Simson v Iglů - Fórum http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ |
|
dotazy ohledně pár věcí http://simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=15808 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Matt_Stifler [ 29 květen 2013, 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
zatim jsem precetl pouze po fotku ale uz ted rikam ze to vypada pekne az na ty RIDITKA OHNUTE DOPREDU!! Proboha proc to ted tak vsichni delate? jinak jak rikam je to pekna prace...jdu precist zbytek. EDIT: docetl jsem zbytek clanku a vypada to zajimave k par vecem bych mel pripominky, ale protoze s tim nemam osobni zkusenosti tak necham mluvit ty co je maji. Preju ti at ti jde prace pekne od ruky. |
Autor: | tadeo22 [ 29 květen 2013, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
No tak, ta 16 lze předělat na 19 je tu i návod na forku. Myslím, že je to uplně stejný. Pak ten vejfuk 70 měla stejnej výfuk jako 50 ale jde tročku upravit. Úprava se jmenuje AOA neřvete a zlepší se průbeh motoru. Návod je opět zde na foru. Tu 50 kliku bych neryskoval, koupil bych tu 70kovou. Ten válec z extremebike těch 10000km určitě dá. Má to i docela slušnej výkon ale dalo by se z toho vymáčknout mnohem víc. Koukni se tady http://valec823.rajce.idnes.cz/ myslim, že tam o něm něco píše. Ten předstich nech tak jak je ... No nevim, ja bych udělal takto co se týče motoru: poslal to FK to je ten moooc hodnej pán, kterej dělál válce snad půlce lidem tady na foru. Napis mu a dohodni se s nim. Pak u karbu bych zvětšil ten difuzor a na závěr ten válec nechal přebrousit na 60ccm a popřípadně koupil jedno kroužkovej píst (přídá tuším 500 RPM) A pak určitě nezapoměj na kvalitní ližiska a gufera, nelépe SKF. |
Autor: | stepus [ 29 květen 2013, 21:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
16n1 jde převrtat tuším na 18 nebo 18,5 mm na přesných 19 nejde, a hodně lidí s tím převrtáním má problémy protože nejde potom seřídit, protože ty kanály v karbu sou furt stejně velký, a sou počítaný na 16 difuzor, proč by tu 19cku asi vyráběli kdyby si to moh doma každej převrtat ? co se týče výfuku, serie je série, pokud chceš výkon jako že na 85km/h je potřeba tak by byl lepší ladák, zkus se kouknout po RESO výfuku, vypadá stejně jako seriový akorát je o trošku větší a leze ven rezonanční komora k válcům asi takhle : téměř všechno je polsko, můžeš koupit z německa nějaký SVI kit tam máš kvalitu ale za nehorázný prachy, nebo to udělej jako každej tady na foru, kup to polsko a dej to předělat Firesnekoj, ten opraví nedostatky z výroby popř. může tomu i trochu pomoct aby to jelo líp ale zas na úkor životnosti ! jednokroužák je lepší v tom že má menší tření, ale zase nedrží tolik kompresi, přeber si to sám co je lepší, u vyšších obsahů 70 ccm a výš se zvětšuje výfuk, na to potom musíš koupit větší koleno ( 32 mm ) a patřičnej výfuk, 50tková klika je vyvážená pro 50tkový píst, 60tkovej ještě skousne ale na 70tkovej už se vyrábí speciální klika která je pro něj vyvážená, ty plastový záslepky jsou kvůli vymezení prostoru, je tam potom větší tlak, a rychlej se přefoukne směs nad píst, to samí s leštěním, na výkonu to přidá jednu kulhavou slepici přesný rozměr pro 70ccm vložku ti neporadím já sem dělal myslím 53mm, a to mám obsah 85ccm, v domácích podmínkách to jde taky udělat někdo na foru tady dával fotky že to dělal nějakou ruční frézkou a taky to nebylo nejhorší. skůtrovská rozeta je menší aby vykompenzovala malí kolečka skůtru, ve finále potom skůtr jede stejně rychle a točí stejně jako třeba enduro, pokud tu rozetu dáš na enduro, tak pojede rychle, ale v kopcích budeš brzda provozu, ve dvou ani nemluvě , K tý tvý konfiguraci ti povím jenom to že válec by měl sílu ale ty ho retarduješ vejfukem a ještě víc karbecem D |
