Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 19 duben 2024, 11:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 08:37 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Ond3x píše:
Citace:
ucinnost prevodu energie z baterie do topne mrdky uvazujme pokusmo 90%.
3,33*100/90 = 3,7 A celkem teoreticky z baterky pri uvazeni ucinnosti.


Tohle je úplná hovadina. Hádej proč

Chcít po 4Ah baterce celé 4Ah může chtít jen ekonom.

Proto jsem zavedl 90% ucinnostm ktera by to mohla pokryt ne? :)
Krom toho uz jsem zase o kus chytrejsi. Otevrel jsem prirucku. A osvitilo mne tolik moudra. Sleduj! To nepoberes!
Strana 140-141 16.3.2. Elektronicke nabijeci a...ELBA Sr50/SR, 12V nebo tez na strance s halogennim svetlometem 149.

Nominalne pri 7k ot/min 1,8A (a zatezi alespon 21W zarovkou). Pokud tam ta zarovka nebude tak by tam mohlo byti az 3,6 A. Ale pripoustim ze netusim o jakou se jedne presne variantu. Je jich v prirucce tolik ze nejlepsi bude kdyz si to kazdy dohleda podle sveho milacka. Jenze to je teorie, kdyz jedes se zapnutym svetlem zadnim tak tam asi bude prave tech 1,8 A. Takze nabijeci proud tam bude tech prumerne 0,prd az 1 A pri 4k otackach. Takze prumer beru jako 1 A a to jeste s tezi.
Ale neklesejme na mysli, existuji 5,5 Ah baterie nebo ne? Existuji i vetsi?

takze s 9 Ah baterii cca za 800 Kc to jest nad rezervu pomyslne 1 Ah jen 8 Ah 8/(3,7-1) =2,96 h. A to je uz slusna doba. ale nejlspi bude asi ta nejsilnejsi co se tam vubec vejde. Coz netusim jaka je. Chtelo by to zmerit rozmery v kasliku. Kdo se najde dobrovolne?

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 14 leden 2015, 09:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 08:53 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Pokud vim, tak dovijeci civka ma 2 casti, jedna slouzi pro napajeni zadni parkovacky a druha pro dobijeni baterie a kdyz se rozsviti brzdovka, tak ta je napajena z obou casti a prestane se dobijet. Aspon 6v to tak ma, tak 12v to bude mit nejak podobne. Nemam ted schema v mobilu, takze se nemuzu kouknout.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 09:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Navic tady mame este efekt samovybijeni pri zapojeni na kostru motocyklu...a to je teprve sranda uvazovat za jak dlouho se baterka samovybije...

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 09:30 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Proc resit samovybijeni? To nejak nechapu, jestli mas baterku zdravou, tak vydrzi klidne 2 mesice v motorce bez toho aby ztratila nejakou extremni cast ze svy kapacity.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Naposledy upravil Seldi dne 14 leden 2015, 09:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 09:32 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Citace:
Proto jsem zavedl 90% ucinnostm ktera by to mohla pokryt ne? :)


To jsi ji zavedl špatně. Účinnost (výhřevnost topné mrdky) ti klesá ztrátama na vedení. Vnitřní odpor baterky a všechny odpory na cestě od baterky k tělesu musíš přičíst k odporu celkovému odporu uzlu. Výsledkem je proud menší. Pro tebe dobrá zpráva :wink:

Všechno to je nepodstatné. Těch 2x20W je na simáka se světlem moc.

Citace:
Navic tady mame este efekt samovybijeni pri zapojeni na kostru motocyklu


:mrgreen: :mrgreen:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 12:52 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Seldi píše:
Proc resit samovybijeni? To nejak nechapu, jestli mas baterku zdravou, tak vydrzi klidne 2 mesice v motorce bez toho aby ztratila nejakou extremni cast ze svy kapacity.

No to si prave nejsem jistej. Tak asi nemam zdravou baterku. :alright: :alright:
Ond3x píše:
Citace:
Proto jsem zavedl 90% ucinnostm ktera by to mohla pokryt ne? :)


To jsi ji zavedl špatně. Účinnost (výhřevnost topné mrdky) ti klesá ztrátama na vedení. Vnitřní odpor baterky a všechny odpory na cestě od baterky k tělesu musíš přičíst k odporu celkovému odporu uzlu. Výsledkem je proud menší. Pro tebe dobrá zpráva :wink:

Všechno to je nepodstatné. Těch 2x20W je na simáka se světlem moc.

Citace:
Navic tady mame este efekt samovybijeni pri zapojeni na kostru motocyklu


:mrgreen: :mrgreen:

Je to moc, ale tak vymontovat baterku a nabit nikoho neubude. Ale zmrzle prsty uz mne parkrat potrapili. Staci trochu zmoknout nebo si vyjet v mrazu.

Nebo vymyslet transport tepla teplonosnym mediem od zeber valce pres hadicky napr. 7,5 W akvarijnim cerpadelkem, hadickou omotat gripy. :mrgreen: :mrgreen:
http://akvarijni-cerpadla-regulace-vody ... dlo%2012v/

Jenze tim se zasahne do zeber. Namotat medenou hadicku do zeber, nebo ji tam primo naletovat to by vypadalo uzasne. Pak to odvest PVC tlustostenou tribickou do gripu a tam dat zase nejake tenkostenne ale aby se neskripaly pri omotani a drzeni heftu, myslim ze o nejakych vim. Jsou to specialni titracni hadicky asi z HDPE. Teplo odolne. Vnejsi prumer asi 3 mm. to by uslo.
Myslim ze tohle reseni by fungovalo. Nevidim problem.
Zebra odvadi odpadni teplo cca 3 kW pri plnem plynu. Nam staci odvest 100 W s ucinnosti 80%. Regulace snadna staci dat kohout, ktery by odvadel medium, nevyuzite teplo, kdyz by nevytapel by se muselo ale odvest nekde v dodatecnem chladici. Jinajk bys mohl zacit vrit. Ale vse zalezi na vybalancovani.
Panove asi si to necham patentovat. Jako ecofriendly reseni.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 13:10 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Kup si pořádné rukavice a nevymýšlej blbosti.

