložiska SKF, 12V, bočný stojan, po kompletnej GO


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 duben 2015, 15:51 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
jo s 65 kg s tebou pojede i lektrická koloběžka.s metrákem to je sakra :lol: :lol: rozdíl.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 duben 2015, 12:29 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 31 březen 2014, 14:00
Příspěvky: 133
Bydliště: frýdek, Václavovice
tak jsou koupil 17z kolečko a pro ty co jezdí sami a zejména po cestách můžu jen doporučit.

_________________
NECHŤ žijí a jezdí staré, především německé stroje


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 duben 2015, 12:36 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Já jezdim sám pořád ve dvou, a jezdit se s tím dá jen po rovince :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 duben 2015, 13:00 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 31 březen 2014, 14:00
Příspěvky: 133
Bydliště: frýdek, Václavovice
No tak jak jsem to před barákem vyměnil jelo to luxusně, teď poslední dny se zas něco podělalo a moc se mu nechce, možná to bude benzínem natankoval jsem jinde než normálně tankuju, uvidíme. každopádně jak se to orestovalo tak to byl fajný hukot, 70 v pohodě, ve městě ve dvouproudovce v rychlým pruhu a to jsem se ještě držel za outama. Toš říkám, ten motor je za ty roky vybrušeny na 60ccm :mrgreen:

jo a tu ztrátu pružnosti necítím, jen když mám zařazenou 3 tak to vychází podobně jako s 15z 4. stupneň, s tím rozdílem že můžu zařadit ještě o jednu rychlost navíc.

_________________
NECHŤ žijí a jezdí staré, především německé stroje


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 duben 2015, 13:14 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
17z na serii nemůže bejt supr i kdyby jsi toho simsona řídil vysílačkou z auta :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 duben 2015, 13:51 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srpen 2012, 20:14
Příspěvky: 196
Bydliště: Kanice - zapadákov v okrese Brno Venkov :))
Proč myslíš? Je fakt rozdíl, když táhne simson dva 80kg lidi, anebo jedno 60kg vyžle :D

_________________
S51/E-CS - 1988, po kompletní GO s LT85 Sport - prodáno
Kawasaki KLE 500 - po GO
BMW E39 530i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.063s | 13 Queries | GZIP : On ]