Simson v Iglů - Fórum
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Denní LED na 6V SR50
http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=30355
Stránka 1 z 1

Autor:  generator [ 23 duben 2014, 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Denní LED na 6V SR50

Vím, že je tu thread po LED světle, ale ten řeší angel eyes.

Jedná se mi ne o tuzení, ale o to být viděn. Bludička Júlie co na křižovatce na neutrál pohasne se mi nejeví jako dostatečný bezpečnostní prvek. Takže jsem pojal ideu doplnit homologovaná DRL LED světla (světlo) a zavěsit je(ho) bez větší újmy na okolí někam pod klakson.

Dodělával jsem si pár na svoje auto a jedno světlo žere 5W. Takže přes den by tímto vznikla menší zátěž, než svítit hlavním světlometem (ten má na potkávačky nějak kolem 20W jestli se nepletu).

Tak a jak to zbastlit? 6V DRL LED s homologací jsem nenašel. Šel bych cestou měniče napětí z 6V na 12V. Energii bych bral z baterie. Pokud dobře počítám, měla by se stíhat dobíjet. Souběh LED a hlavního světlometu neplánuji, takže ještě nějaké fikané zapojení ve skřínce, aby DRL zhasla, pokud je klíč v pozici II. Což jde řešit dodaným modulem u většiny DRL světel.

Jenom si nejsem jistý jak se bude chovat měnič napětí při jeho kolísání. Máte nějaký tip na měnič, který by udržel DRL LED bez problémů svítit z baterie?

Děkuji za jakýkoliv tip.

Autor:  Seldi [ 23 duben 2014, 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Na napájení by měl stačit ten nejlevnější měnič co je na ebay asi za 40Kč, kdyby se naněj přilepil chladič, tak by to utáhl na 100% Vypnutí ledek při zapnutí přední žárovky by se dalo asi vyřešit rozpínacím relátkem. Ale pokud máš v bliknách klasický žárovky, tak si myslim, že by jsi musel častějc nabíjet baterku, protože dobíjení už by to tolik nestíhalo.

EDIT: Pokud se tam chystaš, ale dát ten proužek s 5mm ledka, tak budeš vidět hůř než s čelovkou na hlavě.

Autor:  generator [ 23 duben 2014, 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Nechystám blbnout s nehomologovanýma páskama. Pouze DRL s rozptylem, tak jak to má být.
NA autě mám nejkratší homologovaná a svítí velice dobře:
http://www.jb-tuning.cz/www-jb-tuning-cz/eshop/86-1-Denni-sviceni/0/5/2645-Svetla-denniho-sviceni-DL-X10-18-LED

https://www.youtube.com/watch?v=dwuKrJCUJvg

Autor:  generator [ 23 duben 2014, 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

A protože jsem na hodině elektroniky nedával pozor, mám další záludný dotaz.
Můžu mít společnou kostru pro 6 a 12 V?

Takže například tohle by mělo splnit moje očekávání?:


http://www.dx.com/p/produino-solar-power-dc-3-5-28v-to-dc-1-25-26v-5a-automatic-buck-adjustable-electronic-module-red-290149

Obrázek

Autor:  Seldi [ 23 duben 2014, 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Podle těch napětí, to vypadá spíš jak step-down měnič. http://www.ebay.com/itm/NEW-DC-DC-Adjustable-Step-up-Power-supply-voltage-Converter-Module-Output-5V-35V-/141048598227?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20d726ced3 Tohle je levnější, a když na ten čip připlepíš kus plechu na chlazení, tak ti to utáhne vklidu ty ledky+ například nabíječku. A (-) mít samozdřejmně společnej můžeš.

Autor:  generator [ 23 duben 2014, 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Koukám, díky. Má to 4A max. Sice chybjejí porty pro šrouby, ale to bach dobastlil.

Tvrdí tam, že je to XL6009 a lepší než LM2570. Nedokážu posoudit ...

Autor:  S.M-A-RT [ 23 duben 2014, 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Jediný rozdíl je v tom výstupním výkonu, což je ale přecijen trošku naddimenzované. Montoval jsem ten starý LM2577 taky na simsona, kde jsou z něj napájený 12V led blinkry + 5W denní svícení a naprosto bez problémů. Lípnul jsem tam malý chladič, ale prakticky se nezahřeje. Jenom pozor, tyhle měniče nejsou ani trošku zkratuvzdorné, teda jsou, jenom jednou pak už nefungujou. Takže vše před zapojením zkontrolovat a dobře izolovat. Kostra samozřejmě je společná, měnič neni izolační.

A většina denních svícení co má i zhasínání se vypnou už při těch 4-5V. Stačí tedy výstup ze spínačky pro světlo usměrnit jednou diodou a mohlo by to fungovat, ani relátko nebývá potřeba.

Autor:  generator [ 01 květen 2014, 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

DRL instalováno:
Video
https://www.youtube.com/watch?v=bq4hrhen9Dk&feature=youtu.be

Fotky
https://plus.google.com/u/0/photos/117098324957732288850/albums/6008485349376187521

Autor:  Seldi [ 01 květen 2014, 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Je to vůbec povolený mít denní svícení na motorce?

Autor:  Ond3x [ 01 květen 2014, 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Mazané :wink:

Autor:  generator [ 02 květen 2014, 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Seldi píše:
Je to vůbec povolený mít denní svícení na motorce?


Motorová vozidla musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Konkrétně je tato povinnost obsažena v § 32 odstavci 1.

Osvětlení vozidel

§ 32

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu2). Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

Autor:  generator [ 02 květen 2014, 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Denní LED na 6V SR50

Simson je sice L1, ale uvidíme u technické za dva rocky.

A ještě:

Informace společnosti TÜV SÜD Czech, s.r.o., týkající se
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL



Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:


ObrázekRL 00 XXXX , kde


E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace


TOTO OZNAČENÍ MUSÍ MÍT VŽDY KAŽDÁ DENNÍ SVÍTILNA !


Pokračování na str. 2 – montáž a zapojení
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci

5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/