Obecné rozumy

Problémy s volnoběhem

Návod pro vyřešení problémů s volnoběhem.

Příznaky:

Nejde nastartovat

Nízké otáčky

Vysoké otáčky

Dusí se

Po zahřátí padají otáčky při volnoběhu

*toto nejsou konečné příznaky, mohou se objevovat i jiné podobné

Řešení:

Jako úplně první – zkontrolovat, zda nejsou ucpané trysky v karburátoru.

Teplý volnoběh: - stačí pouze nastartovat a zahřát motor – pak se kroutí pouze šroubkem u karburátoru, který je určen pro zvětšování/snižování otáček (všechny karburátory nejsou stejné, ale většinou je to ten s pružinkou.

Vysoké otáčky: - falešný vzduch – zkontrolujte, zda není volná příruba mezi kolenem a karburátorem, jestli je těsně přichycena guma mezi filtrem a karburátorem a jestli je dobře dotažena hlava k válci. Pokud se Vám to zdá být v pořádku, další možností jsou simerinky (jedno je pod statorem a druhé je na opačné straně u převodovky. Nejdříve zkuste vyměnit ten pod statorem (je to jednodušší).

Návod:

Nejlépe stahovákem magneta stáhnete magneto z hřídele (k demonttáži magneta je potřeba stahovák (závit M 27 x 1,25), stejný stahovák se používá u starých motocyklů ČZ 125 B má stejný závit v magnetu). V drážce na hřídeli je Woodrufovo pero (to si schovejte). Samotný stator s cívkami je přichycen šrouby. Před sundáním je dobré lihovkou si naznačit polohu statoru ke karteru (z důvodu snazšího nastavení předstihu při zakončování práce). Po sundání statoru uvidíte buď zelenej nebo černej (běžnější) simering (gufero)(Obr. 1.). Vyzkoušenej způsob jak jej sundat je, že navrtáte do něj dvě dírky (pod gumou je železný plíšek) do dírek pak našroubujete šroubky a vytáhnete. Pokud je gufero starší výroby, musí se rozřezat. Vezmete si odlamovací nožík a budete vyřezávat kousky gumy. Pod gumou už je jen ložisko. No… a vezmete nové gufero (20x47x7), namažete ho olejem a nasadíte (spíše jemně naboucháte – je dobré si udělat třeba i nějakou hračku, aby jste při bouchání zasunovali gufero rovnoměrně). Gufero nasaďte tak, aby bylo zároveň s okolím (pokud trochu ujedete, nevadí, když to není moc. Nasadíte stator, klínek, magneto a je to. (magneto – uvnitř je drážka, do které zajede ten klínek. Pro utažení doporučuji vzít velký klíč a zapřít ho na jedné straně o stupačku a na druhé o díry v magnetu a pak už jen nějakou golou utahovat matici.Pokud to ani tak nepomohlo, tak je zapotřebí vyměnit druhé

Návod:

Nejdříve vypusťte olej šroubem co je zespodu motoru. Po vypuštění sundáte dekl. Na klice povolíte primární kolečko a sundáte. Jako v předchozím případě vyšťouráte gufero a nasadíte nové. Při zavírání víka pozor – původní těsnění už asi nebude moc těsnit. Takže buď koupit nové, nebo vystřihnout ze speciálního papíru, nebo se prodává taková oranžová pasta. Najdete ji v každé mototechně a jiných obchodech. Nakonec zbývá nalít ještě 400ml převodového oleje.

Další rady k volnoběhu:

-nastavit hladinu plováku na 25mm (od hrany těsnění)

-moc bohatá směs

-zkontrolujte si sytič.možná že úplně nezavírá. Zašroubujte šroubek, který je na sytiči na štelování vůle lanka a podívej se jestli nemáš vypadlý gumový váleček.

-vyčistit trysku

klikněte pro zvětšení

K sepsání byly použity příspěvky uživatelů fóra www.simsonviglu.cz

*neodpovídám za případné další poruchy způsobené tímto návodem!

© Pavel Šebesta 2008 Do-bby@atlas.cz

Autor: Pavel Šebesta
Datum: 19.7.2008

Zpět do sekce

Anketa

Využili jste naši Databázi servisů?

1323(58%)
 
287(13%)
 
652(29%)
 
Celkem 2263 hlasů.

Chat





17 uživatelů online

Vyhledávání

Odkazy

McLaren Unofficial Fan Site
Pro řidiče suverény...
motoride
motorky
[.:MotorBook.cz:.]
www.JAWAmania.info
Simson na fotce
MZ-CENTER
Honda CBR 125 Czech Forum :: Fórum
Simson klub Plzeň

© Tomáš Roštejnský 2006-2007