mirek999 píše:
Použil jsem starší díly a bylo to před 3 rokama. Upravoval jsem pouze válec a píst. Hlava i kartery zůstaly původní, motor jsem vůbec nevyndaval z rámu, není potřeba. Úprava je v podstatě velmi jednoduchá, jde o to vsadit do sacího kanálu klapku. Vše ostatní je "omáčka". Je nutno sehnat klapku a tuto klapku vsadit do nějakého domečku.Domeček jsem udělal z hliníku a přišrouboval na válec. Domeček může být na válec i přivařen, u mopeda Stadion to tak mám -toto řešení je mnohem jednodušší. Z důvodu dalšího zvýšení výkonu jsem vypiloval do válce třetí přepouštěcí kanál. Tento kanál vede od klapky směrem do válce. Tento kanál není veden z karterů, plnění kanálu zajišťuje pouze klapka. Po vyrobení třetího přefuku je nutno udělat výbrus, proto je vhodnější upravovat starší (např.zadřený) válec. Pokud se do této úpravy chcete pustit tak potřebujete dvě věci : klapku a nějakého frézaře který Vám vyfrézuje domeček. Zbytek zvládne každý sám. Klapek je celá řada, každej současnej skůtr má klapku (Yamaha, Honda, Kentoya, ale také Jawa Dandy nebo Gizmo). Klapky se prodávají jako náhradní díly. Ceny klapek jsou různý, konkrétně do toho Dandy stojí cca 2800Kč (nová). Já mám klapky za 700Kč/kus, mám několik posledních kusů. Až je prodám tak další nebudou, protože tento typ už se nevyrábí.
Taky bys pod ten text mohl napsat, že to není z tvé hlavy...