Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 25 duben 2024, 18:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 01:29 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Tak nějak :mrgreen: Už jen vyřešit onen tradiční problém - baterky... úplně základní autobaterka 12V/45Ah vážící přes 10kg má teoreticky 540VAh tzn při plném výkonu hodinu. Vyždímat baterku pokaždé úplně nemůžeš, regulace nikdy nemá 100% účinnost, tak to bude ještě méně.

I tak budeš mít pětinu výkonu co simál v základu. Nehledě na váhu navíc.

Na prd :|

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 15:15 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
elektrickým pohonem se zabejvám teďka :D mám kolo který předělávám na elektro :D no jako první pohon byla akuvrtačka s 12V baterkou do auta :D no rozjezd na nic, když sem přepnul rychlost tak se to rozjelo pomalu i bez pomoci, :D na 2ku se to nerozjelo :D a za jizdy to bylo že na jakou rychlost to rozšlapu tak takovou to udrží takže to akorát kompenzuje zpomalování :D no teď sem experimentoval, koupil sem elektromotor z desty nebo z čeho a má cca 1,1KW 36V 40A no je to seriovej trakční motor, takže síla jako bejk :D jenože samotnej motor má 20 kg + 3x autobaterka = docela nerealistický ale zato docela žihadlo :DD no zkusil sem to na jednu baterku 12V a na místě se to postavilo a spekl se mě vypínač, dál sem ne experimentoval protože je to už dopředu nerealistický :D a tak nechceš ten motor ? :DD http://aukro.cz/stejnosmerny-motor-36v- ... 78325.html v simákoj by těch 20 kg moc nebylo, a je potřeba teda baterky no :D, do budoucna koukám že se hodně používají elektronicky komutované motory :D tzv BLDC mají vysokou účinnost i kolem 90% a tak sem koukal že bych koupil nějaký tento motor co se používají v RC letadlech, používají se výkony že ten motorek má i 2,7 kW a přitom je malí a lehký, ale musí se asi kurevsky hřát :D nicméně, mají otáčky třeba 14 000 ot/min a použil bych převodovku z tý akuvrtačky a to by mohlo už fungovat, jako baterie bych asi použil taky z RC modelů a jsou to nějaké LiFePO4 měly by být nejnovější a zatím nejlepší se svými vlastnostmi.
ondra:
jinak teda ten jet engine :D sousedi budou mít asi radost až to nastartuješ, a jinak co sem koukal tak pokud chceš výkon tak to musí bejt asi stejně velký jako to měl ten chlápek na tom kole :DDD + ohromná spotřeba :D
simsonag:
s těma palivovejma článkama nevim jak používal bys : elektřina->elektrolýza vody->vodík->palivový článek->elektřina->elektromotor, jako nevím třeba by ten koloběh fungoval aby vlastně článek si sám pro sebe vyvíjel vodík, ale otázka zní, vyplatí se to a bude to vůbec levnější než provoz na benzín ? :D spíš by to nefungovalo protože celej ten řetězec má nějakou setrvačnost, ty bys přidal plyn abys zrychlil ale ten článek nedá takovej proud okamžitě....

PS: nejjednodušší by bylo asi nechat simáka, přidělat na magneto řemenici + nějakej altík z auta, z něj napájet vyvíječ vodíku z vody, no a motor by běžel na vodík, na start bys použil baterku pro napájení vyvíječe, po nastartování by už vyvíječ živil altík. Tohle by už teoreticky fungovat mohlo, ale nemám nic abych to mohl odzkoušet :D

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 15:42 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 únor 2012, 15:39
Příspěvky: 354
Bydliště: Zlín
A co dát alternátor -> ten by napájel elektrolýzu -> vznikal by kyslík a vodík -> a pouštěl bych ho sáním do motoru. Třeba teda těch 50% vodík s kyslíkem a 50% normální benzínové směsi. To už by byla úspora ! Čím větší by měl motor točky tím by dával altík více elektřiny a tím by bylo více vodíku a kyslíku na uživení motoru. :band: A vlastně i možnost přepínat mezi vodíko-benzinovou směsí a čistou benzinovou. Na nastartování by si měl normální benzin ale po čase by jsi si přepl na benzino vodíkovou směs.

_________________
SIMSON Tuning 70ccm/sport-klika/AMAL19/open-filtr/CastrolTTS/NGK/RESO
Potřebuješ něco vědět ? Zeptej se mě ! A nezakládej hloupé témata.

