Simson v Iglů - Fórum http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ |
|
Brzdy http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1949 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | fmarek [ 13 říjen 2006, 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | Brzdy |
Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností. Dík |
Autor: | tomas- [ 13 říjen 2006, 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak s max učiností když jedu ve dvou tak stojim ze sedesátky na 10 metrech kotoučovky to hold nejsou |
Autor: | Mysterio [ 13 říjen 2006, 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě ze 60km tak max do 6 metru i mín ( na silnici ) |
Autor: | tomas- [ 13 říjen 2006, 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
mno kdy jedu sam tak stojim na 5 metrech možna i miň se smykem ešte míň a když dělam abs tak na teh 4 metrech (z 60km ) |
Autor: | Ritsi [ 13 říjen 2006, 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Brzdy |
fmarek píše: Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností.
Už se to tu řešilo a myslím že i několikrát... zkus příště nejdřív hledat, chlape Mmj i tady... Jinak tvůj zájem chválím, jak říkal Marty, co neubrzdíš to neukecáš a pokud ti nešlapou pořádně brzdy, tak už ti zbejvá jen brzdit očima... což se obvykle na brzdné dráze moc neprojeví Hlavní je mít je pořádně vyčistěný (tzn jedna půlka promazaná, druhá odmaštěná) a seřízený... a případně zauvažuj o tom seříznutí obložení. Marty to má, tak se případně můžeš zkusit poptat na detaily. |
Autor: | Nový Jakub [ 13 říjen 2006, 15:42 ] |
Předmět příspěvku: | To je blbost |
Je úplná kravina zabrzdit z 60km/h za 6metrů. Při 60km/h ujedeš za 1sekundu 18 metrů takže si zpočítej za jakou dobu zabrzdíš. Je to absolutní kravina na šesti metrech nezabrzdíš ani kdyby si se pos.... |
Autor: | tomas- [ 13 říjen 2006, 15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Brzdy |
Ritsi píše: fmarek píše: Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností. Už se to tu řešilo a myslím že i několikrát... zkus příště nejdřív hledat, chlape Mmj i tady... Jinak tvůj zájem chválím, jak říkal Marty, co neubrzdíš to neukecáš a pokud ti nešlapou pořádně brzdy, tak už ti zbejvá jen brzdit očima... což se obvykle na brzdné dráze moc neprojeví Hlavní je mít je pořádně vyčistěný (tzn jedna půlka promazaná, druhá odmaštěná) a seřízený... a případně zauvažuj o tom seříznutí obložení. Marty to má, tak se případně můžeš zkusit poptat na detaily. |
Autor: | tomas- [ 13 říjen 2006, 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
v tom připadě sem se sekl ve vypočtech |
Autor: | Ritsi [ 13 říjen 2006, 16:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čepy na kterých se otáčí čelisti namazat vazelínou, stejně tak klíč. Já jsem ještě přestříkl pružinu WDčkem... Za to samotné čelisti a buben musíš mít vyčištěné a odmaštěné. Protože kdyby byly namazené (třeba se ti tam dostala vazelína z čepů, proto namazat, ale nepřemazat a otřít zbytky), tak nebudou brzdit, ale klouzat... Někdo taky trochu strhával koncové hrany čelistí, aby lépe přiléhaly. Jinak brzdná dráha je dle příručky v 60 km/h v jednom při brždění přední i zadní brzdou cca 22 metrů... v ideálních podmínkách. I když se mi zdá, že jsou tyhle hodnoty trochu nadsazené (ale pokud, tak fakt trochu)... každopádně myslete na to, že na pětníku (ani pěti metrech) nezastavíte Mimochodem při brždění je myslím ideální asi 20 % smyk. Ale to mají velké potíže trefit i profíci. Řešení je ABS . A pokud gumuješ... tak to myslím též není ideální a v podstatě jsi na tom s brzdným učinkem hůř (tzn lepší je zastavit bez gumování). Nehledě na to, že když zakousneš, tak sebout taky můžeš seknout (u kotoučů i přeletět... u seriovýho sima... no nevim, ale na zem to rozhodně jde). Ale předtím než se kolo zablokuje, tak ti dá signál v podobě kopání do řízení... řešení je rychle na moment pustit, aby se nebloklo, ale znovu roztočilo a získalo stabilitu. |
Autor: | Ritsi [ 13 říjen 2006, 16:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono je to s bržděním trochu složitější, každopádně je to základ... mno možná o tom zkusím něco málo, co vím, písnout. Hlavní je mít je v pořádku. Čas od času odmastit, dle příručky po 4000-5000 km namazat (já bych tenhle interval klidně i trochu zkrátil. Mít promazanej a v pořádku bowden, aby chodil hladce. Brzdy jsou holt otázka života a smrti a namazat je před sezonou tolik práce zase nedá). A dodržovat si dostatečnej odstup a jet tak rychle, abych dokázal případně zabrzdit... ...a nebo udělat úhybnej manévr. Sakra čím víc o tom píšu, tím víc se do toho zakecávám fakt o tom spíš zkusím něco napsat. tohle je docela důležitý... |
Autor: | Mysterio [ 17 říjen 2006, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: To je blbost |
Nový Jakub píše: Je úplná kravina zabrzdit z 60km/h za 6metrů. Při 60km/h ujedeš za 1sekundu 18 metrů takže si zpočítej za jakou dobu zabrzdíš. Je to absolutní kravina na šesti metrech nezabrzdíš ani kdyby si se pos....