Autor: | Motorradwerk [ 30 květen 2013, 15:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Zatím díky chlapi všem za postřehy a připomínky K řidítkům Mám 2 metry,tak to jinak nejde,jsou ještě moc vepředu-nejsou ještě seřízená,to nechám,až jak to bude kompletní a budu na tom sedět.Jen škoda,že jsem to musel hodit do stříbrného komaxitu,chrom už v podstatě nebyl,pěkné chromové řidítka hodně přidají na vzhledu.Kdybyste někdo měl opravdu hezká,mám vážný zájem! K tomu karburátoru,jak jsem psal,neměl jsem BVF 19 v ruce,ale nejsem zase včerejší,mám víc jak 20ti letou praxi v automechaničině.Myslím si,že ten karburátor není od novoty odlitý jinak(vzhledem k prodejnosti tohoto artiklu by se to asi moc nevyplatilo),bude to určitě jen upravené ze stávajících druhovýrobových BVF 16N1,čili by mohly být i shodné kanálky,opravdu možná,že někde některý jen přestružili na větší průměr,ale menšího tam nic nebude.Proto se právě ptám,jestli měl někdo v ruce oba dva a porovnal to v čem je rozdíl.Byl by opravdu velký výdrb a mnoho peněz vniveč,kdyby člověk zjistil,jak mu to přijde domů,že je to v podstatě to samé nebo stačilo jen něco málo v domácích podmínkách doupravit. K té klice:Tak jako všude a u všeho,což se potvrdilo,bude vždy originální díl ještě k tomu z prvovýroby vždy kvalitativně na mnohem větší úrovni než jakákoliv druhovýroba.Teď nemluvím o dodržených tolerancích a vůlích,ale hlavně o legování a tepelných úpravách oceli,v čemž byli němčouři vždy na velmi vysoké úrovni-před oponou i za ní Proto bych právě rád tu moji,když nemá žádné vůle a je v podstatě v minimálně jetém stavu zachoval. Co se týče toho vyvážení setrváků,čili odfrézování malých plošek na straně u ojničního čepu aby to mělo větší protizávaží.Tak tady jsem přesvědčen,že viditelně je tam ubráno natolik málo materiálu,že celý ten plastový bazmek s těmi špunty do děr to váhově doloží nebo dokonce převáží!Kdoví,zdali to tam výrobce neodbrousil spíš proto,ať ten bazmek lépe drží a má se kde zalít,toto moc parády nejspíš výkonově ani co se vibrací týče nenadělá,to spíš už to leštění.Ale tady se mě zase nelíbí,že ta ojnice je viditělně slabší než originál a toto je holt u 70ccm evidentně nejvíce namáhaná část.Jen vzpomeňte na pionýra jawku 50 typ 20,ta měla kliku bez vyvažovacích děr a na výkonu to taky houby přidalo,směs se přefoukla pořád stejně blbě-i když je fakt,že to byl ležák a to jsme tehda leštili kanály víc jak bambusy Koneckonců u seriově vyráběného S 70,co jsem vypostřehl není v klikovém ústrojí taky žádný rozdíl oproti S51 a to nad tím soudruzi určitě nějakou dobu podumali,než to pustili do oběhu.Je fakt,že je to ale jen dvoukanál.Tady bych si s vyvážením moc hlavu nelámal.Píst je sice těžší,ale tady hraje prim spíš rotor bezkontaktu,ten by to měl hravě ustabilnit,kor když se použije ten těžší typ(novější typ) se dvěma otvory. O 60ccm jsem uvažoval,bylo by to velmi nenákladné,protože slušných válců na S51 pár mám.Ale z praxe vím,že objem ničím nenahradíš,ta 70 bude vždycky o něco maličko výš,a navíc mám dvě vidiny z mládí,kterých bych se držel Chci aby vypadal,jak ten tmavě zelený krasavec,co stál narohu v tuzexu,kterého jsem tam vždy donekonečna očumoval A chci aby to jelo alespoň tak,jako kamošovo vyšperkovaná 70ka s origo klikou a dvoukanálovým válcem,kterého měl kdysi hodně dávno a já měl v té době S51,vím,že jak mi dal sveza,tak když se to při řazení dvojky stavělo na zadní a vždycky mi s tím sfouknul svíčku,tak jsem mu tiše záviděl U těhle strojů záleží především na perfektním zajetí,jaký si to uděláš,takový to máš.Já teď jezdím na šichtu na SR 50,který je origo 50 a běžně s tím ostatní simsony dávám,protože je to dobře zajeté a valí to 60 i proti větru,z kopce i k 70ti a zátah je taky velmi slušný i se 17zubem Mohli byste sem dát nějaký ten odkaz na úpravu výfuku a karbece z 16N1 na 19N1 Díky za každý další postřeh k věci |
Autor: | Matt_Stifler [ 30 květen 2013, 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
