Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 13 prosinec 2017, 00:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 09 květen 2017, 18:35 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Tak s predstihem sem neuspel, dal jsem neco mezi 2,5-3,0 mm coz uz je moc! Nejde to za plynem, hur jede. Vratil jsem to na tech predchozich 1,8-2,2mm. Presneji to posuvkou asi tezko zmerim. Ryska na statoru je blbe videt a jeji prekryti s ryskou na setrvacniku je take kumst nastavit, protoze jednou rukou drzis nehnute posuvku a druhou setrvacnik, hlavu si musis zlomit v krku abys videl kolmy prekryv rysek a zaroven stupnici na posuvce.
Mozna ze se vratim na tovarnich 1,4 (nebo 1,6mm ?) protoze nad tim asi nekdo premyslel a optimum je optimum. Ale to az vyzkousim pridavek 1/3 az 1/2 E85 v N95.
Posledne se mi zdalo ze 1/10 E85 mela zajimavy vliv. O vsem podam zpravu. ;)

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 10 květen 2017, 20:19 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Hlaseni zlepseni.
E85 sem nedal zatim zadny, ale zkusil jsem pro standardni smes N95 posunout jehlu vic k prostrednimu zarezu, resp. na prostredni zarez s tim ze pod jehlovou segrovkou mam jeste tu zlatou zajistovaci podlozku, takze je to sytejsi prostredni zarez o tlousku podlozky. Obdobne kdybych dal podlozku nad segrovku tak je to chudsi prostredni zarez. Lze pro kazdy zarez zvolit 2polohy jehly.

Zkratka toci to jak blazen, a samozrejme tam kde sem jel 80 ted jdu 90! Novy :band: rychlostni rekord 93 rovina rovny asfalt, a mozna kdyz dam 16z misto 15z tak to jeste vytahne vic! Pretaci se i 4.RS. Bohuzel sem neporidil GPS rychlostni zaznam, samou radosti jsem si to omylem smazal a pri opakovani jizdy jsem zase mel omylem pauznuty zaznam. Proste sem debil. :banging:

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 16 květen 2017, 16:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Potreboval bych neco svarit na vyfuku, odmena jista. Udajne to jde nejlepe technikou TIG neb TYG.
Chci osadit Reso32alaKopieLeose pistalovym tlumicem. Takze svarovani lahudka. Navari se tlubka s limcovou prirubou kterou je take potreba vyrobit nebo uriznout z origa vyfuku.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 16 květen 2017, 17:01 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Jinak sem snizil sytost na jehle a posteloval sroub sytosti aby tam nebylo hluche misto mezi volnobehem a malo plynu. To dokaze dost potrapit pri rozjezdech kdyz nejde dobre za plynem a chcipne. Sem zvedavej na spotrebu.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 17 květen 2017, 18:11 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Tak podle doporuceni zkousim pridavat E85.
Predesilam ze do 30% udajne neni nutne prejit na ricinovy olej ktery se misi dokonale v jakemkoliv pomeru v ethanolovem palivu. Ale casy se meni a co zmeri jeden nekde v Pribrami nemusi platit vsude.

Pridal jsem nejdriv asi 15%, sytost na jehle takovou aby mi to jeste slusne jelo bez pridavku E85. Po pridavku docela zmena k lepsimu, maximalka v mem testovacim kopci se posunula o 5km/h. Maximalka na rovine zhruba stejna. Rekl bych ze to posune vykonovou krivku tak max o 0,5 PS v rozsahu az do maximalniho vykonu pri 8500. Lze vytacet na max i do kopce a uchladi se to i pri teplotach vzduchu nad 15°C. Pridavek 30% se mi nejevil o moc lepsi nez 15%.
Akorat z kopce sem to nemohl rozjet na vic jak 86km/h. S cistym N95 to nekde slo pres 90. Ale je mozne ze to dela vitr nebo jine vlivy v nastaveni. Predstih 1,6mm, hl. tryska 90.
Pozn.: Mam sice dotahly setrvacnik magneta co to jde (22Nm), tez klinek (W. pero) zda se je vcelku ale mam podezreni ze se tam neco nekaleho deje nebo snad neumim reprodukovatelne merit posuvkou predstih... Je mozne ze jsem nevedomky odjezdil 2 000km s predstihem 2,5-3mm. Ale tuhle domnenku si musim jeste potvrdit az vyzkousim jak a kde mi haze zapalovani jiskru. Prezkouset to. Vubec se mi neprekryvaji ty 2 rysky- ryska na statoru zapalovani a karteru je od sebe asi 5mm pri predstihu posuvkou 1,6mm.

Asi zkusim posunout predstih na 2mm a pohrat si se sytosti na jehle. Vetsi trysku nez 90 nechci zatim zkouset. Pridavek 15-20% by byl prakticky, stacilo by vozit 3L E85 v kufru pro pripad nouze.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 02 červen 2017, 11:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Tak prechazim na ricinove mazani. Od 17% az k 50% E85 v N95.
Uvidim co to bude delat. Predpokladam ze to bude delat problem v nizkych otackach. A vysoke nebudou asi silnejsi bez vetsi hl. tr.
Spotrebu zkusmo odhaduji kolem 5L/100.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 10 červen 2017, 20:22 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Kdo by treba potreboval zdejsi ricin je asi nejlevnejsi.
http://www.eshop-rychle.cz/www-lovo-oil ... y-olej-5-l
kvalitu a pouzitelnost zatim odzkousenou nemam.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 21 červen 2017, 06:28 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Tak predpoklad nevysel. S ethanolem je to fakt bomba. Jede odspodu lepe. Jen najit v sytosti optimum. Uz sem na 70% E85, takze asi neco kolem 60% ethanolu. Vsechny neduhy cim to trpelo na natural 95 zmizely. Chladi se to vsechno mnohem lepe. I prevodovkovy olej ma asi jen 40-50 st. C po dlouhe ceste.
Odspodu to bere lepe.
Cena smesi s ricinovym olejem 26-27Kc/L. Spotreba na nadrz 4.3-4.8L na 100km. Oproti naturalu nepatrna uspora asi 10Kc/100km, ale vykon jinde. Asi o 1kW vice. Dojez na nadrz samozrejme o neco nizsi, ale stoji to za to. Zatim...
Hl. tr. 100. Na jehle posunuto na 5. rucne vyrobeny zarez. Plyn bere v kratkem rozmezi uz od zacatku. Takovy rychlopal bez rychlopalu defakto.
Sytost je dobre upravovat pri kazde zmene obsahu ethanolu vetsi nez 10%(objemove). Kdyz to pri urcite vyssi sytosti kouri z laufu i pri ohrati je to uz asi zbytecne presycene ale jede to trochu lepe.
Jeste sem zvedavej na stabilitu smesi s ricinem.
Odpar v lete z nadrze bude take mensi. Palivova hadicka pohoda.
Nejvetsi bomba je ze ani v terenu neni mozne valec prehrat. Jeste to musim otestovat ale zatim to vypada slibne.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Naposledy upravil petrcifka dne 29 červen 2017, 08:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 22 červen 2017, 19:55 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Tak se vloudila chybka. Vsade kde 2 stranky zpet uvadim E85 nebylo ve skutecnosti pouzito E85 nybrz Ethanol (E100). Pani na pumpe mi nebyla schopna rict zda je to 100% E nebo E85, tak sem predpokladal E85.
Takze napr. smes s 60%ethanolu v naturalu95 byla ve skutecnosti silnejsi a to neco kolem 70% e. Vsechny uvadene koncentrace jsou chybne mensi a staci je vynasobit koeficientem 100/85.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 29 červen 2017, 08:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Vyjel jsem s mezidotankovanim nadrz na rezervu a pocitam spotrebu, palubni tacho mi pocita relativne presne overeni podle GPS s odchylkou odhaduju tak +/- 2%. Nejdriv vyjeto cca 5L E60 defakto omylem chudsi ethanolu nez sem chtel a pak dotankovano vic ecka, prenastaveno a vyjeto 4.5L E70), presne objemy mam na uctenkach, takze omyl temer vyloucen, ledaze by tankovani na stojanech nasich benzinek promerovalo jako krava kdyz tankuju smesne objemy jako 2 az 5 L. Snad nase urady funguji a kontroluje se i metrologicke navazani cerpacich stojanu.
Zpet ale. Netreba uvadet snad vsechno, jizda jen silnice, zadny teren maximalne 5km lesni ujeta cesta. Silnice 1. az 3. tridy.
Prumerna spotreba mi vysla pri zapocteni i ric. oleje v palivu (3%) necelych 4.3 L/100km.
Prilozim GPS zaznam rychlosti pro ilustraci jak to jede. Z kopce novy rychl. rekord GPS 93 km/h.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 29 červen 2017, 08:58 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
teplota vzduchu byla ten den lehce tropicka 30-35°C, nad asfaltem asi jeste vic.
Příloha:
Screenshot_2017-06-22-19-59-39-1024x576.png [144.21 KiB]
Zatím nestaženo
Příloha:
Screenshot_2017-06-29-09-53-12-1024x576.png [81.3 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 23 červenec 2017, 10:58 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Hlaseni: zatim dobry zadna zmena, jezdi a kopce nekopce, vedra nevedra chladi se perfektne.
Parkrat asi 4x behem 1000km mi motor chcipl pri podrazovani v krizovatce bez zjevneho duvodu. Se syticem pak vetsinou na podruhe chytl. Asi neco v karbci, voda nebo neco z ricinu. Jednou to slo nastartovat az po 2 min nakopavani.
Chcipani na volnobeh jak jsem pote vykoumal bylo asi tim ze se mi pri vybracich motoru nepatrne povolil volnobezny sroub karbce, takze padly otacky volnobehu az moc nizko. A jeste mozna tim ze se mi vytocil zavit plynoveho bowdenu.
Dvakrat sem musel upravovat zaber spojky. Pomalu prestavala odstavovat. Je mozne ze se vysim vykonem docela rychleji sjizdi spojkove lamely?
Prokluz poznam jak?
Krom toho se mi zda, ze palivova smes namichana z EthanoluE100 je o trochu lepsi, ale mozna jde jen o odchylku pri miseni z toho ktereho.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2017, 06:48 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Hlaseni rijen
Bude tomu asi 8 mesicu a vic jak 3000km co jezdim na smes s ethanolem. Zkusim znova zhodnotit, prezkoumat.
Benzinek s E85 v mem okoli rapidne ubylo, coz je receno uvodem dost na nic, a dalo by se rici nepekna vec.
Nastesti jedna v dosahu zustala.
Karbec upraven jak sem psal myslim uz drive. Nove zarezy na jehle poskytuji moznost vysytit skalovatelne vic podle potreby a toho jakou smes mam zrovna v nadrzi. Mam udelanou i malou tabulku toho jaky zarez je optimalni pro tu kterou smes od E15, E30, E40,E60 az E70.
Snad nejvetsi problem je pocitani kdyz prechazim na jinou smes. Je potreba spocitat kolik pridat E85 a kolik N95 z toho co vim, z toho co mam v nadrzi za zbytek abych vedel co namicham a mohl nastavit karbec podle tabulky.

Hl. trysku 90. Zkousel jsem i 100. Pri teplote vzduchu 30°C a vic u smesi E30 az E60 se mi stavalo ze pri jizde na plny plyn doslo k necemu jako prehrati. Presel sem tedy na 100 hl. tr. A zmizelo to. Nyni ale vidim ze s 90kou to jede lepe. A uz to nedela. Usoudil sem po prezkoumani ze to mohlo byt necim jinym. Asi nachvilku klesla hladina v karbci.
Sroub volnobehu mam hodne dotazeny v rozsahu 0,5 az 1,25 otacky, jine polohy se spis neosvedcily. Momentalne myslim ze mam 0,75 pro E70. Zatim sem se s tim nastavovanim sroubu moc najemno nehral, nezdalo se mi to tak dulezite pro vykon. Volnobeznou tr. mam myslim upravenou 25ku na velikost 30 mozna az 35.
Michal sem podle potreby a nouze smes E20 az E75. Redil sem beznym N95. Pri letni teplote vzduchu 30°C startovani bez problemu i s E75. Pri teplotach okolo 10°C uz to chyta se syticem az na 3-4 nakopnuti. Lze to zlepsit posunem na jehle nebo utahnout vol. sroub. Pak to chyta tak max na podruhe. Mozna by pomohlo i vetsi vol. trysku. Jinak smes E40 myslim i pri 0°C na prvni dobrou.
Emise nosometricky:
Pri optimalnim nastaveni karbce dym z vyfuku zadny, jen zapach po ricinu (oleji), slabounce po ethanolu a slabe po octu(acetaldehyd). Silnejsi je to zda se pri vyssim obsahu ethanolu od E60, a hl. tr. 100. Zapach ale neni tolik protivny jako u M2T nebo jinych polosyntetikach i syntetikach do 200,-/L, mozna sem uz taky zminoval jake.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2017, 21:45 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Jeste je mozne ze vibracemi od valce, zvlaste pri detonacnim horeni, nebo pri prilis tvrden horeni muze dochazet k zpeneni smesi v karbci a smes se vzduchem uz bude neco jineho s cim si tryska poradi jinak nez je zahodno. Od E60 uz je ale spalovani relativne mekci, tak jak tvrdi i laboratorni testy prestavenych motoru na E85.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tunning na 60/8 kanalnik
PříspěvekNapsal: 27 říjen 2017, 04:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 květen 2012, 20:22
Příspěvky: 197
Po konzultaci s expertem na male motorky, nalezeno nekolik nepatricnosti.
Netesnost na prirube u karbce. Zalepil jsem to mazadlem na retez. A hle zmena. Poreferuji pozdeji o co slo.
Amal co mam proste neni dotazenej z vyroby do konce, priruba k valci je na zavitu, original BVF nic takoveho nema. Vyhodou toho zavitu je ze lze namontovany karbec na tom zavitu cely natocit asi o 30° bokem, takze je pak snazsi se dostat rukou k trysce a vymontivat ji pres sroub co tam je ve vane.
Utesneni teflonovou paskou pomohlo jen docasne. Nejak to ze zavitu vypadalo. Nejlepsi je asi tam nastrikat specialni sprej na retez, ktery kdyz vyschne tak vytvori tuhy film jak zvykacka. Zatece tedy do zavitu a utesni.
Po aplikaci docela zmena. Uz to netaha falesny vzduch a je potreba snizit sytost. Uvidim az vyzkousim.

Momentalne premyslim o tehle vecicce.
https://www.m-style.cz/univerzalni-tepl ... u-atv-quad
Na vyfuk nebo na hlavu valce.

_________________
S51-60/3/4/membr./Amal21/90hl.t.,sport.v.32mm, 62/21/15z, GPS 90skopce, 80rovina, tacho pres40tiskm, papka 4.5L E60, max 340km/den


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.205s | 17 Queries | GZIP : On ]