„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“
Mark Twain


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 16:12 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
provoz na benzín a vodík zároveň u karburátoru není možný :D to je to samí jako když se předělá starý auto s karbcem na LPG, když se přepne na LPG uzavře se přívod benzínu, dojede se benzín v karbci, a do sání se pustí plyn který se smíchá se vzduchem, pro nastavení vhodného poměru plyn/vzduch slouží směšovač na kterém se to dá nastavit, a jinak alternátor má regulaci, a četl jsem že je schopný dávat plný výkon asi od 6ti tisíc otáček, a je to v autě zpřevodovaný třeba 1:3 takže motor má volnoběh 1000, ale alternátor točí už 3000... jinak start na benzín není špatná myšlenka, ale zase bys sebou vozil benzín, a musíš ho někam dát, takže další prostor a další váha...
PS: nedej bože aby ti to šlehlo nazpátek přes karb, vodík s kyslíkem v kupě sou extrémě bouchatelný :D

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 17:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
1,1KW 36V 40A ....

To chci :mrgreen: Do simsona bych to rozhodně nerval. Dal bych to na 4kolý podvozek rozvorem a velikostí kol cca jako vozítko pro invalidní důchodce. Na baterky i na motor by bylo místa dost. Náhon pěkně na zadek přes diferák. :wink:
Co jsem četl o modelářských motůrcích z číny, někdy ta životnost není moc dobrá ani v těch modelech :mrgreen: Akuvrtačka imho není dělaná na dlouhodobý provoz ve velké zátěži.

K tomu jet engine: Čím větší hlučnost, tím lepší :mrgreen: Se spotřebou se počítá a rozměty toho motoru z videa beru jako základní velikost :mrgreen:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013, 17:42 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
by to tomu důchodci ujelo pod prdelej :D tak jasný kdyby se to vysralo tak bych do toho motůrku koupil nový ložiska, jinak se tam nemá co podělat když je to stejný jako asynchronák na 400V. jojo když sem jezdil s tou akuvrtačkou tak se to docela hřálo, hřáli se i dráty :D takže nějakej proud tam asi tek :D sem zvědavej co s tím jet engine vymyslíš :DD

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 00:49 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Ad vodík : Jestli se nudíš můžeš zkusit postavit onen zázačný HHO vyvýječ, na internetu je informací dost, s jedním člověkem jsem to i stavěl, po tom co mě to ale málem při pokusech osmahlo do hola a z nedostatku času se to ani nedokončilo. Spočítej si ale jaký objem vzduchu projde motorem řekněme při nějakejch otáčkách a porovnej to s tim kolik plynu udělá ten vyvýječ... zjistíš že je to hloupost.

Ad LPG: nedávno se to probíralo na jawamanii doporučuju najít, byl tam i odkaz na video ale zároveň se došlo k tomu že i s oilmastrem mazání neprobíh jak by mělo...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 10:38 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
vodík : jjo s tím vodíkem sem to čet že ten motor spotřebuje slušnejch litrů vzduchu a k tomu musí bejt i plyn, ale taky kolik plynu musí být ? myslím si že vodík je třaskavější než benzín, nevím jak to je značený, u benzínu oktanovým číslem, tak benzín má 95, a už jenom to podělaný LPG má někde 120, takže potom nemusí bejt poměr 14,7:1 jako u benzínu ale mohl by bejt třeba 20:1, a ať mě nikdo neříká kdybych tím článkem hnal třeba 100 Ampér že to nevyvyne dostatek plynu :D

LPG: jojo určitě najdu, a jako nechápu proč by to nemělo mazat normálně, když to tak funguje i normálně s tím oil mastrem při provozu na benzín :banging:

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 11:48 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
hoši nevíte jak to je s likvidací LPG zařízení v autě ? mám na mysli to jestli má cenu se ptát na šroťáku jestli maj reduktor z něčeho :D jinak bych to LPG musel vstřikovat a to už je elektronika a další složitost :/ a ještě jde použít obyčejnej redukčák na vzduch i na ten propan-butan ? jde o to jestli by třeba nezamrznul apod :D

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 14:41 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Citace:
Ano, dvoutaktní Wartburgy a Barkasy skutečně na LPG jezdí a bylo jich takto upraveno "poměrně" dost.
Oddělené mazání v podobě "oilmasteru" a přisávání oleje je ale nešťastné řešení, který vede ke zničení motoru. Standardně je nasávaný olej automaticky promíchaný s rozprášeným benzínem. Tahle směs (mlha) putuje do klikové skříně, kde část těžšího oleje (oproti těkavému benzínu) kondenzuje, stéká a maže pohyblivé (i nepohyblivé) části. Pak směs putuje dál, maže píst, válec atd... V případě, že je palivem plyn, je jím sice rozprášený olej unášen, ale nefunguje to tak idilicky. Rozprášený olej motorem prolétne a kvalitně namaže jen to, s čím se přímo setká, tzn. pracovní plochy válce a částečně ojniční ložiska. Nikde ale nic nekondenzuje a nestéká... Úplně nejhůř na tom jsou kuličková ložiska, která jedou téměř výhradně nasucho.
U zmiňovaných, takhle upravených, Wartburgů byla životnost motorů cca 5000 km (reálně víc, ale už se to nedalo poslouchat). Tam bylo čerpadlo Mikuni buď přišroubované na zadní části alternátoru nebo mělo vlastní řemenici. Spotřeba oleje byla vyšší než u pohonu na benzín. U Barkasů se počítalo s větším zatížením, tak se dávala čerpadla jiná (nebo jinak - nezkoumal jsem to), tam díky zvýšenému dávkování motor vydržel (pokud vím) i 40.000 km. Spotřeba oleje je tuším ale kolem 3-4 litrů na 1000 km a provoz takového auta vzbuzuje v ostatních účastnících provozu nenávist.
.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 15:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 únor 2012, 15:39
Příspěvky: 354
Bydliště: Zlín
Tak ze simsona uděláme 2Takt do kterého nemusíte dávat olej :mrgreen: kanály nepovedou do klikovky ale jen přímo do válce a do klikovky nalejeme 4T olej. :!:

_________________
SIMSON Tuning 70ccm/sport-klika/AMAL19/open-filtr/CastrolTTS/NGK/RESO
Potřebuješ něco vědět ? Zeptej se mě ! A nezakládej hloupé témata.

„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“
Mark Twain


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 17:40 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 únor 2012, 15:39
Příspěvky: 354
Bydliště: Zlín
A nebooo !! Nafta, ta už je přece sama od sebe taková mastnější ne ?

_________________
SIMSON Tuning 70ccm/sport-klika/AMAL19/open-filtr/CastrolTTS/NGK/RESO
Potřebuješ něco vědět ? Zeptej se mě ! A nezakládej hloupé témata.

„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“
Mark Twain


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 18:04 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červenec 2009, 12:54
Příspěvky: 874
Bydliště: Hronov
simsonag píše:
Tak ze simsona uděláme 2Takt do kterého nemusíte dávat olej :mrgreen: kanály nepovedou do klikovky ale jen přímo do válce a do klikovky nalejeme 4T olej. :!:

to už ale mluvíš o 4T motoru,a pro rozvod bys musel využít ventilů :D bez toho přepouštění přes kliku ten motor prostě nefunguje :D
no provoz na naftu je k ničemu protože cena litru nafty oproti litru benzínu o tolik úprav a stejně by to nebylo ono nestojí :D jednoduší a taky dost problémová by byla úprava na ethanol, tam už bys aspoň něco ušetřil :)
jinak teda mě vysvětlete jakej je rozdíl mezi obyčejným nasávaným vzduchem s benzínem a olejem, výsledek je směs, no a není to s tím plynem snad uplně to samí ? jako uznám že ten olej je navázanej v každý kapce benzínu a kam se ten benzín dostane tam to promaže, ale kdyť to samí se dá říct i o plynu né ? ten taky vyplní prostor kliky stejně, a to s tou kondenzací mi příjde jako blbost, v tom případě ten plyn co bych tam pouštěl má ještě menší teplotu než benzín a mělo by to kondenzovat ještě víc takže by to mělo taky ještě víc mazat ??? :D a co se vykašlat na oil master do sání a olej pouštět přímo ke klice ? :D

_________________
S51 Enduro - Setup: Válec od FK 85 - Klapka
Upravená hlava Bing 21 sport. klika 70 S70 koš 17zub Vape
Jezdi jen tak daleko jak dostrkáš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 21:06 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Co tak nevymýšlet vymyslené? :wink:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Alternativní palivo
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2013, 21:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 26 únor 2012, 15:39
Příspěvky: 354
Bydliště: Zlín
Jsme strašně svázaní tímto systémem, tím myslím to, že když si na simsona hodím vodníka nebo motor z něčeho jiného, tak mi to prostě neprojde technickou a když projde a zaviním nějakou nehodu, tak v první řadě za to bude neodborně upravené vozidlo. Takže veškeré úpravy musí být vizuálně totožné nebo ukryté nějak a v něčem (kastlík :mrgreen: ) je to tak ? nebo ne ?

_________________
SIMSON Tuning 70ccm/sport-klika/AMAL19/open-filtr/CastrolTTS/NGK/RESO
Potřebuješ něco vědět ? Zeptej se mě ! A nezakládej hloupé témata.

„Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“
Mark Twain


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.080s | 13 Queries | GZIP : On ]