18m za 1 s hm asi nejsem dobrej matice ale mě to tak brzdí mám na zadní kole silniční vzorek. a brzdím i mirnou pomocí přední brzdy tak nevým co ti na tom tak nesedí |
Autor: | Ritsi [ 17 říjen 2006, 20:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta jedna sekunda se někdy bere zhruba jako reakční doba řidiče (za normálních okolností), než vyhodnotí situaci (...PRŮSER!) a začne brzdit. Tzn pokud jede 60 km/h urazí 16,667 m - než vlastně začne brzdit ((60*1000)/(60*60)=16,667) To Mysterio: V tom případě ale brzdíš špatně, chlape... Nejvyšší účinnost při brždění má přední brzda... Zadní brzda brzdí u síma je na tom dle tabulek o čtvrtinu hůř než přední. A pokud budeš brzdit oběma, tak máš dle nich skoro poloviční brzdnou dráhu, než při brždění jen zadkem. Zkusím něco sesmolit. Moc toho o brždění nevím, ale koukám, že možná i tak o malinko více, než někteří z vás (bez urážky, žádnej učenej z nebe nespad ), takže by to třeba mohlo i někomu trochu pomoct. |
Autor: | Mysterio [ 17 říjen 2006, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo jo beru ale k tomu začátku tady nejde o tu sekundu než začnu brzdit myslím to tak že měřím o tý dobý co zmáčknu(sešlápnu) brzdu. k tomu brzdění přední abych se přiznal od jedný dobz se bojim brzdit razantněji přední brzdou. ----Jedu za bratránkem (vjel na štěrk který byly na okraji silnice takže se za chvilku valel na zemi nic mu nebylo ani motorce moc ne) tak já se lek a začal jsem brzdit jako o život , trochu jsem to přehnal s přední brzdou a malem sem přelít řidítka motorka se vyhoupla na přední kolo a už sem jel 1-2m na předním už to nikdy nechci zažit proto tak opatrněji s přední brzdou |
Autor: | Ritsi [ 17 říjen 2006, 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to nemyslel tak, že to ty, nebo někdo nechápe to číslo jsem hodil spíš pro doplnění... Jasný, ale je to chyba... To nic, ve stresu ses lek, zazmatkoval, špatně zareagoval... hlavně, že se nikomu nic nestalo, to chce cvik a odbouráš to (Mimochodem, já nestál na předním (fuj fuj...), já zase zazmatkoval a díky tomu se motorka ve smyku překlopila a poslala mě na zem... kdybych nezazmatkoval, mohl jsem to ustát. Za ten smyk jsem mmj moh taky sám, moc jsem to naklopil... pak jsem měsíc projížděl zatáčky rovně jak prkno ) Zrovna smolím něco, co by ti k tomu snad mohlo pomoct... teda spoň doufám... a i když se ti náhodou zablokuje přední kolo - to je to, co se ti stalo - tak situaci zmákneš s úsměvem na tváři, klidem v duši a motorkou pod kontrolou Kdybys tu brzdu hned, když se ti začalo kolo zvedat, povolil, nic se nestalo. Jakmile se jedno nebo druhé kolo smýká, musíš povolit brzdu a nechat ho trochu roztočit - získá zase stabilitu. V tvém případě platí to samé. Při brždění se ti změní zatížení předního kola, to se jakoby "zapíchne" a těžiště se bude vlivem setrvačnosti snažit posunovat dál. Těžiště (ty, motor...) je ale výš, takže se motorka bude stavět na čumák. Když povolíš brzdu, zase usedne... |
Autor: | Ritsi [ 17 říjen 2006, 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
...prodloužíš si tak sice brzdnou dráhu, ale je to jednoduché a nehodíš tlamu... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |