Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 29 duben 2024, 00:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brzdy
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 13:54 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 září 2006, 09:26
Příspěvky: 107
Bydliště: Brno
Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností.

Dík :?

_________________
Mam MZ TP 125 motor 150 ccm r.v.1996 12V, BING 52 a Simson S51 v TP 50ccm motor 70ccm r.v. 1988 6V, karburator klasika,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 13:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 srpen 2006, 16:42
Příspěvky: 684
Bydliště: 15km od ostravy a od opavy
jak s max učiností když jedu ve dvou tak stojim ze sedesátky na 10 metrech kotoučovky to hold nejsou

_________________
Kawasaki KLE historie:S51(E) 12V r.v.1989 červene


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 září 2006, 06:03
Příspěvky: 682
Bydliště: Obříství
mě ze 60km tak max do 6 metru i mín ( na silnici )

_________________
Me Bitch - Simson S51 Elektronik předělanej na Enduro, BING 17, zelený a modrý neon, modrá parkovačka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 srpen 2006, 16:42
Příspěvky: 684
Bydliště: 15km od ostravy a od opavy
mno kdy jedu sam tak stojim na 5 metrech možna i miň se smykem ešte míň a když dělam abs tak na teh 4 metrech (z 60km )

_________________
Kawasaki KLE historie:S51(E) 12V r.v.1989 červene


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdy
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:24 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
fmarek píše:
Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností.


Už se to tu řešilo a myslím že i několikrát... zkus příště nejdřív hledat, chlape :wink:

Mmj i tady...

Jinak tvůj zájem chválím, jak říkal Marty, co neubrzdíš to neukecáš :) a pokud ti nešlapou pořádně brzdy, tak už ti zbejvá jen brzdit očima... což se obvykle na brzdné dráze moc neprojeví :( :wink:

Hlavní je mít je pořádně vyčistěný (tzn jedna půlka promazaná, druhá odmaštěná) a seřízený... a případně zauvažuj o tom seříznutí obložení. Marty to má, tak se případně můžeš zkusit poptat na detaily.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: To je blbost
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:42 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 červenec 2006, 13:39
Příspěvky: 13
Bydliště: Mělník
Je úplná kravina zabrzdit z 60km/h za 6metrů. Při 60km/h ujedeš za 1sekundu 18 metrů takže si zpočítej za jakou dobu zabrzdíš. Je to absolutní kravina na šesti metrech nezabrzdíš ani kdyby si se pos....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdy
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:43 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 srpen 2006, 16:42
Příspěvky: 684
Bydliště: 15km od ostravy a od opavy
Ritsi píše:
fmarek píše:
Mám S70 a potřeboval bych vědět, jestli jdou brzdy seřídit způsobem, aby zabrzdili s max. účinností.


Už se to tu řešilo a myslím že i několikrát... zkus příště nejdřív hledat, chlape :wink:

Mmj i tady...

Jinak tvůj zájem chválím, jak říkal Marty, co neubrzdíš to neukecáš :) a pokud ti nešlapou pořádně brzdy, tak už ti zbejvá jen brzdit očima... což se obvykle na brzdné dráze moc neprojeví :( :wink:

Hlavní je mít je pořádně vyčistěný (tzn jedna půlka promazaná, druhá odmaštěná) a seřízený... a případně zauvažuj o tom seříznutí obložení. Marty to má, tak se případně můžeš zkusit poptat na detaily.
co jak jedna pulka namazana a druhá odmáštěná :?: :shocked:

_________________
Kawasaki KLE historie:S51(E) 12V r.v.1989 červene


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 15:46 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 srpen 2006, 16:42
Příspěvky: 684
Bydliště: 15km od ostravy a od opavy
v tom připadě sem se sekl ve vypočtech

_________________
Kawasaki KLE historie:S51(E) 12V r.v.1989 červene


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 16:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Čepy na kterých se otáčí čelisti namazat vazelínou, stejně tak klíč. Já jsem ještě přestříkl pružinu WDčkem... Za to samotné čelisti a buben musíš mít vyčištěné a odmaštěné. Protože kdyby byly namazené (třeba se ti tam dostala vazelína z čepů, proto namazat, ale nepřemazat a otřít zbytky), tak nebudou brzdit, ale klouzat...

Někdo taky trochu strhával koncové hrany čelistí, aby lépe přiléhaly.

Jinak brzdná dráha je dle příručky v 60 km/h v jednom při brždění přední i zadní brzdou cca 22 metrů... v ideálních podmínkách. I když se mi zdá, že jsou tyhle hodnoty trochu nadsazené (ale pokud, tak fakt trochu)... každopádně myslete na to, že na pětníku (ani pěti metrech) nezastavíte :!:

Mimochodem při brždění je myslím ideální asi 20 % smyk. Ale to mají velké potíže trefit i profíci. Řešení je ABS :). A pokud gumuješ... tak to myslím též není ideální a v podstatě jsi na tom s brzdným učinkem hůř (tzn lepší je zastavit bez gumování). Nehledě na to, že když zakousneš, tak sebout taky můžeš seknout (u kotoučů i přeletět... u seriovýho sima... no nevim, ale na zem to rozhodně jde). Ale předtím než se kolo zablokuje, tak ti dá signál v podobě kopání do řízení... řešení je rychle na moment pustit, aby se nebloklo, ale znovu roztočilo a získalo stabilitu.


Naposledy upravil Ritsi dne 13 říjen 2006, 16:10, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2006, 16:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Ono je to s bržděním trochu složitější, každopádně je to základ... mno možná o tom zkusím něco málo, co vím, písnout.

Hlavní je mít je v pořádku. Čas od času odmastit, dle příručky po 4000-5000 km namazat (já bych tenhle interval klidně i trochu zkrátil. Mít promazanej a v pořádku bowden, aby chodil hladce. Brzdy jsou holt otázka života a smrti a namazat je před sezonou tolik práce zase nedá). A dodržovat si dostatečnej odstup a jet tak rychle, abych dokázal případně zabrzdit...

...a nebo udělat úhybnej manévr. Sakra čím víc o tom píšu, tím víc se do toho zakecávám :) fakt o tom spíš zkusím něco napsat. tohle je docela důležitý...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: To je blbost
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2006, 19:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 září 2006, 06:03
Příspěvky: 682
Bydliště: Obříství
Nový Jakub píše:
Je úplná kravina zabrzdit z 60km/h za 6metrů. Při 60km/h ujedeš za 1sekundu 18 metrů takže si zpočítej za jakou dobu zabrzdíš. Je to absolutní kravina na šesti metrech nezabrzdíš ani kdyby si se pos....

18m za 1 s hm asi nejsem dobrej matice :lol:

ale mě to tak brzdí mám na zadní kole silniční vzorek.
a brzdím i mirnou pomocí přední brzdy tak nevým co ti na tom tak nesedí :?

_________________
Me Bitch - Simson S51 Elektronik předělanej na Enduro, BING 17, zelený a modrý neon, modrá parkovačka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2006, 20:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Ta jedna sekunda se někdy bere zhruba jako reakční doba řidiče (za normálních okolností), než vyhodnotí situaci (...PRŮSER!) a začne brzdit. Tzn pokud jede 60 km/h urazí 16,667 m - než vlastně začne brzdit :!: ((60*1000)/(60*60)=16,667)

To Mysterio: V tom případě ale brzdíš špatně, chlape... Nejvyšší účinnost při brždění má přední brzda...

Zadní brzda brzdí u síma je na tom dle tabulek o čtvrtinu hůř než přední. A pokud budeš brzdit oběma, tak máš dle nich skoro poloviční brzdnou dráhu, než při brždění jen zadkem.

Zkusím něco sesmolit. Moc toho o brždění nevím, ale koukám, že možná i tak o malinko více, než někteří z vás (bez urážky, žádnej učenej z nebe nespad :wink:), takže by to třeba mohlo i někomu trochu pomoct.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2006, 20:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 září 2006, 06:03
Příspěvky: 682
Bydliště: Obříství
jo jo beru :wink: :D :lol:
ale k tomu začátku tady nejde o tu sekundu než začnu brzdit :wink:
myslím to tak že měřím o tý dobý co zmáčknu(sešlápnu) brzdu.
k tomu brzdění přední abych se přiznal od jedný dobz se bojim brzdit razantněji přední brzdou.
----Jedu za bratránkem (vjel na štěrk který byly na okraji silnice takže se za chvilku valel na zemi nic mu nebylo ani motorce moc ne)
tak já se lek a začal jsem brzdit jako o život , trochu jsem to přehnal s přední brzdou a malem sem přelít řidítka motorka se vyhoupla na přední kolo a už sem jel 1-2m na předním už to nikdy nechci zažit proto tak opatrněji s přední brzdou :lol:

_________________
Me Bitch - Simson S51 Elektronik předělanej na Enduro, BING 17, zelený a modrý neon, modrá parkovačka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2006, 22:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Já to nemyslel tak, že to ty, nebo někdo nechápe :) to číslo jsem hodil spíš pro doplnění... :wink:

Jasný, ale je to chyba...

To nic, ve stresu ses lek, zazmatkoval, špatně zareagoval... hlavně, že se nikomu nic nestalo, to chce cvik a odbouráš to :wink:

(Mimochodem, já nestál na předním (fuj fuj...), já zase zazmatkoval a díky tomu se motorka ve smyku překlopila a poslala mě na zem... kdybych nezazmatkoval, mohl jsem to ustát. Za ten smyk jsem mmj moh taky sám, moc jsem to naklopil... pak jsem měsíc projížděl zatáčky rovně jak prkno :))

Zrovna smolím něco, co by ti k tomu snad mohlo pomoct... teda spoň doufám... a i když se ti náhodou zablokuje přední kolo - to je to, co se ti stalo - tak situaci zmákneš s úsměvem na tváři, klidem v duši a motorkou pod kontrolou :)

Kdybys tu brzdu hned, když se ti začalo kolo zvedat, povolil, nic se nestalo.

Jakmile se jedno nebo druhé kolo smýká, musíš povolit brzdu a nechat ho trochu roztočit - získá zase stabilitu. V tvém případě platí to samé. Při brždění se ti změní zatížení předního kola, to se jakoby "zapíchne" a těžiště se bude vlivem setrvačnosti snažit posunovat dál. Těžiště (ty, motor...) je ale výš, takže se motorka bude stavět na čumák. Když povolíš brzdu, zase usedne...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2006, 22:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
...prodloužíš si tak sice brzdnou dráhu, ale je to jednoduché a nehodíš tlamu...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 90 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.089s | 13 Queries | GZIP : On ]