Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 26 duben 2024, 01:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nastříkat motor na černo
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 16:22 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 březen 2006, 23:07
Příspěvky: 36
Bydliště: Prague
zrovna jsem byl tůhle v obi nebo co to bylo , a koukal jsem tam na nějaký spreje - a našel jsem tam takovej kterej hlásal že je speciální tuning na motory odolnej hodně velkejm teplotám , pak tam byl samozřejmě ještě sprej na radiátory ale ten mi nepřišel moc vhodnej
mě by se motor nastříkanej na černo moc líbil máte s tim někdo zkušenosti ? co si o tom myslíte

mimochodem ten spray stál kolem 120,-


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 16:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 duben 2005, 09:08
Příspěvky: 1435
Bydliště: Praha-Malá strana,Krupá u Rakovníka.
myslim si ze je to uplna kravina a zhorsi se chlazeni 8)

_________________
Mám SIMSONA S51 Enduro 12V r.v.1990.Kolečko 16 zubů,Svíčka BERU Isolator,Převrtáno na 60ccm,Přídavné brzdové světlo,Otáčkoměr,Leštěná kliková skříň,Lešťené kanály,Korky v klice 8) . :finger:
!!!KDO BRZDI,PROHRAVA!!!Po kompletní GO motoru v 20675Km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 16:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 březen 2006, 23:07
Příspěvky: 36
Bydliště: Prague
hmm , vim že se to tu už řešilo ale nedostatečně

proč by ti to mělo zhoršit chlazení ??? marty ty seš taky konzerva odolná všem novotám


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 17:11 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Johnny píše:
hmm , vim že se to tu už řešilo ale nedostatečně

proč by ti to mělo zhoršit chlazení ??? marty ty seš taky konzerva odolná všem novotám

Pokud jsou data, tak se dá spočítat o kolik. Může to být i zanedbatelné, ale také ne. Každá vrstva navíc je nějaký tepelný odpor.

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 18:03 
Offline
Uživatel

Registrován: 13 únor 2006, 16:51
Příspěvky: 16
No mně se to taky líbí,jen bych nechal pak stříbrný(původní) ty lemy žeber... :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 18:33 
Offline
Uživatel

Registrován: 24 únor 2006, 11:53
Příspěvky: 24
Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu :idea:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 18:42 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Johnny.Cash píše:
Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu :idea:

A jak toho ta chemikalie dosahuje?:-)

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 duben 2006, 23:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 březen 2006, 23:07
Příspěvky: 36
Bydliště: Prague
Martin píše:
Johnny.Cash píše:
Ja sem cetl, ze vyrobci motoru barvili motor nejakou smesi HNO3 a este nejaky dalsi chemikalie proto, aby se motor lip chladil... Nekde to mam tak se na to mrknu :idea:

A jak toho ta chemikalie dosahuje?:-)



odvádí nebo odráží teplo, ne ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 06:52 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 duben 2005, 09:08
Příspěvky: 1435
Bydliště: Praha-Malá strana,Krupá u Rakovníka.
tady nezalezi na barve ale na materialu jakou ma tepelnou vodivost

_________________
Mám SIMSONA S51 Enduro 12V r.v.1990.Kolečko 16 zubů,Svíčka BERU Isolator,Převrtáno na 60ccm,Přídavné brzdové světlo,Otáčkoměr,Leštěná kliková skříň,Lešťené kanály,Korky v klice 8) . :finger:
!!!KDO BRZDI,PROHRAVA!!!Po kompletní GO motoru v 20675Km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 08:42 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
mirek999 píše:
tady nezalezi na barve ale na materialu jakou ma tepelnou vodivost


ak je to nieco na sposob farby tak to bude skor tepelny izolant jak vodic

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 09:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 duben 2005, 09:08
Příspěvky: 1435
Bydliště: Praha-Malá strana,Krupá u Rakovníka.
jj to je pravda

_________________
Mám SIMSONA S51 Enduro 12V r.v.1990.Kolečko 16 zubů,Svíčka BERU Isolator,Převrtáno na 60ccm,Přídavné brzdové světlo,Otáčkoměr,Leštěná kliková skříň,Lešťené kanály,Korky v klice 8) . :finger:
!!!KDO BRZDI,PROHRAVA!!!Po kompletní GO motoru v 20675Km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 09:23 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srpen 2005, 22:38
Příspěvky: 2047
Bydliště: Madunice - slovensko
ked uz bysom sa do toho pustal tajk by som to urcite nefarbil nejakou farbou ale radsej by som zhanal nejaku chemikaliu vdaka ktorej by to zcernalo.

_________________
Kľudne sa pýtaj:
Jednoduchá otázka 5eur
Otázka vyžadujúca premýšľanie 10eur
Otravná otázka 20eur
Nezmyselná otázka 50eur

Múdrejšiemu neraď, silnešiemu nedvíhaj.

Železo: 1990 S51@60ccm ináč origo maximálka medzi 20-130cm od krajnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 11:30 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 březen 2006, 23:07
Příspěvky: 36
Bydliště: Prague
Lunek51 píše:
ked uz bysom sa do toho pustal tajk by som to urcite nefarbil nejakou farbou ale radsej by som zhanal nejaku chemikaliu vdaka ktorej by to zcernalo.



třiba kyselinou sírovou co ? to by to zčernalo určitě :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 12:20 
Offline
Uživatel

Registrován: 24 únor 2006, 11:53
Příspěvky: 24
Tady to je: Černý povrch hliníkových částí značně zlepší přestup tepla do okolí a zároveň vzhled motoru. Před eloxováním je však nutno odstranit všechny kovové i mosazné části z eloxovaných dílů.

Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzinu, tetrachloru apod. Dokonalé odmašténí pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravíme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou.
Černé zbarvení dosáhneme přímím barvením v lázni o složení :

15 g manganistanu draselného
25 g dusičnanu měďnatého
5 ml kyseliny dusičné
1000 ml vody
Předměty ponoříme do lázně 80 - 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé.

Ja s tim vlastni zkusenosti nemam, takze za pripadne zniceni nerucim...
Bylo to otisknuto v casopise Svet motoru-tam s tim barvili motor Pionyra


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2006, 12:55 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 říjen 2003, 13:12
Příspěvky: 1969
Bydliště: Okres Rokycany
Johnny.Cash píše:
Tady to je: Černý povrch hliníkových částí značně zlepší přestup tepla do okolí a zároveň vzhled motoru. Před eloxováním je však nutno odstranit všechny kovové i mosazné části z eloxovaných dílů.

Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzinu, tetrachloru apod. Dokonalé odmašténí pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravíme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou.
Černé zbarvení dosáhneme přímím barvením v lázni o složení :

15 g manganistanu draselného
25 g dusičnanu měďnatého
5 ml kyseliny dusičné
1000 ml vody
Předměty ponoříme do lázně 80 - 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé.

Ja s tim vlastni zkusenosti nemam, takze za pripadne zniceni nerucim...
Bylo to otisknuto v casopise Svet motoru-tam s tim barvili motor Pionyra

Pokud budu ten návod chytat za slovíčko, tak přestup to může zlepšit, protože přestup tepla může být lepší mezi tím materiálem, ale dle mého názoru se horší prostup tepla. Teď jaký je rozdíl mezi přestupem a prostupem. Prostup = několik přestupů. Navíc dle mého názoru ten motor neprojektoval žádný tupec a naprojektoval chlazení takové, jaké je protřeba.

_________________
Železo: Simson S60 Enduro(r.v.83): 17 z. kolečko, digitální tachometr


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.125s | 13 Queries | GZIP : On ]