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 13:15 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Pořádný rukavice mám, zkoušel jsem si vzít i zimní, ale jakmile je mín jak 4°C tak mi prostě promrznou :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 17:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Obrázek


Seldi: Ještě chvilku to vydrž a pořidíš si auto :mrgreen: Kup čínské gripy a vyzkoušej. Však simák jede i bez baterky :D

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 17:54 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Auto by bylo, ale je to nuda :D Já radší jedu na motorce i v zimě :) Ty gripy už jsem objednal, tak uvidíme, co to bude za zázrak :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 20:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Tak jsem to intenzivne promyslel a napadlo mne toto reseni. Neni nutne cerpadlo, resp. si myslim ze to bez nej pujde take. Proste vezmu 3 mm mozaznou trubicku a obtocim ji kolem valce nebo lepe abych se s tim nemusel za par tisic kilometru delat znova az budu kupovat novy valec nejak ji pevne promotam a obmotam kolem hlavy. Samozrejme ze je nutne aby se alespon dotykala a nejlepsi bude kdyz ji v plochach kde bude jakoby dosedat trochu rozmacknu do ovalneho profilu. Priletovavat ji prozatim nebudu. Na zkousku staci kdyz ji tam pripevnim nejak mechanicky plisky, kovovymi svorkami nebo nejakym kamnarskym tmelem na par mistech. Zaizolovanim vnejsi strany odklonene od zebra treba nejakym tmelem ale tim jen v nekolika malo mistech, tepelna roztaznost by asi nebyla kompatibilni ve velkych delkach. Nebo silikonem. Ten by mel 200°C vydrzet. Ale nevim estli zustane prilepeny. Dulezite je aby izoloval odklonenou nevyhrivanou stranu trubicky a nedochazelo k ztratam tepla.
Cerpadlo neni potreba protoze si myslim ze, voda v te trubicce 3mm svetle s 0,3 mm stenou mosazi muze vzhledem k teplote zebrovani zacit vrit a pokud tam dojde k varu tak para uz by to mela s prehledem roztocit jak turbinu v elektrarne. Kdyz ne tak by mohla voda proudit jen diky rozdilu hustot vody teple odchazejici vzhuru do riditek a studene s hustotou vetsi vracejici se zpatky. Voda zacne kolovat. tech 2 m trubicek by to melo protlacit, jde o prutok treba jen 100 ml za minutu, uz to by melo zahrat. Na zpetne hadicce akorat musi byt umistena nejaka nadobka o cca 3 x vetsim objemu pro kompenzaci tlaku a odvzdusneni systemu. Kdyz to bude mit malou cirkulaci, tak holt bude potreba minicerpadla na teple medium, coz muze vyjit docela draze. Uvazoval jsem akvaristicke 5W minicerpadlo ale je na 220V. Takze by to chtelo se mi podivat na streva a napojit 12V nekam na moturek, trochu pochybuju zeby se rozchodil pri 12V jeste pred trafem. Ale zkusit by se to mohlo.
nebo cerpadlo z ostrikovacu coz je na 12V, nevim jak je rozmerne, zato je to levne, ma to zbytecne hlucny provoz a velky vykon, muselo by se nejak zredukovat z tech 150W na 5W.
Krasne a elegantni na tom systemu je to ze nemusis kupovat tezkou baterii aby ti to utahla. Nemusis dobijet po kazde vyjizdce. Proste jen vyuzijes odpadni teplo. jak krasne! Uplne se na to tresu. Tohle prepise dejiny! :band: :band:

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 14 leden 2015, 20:57, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 20:47 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
:D :D :D Tak do toho se rozhodně pust, to chci vidět :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 20:59 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 292
Seldi píše:
:D :D :D Tak do toho se rozhodně pust, to chci vidět :D

POhledne to asi nebude, ale bude to levne, mozna prakticke, kdyz se vychataji mouchy a ecofriendly maximalne.

_________________
S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 21:06 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Akorát, že ty čerpadla by se obě zkroutili a bylo by po srandě :D a u řidítek by jsi musel dát gumový hadice kvůli pohybu řidítek.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vyhrivane rukojeti
PříspěvekNapsal: 14 leden 2015, 21:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28 srpen 2009, 18:44
Příspěvky: 1514
Bydliště: Brandýsek
vyhřívaný hefty jsem mělcuž taky vymyšlený na simsona, ale jak tu všichni píšou, je problém s dobíjením, prostě maximálně odběr 2x10W, pak už to bude blbě dobíjet. Původní plán byl že koupím topný folie: http://www.conrad.cz/topna-folie-samole ... mm.k532878

a nalepim je pod heft, ale pak to upadlo v zapomnění...

Jinak ty topný folie se občas dávaj třeba do zrcátek z auta :)

_________________
Simson S51 enduro, r.v.1990, 12V
Simson S51 enduro 6V, 16N1-11 - origo
Simson S51 enduro holčičí, r.v.1990, 12V
2x Stadion S11, 2x Stadion S22, Simstadion S5122 RATs,ČZ125/476, jawa 350/640, jawa 20 Pionýr, Honda CB600F Hornet, Loncin XM250


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.095s | 13 Queries | GZIP : On ]