Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 16 duben 2024, 06:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 06:15 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2012, 10:44
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha-Východ
U ojničního ložiska :D Na minicrossce jsem ho měl a dodnes známému drží :D

_________________
S51 Enduro 6V, r.v. 1984, Najeto 10 960 km
Válec 70/2, karburátor 16N1
Komplet po GO, krom motoru vše nové :D

Kdo maže, ten jede! :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 15:59 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Samozřejmě v plastu jsou jenom klece ložisek,jak kuličkových tak jehlových :P

Držet zatím může,ale zdalipak vydrží to,co tovární simson-nájezd 40 000 apod?Generálka co pár roků není zrovna košér,už jen s ohledem na závity šroubků a správný přesah(zalícování)ložisek v měkkých karterech a na klikových čepech nebo drobná poškození při rozborce a sborce,čím méně rozrbírání,tím lépe


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 18:12 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Motorradwerk píše:
Samozřejmě v plastu jsou jenom klece ložisek...


Já že jsou plastové celé :shock: :shock: :shock:

Ty ložiska jsou do 150°C :alright:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 21:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2012, 10:44
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha-Východ
Celé? Tak jemný plast neumí ani číňani :D

_________________
S51 Enduro 6V, r.v. 1984, Najeto 10 960 km
Válec 70/2, karburátor 16N1
Komplet po GO, krom motoru vše nové :D

Kdo maže, ten jede! :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 01 červen 2013, 21:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Jop, pak se to vaří plastovýma elektrodama :wink:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 02 červen 2013, 07:28 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2012, 10:44
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha-Východ
Musí se přitom dbát na správnou teplotu elektrody :D

_________________
S51 Enduro 6V, r.v. 1984, Najeto 10 960 km
Válec 70/2, karburátor 16N1
Komplet po GO, krom motoru vše nové :D

Kdo maže, ten jede! :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 13 červen 2013, 23:42 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Tak,jak postupuju se svou předělávkou na S 70 a řeším různé kraviny s tím související,tak jsem se při shánění teilů dostal i k řešení jehličkového ložiska pro pístní čep.Po zavolání do mého oblíbeného(levného) kšeftu s ložisky(vesměs kvalitními),jsem byl ujištěn,že daný rozměr klecového ložiska mají skladem,tak jsem se tam stavil z šichty a jaké bylo moje překvapení,když na nachystaném ložisku byla klec z černého plastu,jako zarytý odpůrce plastu v motoru,jsem se nejdříve optal,zdali nemají kovovou-nemají.Tak jsem se dotázal,na kolik stupňů max. je garantována funkčnost tohoto ložiska-na 100 stupňů.
Je ZDE tedy jasné,že na horní ojniční oko je plastová klec zcela nepoužitelná,u spodního a kuličkových by se o tom již dalo polemizovat,ale já bych si to rozhodně nelajznul,plast v motoru nebude nikdy to,co ocel :!: :wink:
Tolik k ložisků s plastováma klecma...

Jinak zde můžu přidat i poznatek ohledně klikové hřídele

Před nedávnem jsem se dlouze rozmýšlel nad tím,zdali ponechat ojetou klikovku původní DDR ve vcelku velmi slušném stavu-bez radiálních vůlí nebo zakoupit novou kliku ze všude opěvované šikmáčské produkce,i přes původní plán kliku ponechat a nečekanému zlepšení rozpočtu pro daný účel,jsem se rozhodl uživatelům z internetových for důvěřovat a šikmáčskou kliku objednat(nová je nová a jistota je jistota).
Po tom,co jsem zaplatil dobírku nemalého obnosu a pln očekávání otevřel krabici,na mě vybaflo něco,co mě už dlouho nenas*alo tak do ruda.Odporná věc zrůdného opracování vyhřezla ze zamaštěného sáčku a já vřel nad vlastní hloupostí proč,že jsem se jen neřídil vlastním selským rozumem :banging: :bang:
TO,co jiní(vychcánkové vydělávající na lidské hlouposti) nazývají klikovým hřídelem jsem vzal do ruky a nestačil se divit,vůle na spodním ojničním čepu byly v porovnání mé původní DDR kliky(35 000km do GO) z nikdy nepůleného motoru téměř trojnásobné!!!Ojnice se do boku do úhlopříčky vaklala tak,že se v zadní poloze dotýkala u horního oka setrváků a o vůlích v pístním čepu ani nemluvím,prostě hnus,kam se podíváš.Musel jsem vykouřit minimálně 3 cigarety než jsem toto nástrojářské fau paux rozdýchal a místo abych už pomalu skládal nádherný nový motor nezbývalo než onen HNUS zabalit zpět do krabice a okamžitě odeslat zpátky prodejci s pěkně obsáhlým průvodním dopisem...

Ti,co toto na různých stránkách opěvovali asi ještě neviděli nebo nezažili kliku v opravdu pěkném a slušném stavu,proto se snad ani nelze divit,že se jim motor po pořádném stodolním tuzingu roztřelil :band:
To,co tady do evropy šikmoocí v poslední době chrlí je neskutečný odpad ještě dlouho pokulhávající za jejich předchozí zcela nevyhovující produkcí :assshaking:
Zlatá a opět nezlatější původní prvovýrobová,východní,socialistická DDR produkce(ne žádná čína vydávaná dnes za DDR-vybrané lepší kusy z odpadní produkce) se opět ukázala jako jediná schůdná a dobrá volba :!: :wink: :alright:

Proto sám za sebe doporučuji,než ten fungl nový odpad od žluťochů a myslet si,že to vydrží neskutečný náběh,protože je to přeci jen nové,tak se radši pořádně otáčet a shánět kde se dá původní,byť jetou produkci a vybrat si z toho nějaký velmi slušný kousek-stojí to méně a vydrží to rozhodně a podstatně více u 70ccm válce bych toto považoval za absolutní základ úspěchu :band:
Další schůdná cesta kvalitativně a finančně mnohonásobně lepší než žlutý odpad,je dát někomu kliku na repas.Dělají to většinou tak,že se vymění stávající klec s jehličkami za nové ložisko a z libového matroše se vyrobí nový ojniční čep,jemně v tisícinách zvětšený.Pak se to zpakuje pod lisem dokupy,vystředí hodinkama a výsledný efekt je dalo by se říct na srovnatelné úrovni slušného jetého kusu z původní DDR produkce.Dělá to mnoho nástrojářů a stojí to pár šupů-před 10 lety do 300kč
Toliko ke klice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013, 00:02 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Kup japonca 6kilo a nevstekej se nad takovýma ptákovinama :alright: Pak už budeš šetřit jen na laďák a jezdit a jezdit :mrgreen:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013, 00:04 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Ještě bych chtěl dodat pro lidi,kteří chtějí novou a perfetní kliku a neví,jak má u takovéto kliky ojnice vypadat co se do vůlí týče
Tak dám příklad,kdy jsem před mnoha lety držel v ruce v garáži od kámošovo otce ve voskovaném papíru zabalenou ojniční sadu(ojnice komplet s ložisky a oběma čepy pokupě) na pionýra 50/20 díl ze socialistické produkce
Tato ojnice neměla žádné,podotýkám vůbec ŽÁDNÉ vůle,čepy se točily v ložisku a pouzdru lehoučce s odporem.O nějakém úhlopříčném vaklání do stran zde nemohla být ani řeč,čep šel v ložisku ztuha posouvat
A takto by měla podle mě vypadat klikovka vydávaná na novou kvalitní produkci,je jedno z jaké země


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013, 00:28 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srpen 2010, 20:51
Příspěvky: 2314
Bydliště: ČR
Proč by nemohla mít vůle? Většinou má a generálkuje simsona 16letý klučina. Ten vezme kliku, nejde tam a flákne do ní kladivem. Pak už je to nějak jedno :roll:

_________________
Schnellwagen - Simson S51 60ccm/2 ventily
Yamaha Fazer S2 600ccm

All the best people pass the second time - James May
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013, 00:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Ond3x píše:
Kup japonca 6kilo a nevstekej se nad takovýma ptákovinama :alright: Pak už budeš šetřit jen na laďák a jezdit a jezdit :mrgreen:


Pro perfekcionistu a člověka,který chce za své peníze kvalitní muziku jsou i takové ptákoviny k nasrání,navíc se tady řeší pořád ty samé věci,tak jsem něčím maličkým přispěl k rozlousknutí,proč se to se*e.
Jinak s většíma mašinama jsem si užil v životě hodně srandy,sám jsem si ještě nechal i MZ 251 snad z nostalgie snad proto,že mi to prostě stačí na moje vychutnávačky a k tomu abych semtam někoho na velkém skůtru natřel i na takovém klasickém pravěku.Ten údiv a následný vztek je prostě k nezaplacení:-)
Nejvíc mě baví ale 50tky čili pletení z hovna biče a ten simák se mě zrovna tak nějak vyskytl ve spárech :oops:
Ond3x píše:
Proč by nemohla mít vůle? Většinou má a generálkuje simsona 16letý klučina. Ten vezme kliku, nejde tam a flákne do ní kladivem. Pak už je to nějak jedno


To máš recht,ale taky třeba ne
Věc vydávaná za novou kliku by žádné vůle mít neměla-kromě axiálních


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013, 13:54 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2012, 10:44
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha-Východ
Jen k té plastové kleci - ono to hrozné není, ten plast je tvrzený, samozřejmě to není ocel, ale funkci to plní relativně dobře.. :D

_________________
S51 Enduro 6V, r.v. 1984, Najeto 10 960 km
Válec 70/2, karburátor 16N1
Komplet po GO, krom motoru vše nové :D

Kdo maže, ten jede! :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 15 červen 2013, 11:50 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Kde jsi ji kupoval? Z akf jsou kliky pouzitelny, rekl bych ze ty samy budou mit i na motoprodejne. Je ale fakt ze co se obcas vyskytuje na aukru (napr.) nebo min znamych shopech je des


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 15 červen 2013, 12:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2012, 10:44
Příspěvky: 331
Bydliště: Praha-Východ
Myslíš mě to jehlové ložisko, nebo toho "nade mnou" ? :D

_________________
S51 Enduro 6V, r.v. 1984, Najeto 10 960 km
Válec 70/2, karburátor 16N1
Komplet po GO, krom motoru vše nové :D

Kdo maže, ten jede! :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Standardní klika na 70ce
PříspěvekNapsal: 17 červen 2013, 17:35 
Offline
Uživatel

Registrován: 29 květen 2013, 19:36
Příspěvky: 93
Bydliště: Okr. Opava
Kupoval jsem ji právě v relativně známém a docela levném shopu.Ale jsem přesvědčen,že ty kliky jsou všude stejné a ze stejného zdroje,jen někdo si židácky přirazí na ceně,jiný míň.Každopádně bych si už nic takového nekoupil nikde.Raději pracně shánět něco z originálních starých zásob nebo řešit tím repasem,co jsem popsal výše.Ten repas jsem měl udělaný někdy v 17ti na svém simsonu a nemůžu říct křivého slova,i v záběhu jezdil nádherně a po těch pár tis. co jsem ho potom prodal z důvodu koupě auta nezvonil,nerachotil,měl pořád krásný tichý zvuk jako elektromotor :P


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.096s | 13 Queries | GZIP : On ]