riditka kup nove stoji par korun |
Autor: | Motorradwerk [ 30 květen 2013, 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Jo,to vím,ale bohužel se už v tomto případě těch "pár korun" sešlo více,takže bych se nevešel do původního plánu celkové investice do 4500,-,už teď jsem na nějakých 2000,- je fakt,že vše potřebné už mám zrepasováno kromě pár drobností a jinak komplet.Už chybí jen ta sada válce a dodělat motor a stříknout si nádrž+kastlíky akrylátkem |
Autor: | michall [ 30 květen 2013, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
tady mas rovnou 19 je to BVF 19N1-11 ja ho mam taky na 70 http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... -info.html |
Autor: | Motorradwerk [ 30 květen 2013, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Autor: | Lunek51 [ 30 květen 2013, 21:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
michall píše: tady mas rovnou 19 je to BVF 19N1-11 ja ho mam taky na 70 http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... -info.html ten karbec mám doma rezervný. za rozumnú uplatu ho viem pustit do sveta. tá palica co tam pýtaju je nemoresná |
Autor: | Motorradwerk [ 31 květen 2013, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
No vidím,že tuto lacinou kombinaci(kit 70/4,původní klika,původní karbec 16N1 vrtlý doma na 18,5mm,80tryska,původní lehce zanesený výfuk s poloviční vložkou,primár S70,sekundár 15zub+rozeta sr50+kompletní GO motoru) tady moc lidí nezkoušelo,tak tedy do toho půjdu na vlastní pěst a dám sem report,jak to dopadlo či co jsem ještě musel doupravit aby to trochu jelo |
Autor: | Bubaaak [ 01 červen 2013, 02:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Kit 70/4 mam , ten klasicky bez pomocnych vyfukoych oken nekolik let z AKF, ale myslim ze by to mely byt stejne valce. O tom jestli da 10 tis. bych mel pochybnosti, ja na tom ted mam asi 4,5 tis. a moc hezky zvuky z toho nejdou. S provrtanym 16N1 taky zkusensot mam a to tu ze nesel seridit, zkusil bych byt tebou nejprve nechat ho bez vrtani. Seriovy vyfuk jsem na tom valci chvili mel, moc to netocilo ale zas to melo brutalni tah v nizkejch, kazdopadne tu AOA bych zkusil. S70 primart a SR rozeta se bojim ze na ten valec bude uz moc tezky prevod. Jo a diru do karteru jsem zvetsoval frezama na vrtacce, a potom smirglovymi nastavci na prime brusce a naprosto v pohode. Je to 50mm. |
Autor: | Motorradwerk [ 01 červen 2013, 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Konečně k věci chlape,díky Mohl bys sem hodit odkaz nebo nějaký slušný report z toho,jak se ti ta díra povedla?Je to při vší pečlivosti a precizi pěkný rovnoměrný kruh bez upšoukávání bokem a co ojnice,drží pěkný střed nebo to jede šejdrem(nerovnoměrné opotřebení jehlových ložisek)? Nemáš pls nějaké foto z tvorby? Dík Je mi jasné,že jakákoliv odchylka od osy ojnice bude mít za následek rychlé opotřebení kliky.Není problém to doma fortunou a jiným lepším náčiním udělat a nebýt tak závislý na jiných lidech nebo zbytečné čekání,jde ale o to,jak to přesně trefit.První myšlenka,co mě napadne,je přitáhnout ten válec přes štefty,které bych vystředit konickými podložkami pod matice(mají v dírách nežádoucí vůli) a pak by to,když se vložka opře o kartery mohlo při obkreslení tenkým fixem hodit na dosedací ploše pěkný,rovnoměrný a hlavně přesný kruh.Odbrousit pomaličku a soustředěně matroš a pěkně to zahladit v přechodech je už to nejmenší |
Autor: | Bubaaak [ 01 červen 2013, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dotazy ohledně pár věcí |
Nejsem motorář ale osu válce podle mě drží dosedací plochy vůči sobě, jak už jsi psal, takže bych se toho nebál. Ta odchylka která vznikne případnou nepřesností díry nebude tak velká aby to nepobrala boční vůle na spodku ojnice. Fotky udělám a dám je sem hnedd jak budu doma (cca v týdnu) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |