100bubu píše:
pokial daš športovu kluku + karbec tak ti ide vykon na válcoch hore.
ale akonahle daš väčšie kolečko 16/17z tak ti na valcoch ukaže už menej.
akoze nemozem s tebou suhlasit,viem co si chcel povedat,ale zle si sa vyjadril,myslel si ze to pojde inac.
ked ta mam opravit,tak ti poviem,ze prevody nemenia vykon motora.ked budes mat 10koni a prevodovku z ktorou pojdes max 50km/h tak na brzde ti ukaze tak isto 10koni ked budes mat prevodovku na max 100km/h,chapes?vykon motora je jednotka sily motora za cas,chapes?to je konstantne.
pri krutiacom momente je to inac,ked budes mat kratsiu prevodovku tak ti ukaze brzda viac ako z dlhou.to si mozes vyskusat aj tak,ze na jednotke to ide "besno" a na stvorke to zrychluje ako slimak,chapes?prevody nasobia krutiak preto sa na brzde meria na najvyssiom kvalte,kedze tam niesu menene otacky motora.
odjakziva vsetci vedia ze krutiaci moment je ta hodnota,ktora nas "hadze do sedaniek" a vykon motora sa za polednu dobu vykristalizoval iba ako "sedlacka" orientacna hodnota sily motora.ked budes mat motor 50ccm a 70ccm z rovnakym vykonom trebars 7koni tak 70ccm bude lepsie zrychlovat pretoze bude mat z toho objemu vacsi krutiak.ale 50ccm bude mat iba na brzde papierovo vykon vo vyssich otackach(cize aj krutiak) ale hodnota krutiaku nijako zavratne vyssia.
uff