Obecné rozumy

Zazimování

V tomto článku se dozvíte, které úkony je dobré po sezóně udělat.

Každý podzim řeší tento problém mnoho motorkářů, tak bych se s vámi rád podělil o několik postřehů. Předem uvedu, že při poslední jízdě je vhodé motor dostatečně prohřát.

Lak + pneu

Konzervace laku spočívá hlavně v odstranění nečistot a nanesení ochranné vrstvy. Konkrétní přípravky jmenovat nebudu, protože je jich nespočetně. Navštivte nějakou pumpu nebo specializovaný obchod, zde se můžete vyřádit dosyta:-).

Pneu je vhodné nafouknout o trochu více něž normálně. Dobré je postavit simsona na stojánek a ne ho nechat stát opřeného, protože pak zbytečně zatěžujete pneu vyšším tlakem na jednom místě a může se vám na nich udělat bota.

Trošku předběhnu další kapitolu, je nutné vybrat suché místo, spíše chladnějšího charakteru. Naprosto nevhodná je vytápěná garáž, která slouží taky k parkování auta, protože to jezdí vetšinou přes zimu. A v tomhle období po příjezdu z venku dojde k opadání sněhu. Ten roztaje a v případě vytápěné garáže se vzniklá voda daleko rychleji vypařuje než v případě nevytápěné. Tím vzroste vzdušná vlhkost a to v kombinaci s vyšší teplotou může způsobit problémy. Obecně se dá říct, že reakce,které jsou podstatou rezivění, probíhají rychleji v teplejším prostředí než ve studenějším.

Baterie

Baterii je v každém případě vhodné vyndat ven a nechat ji přes zimu někde v teplejším prostředí. Nutné je v případě, že skladujete simsona na místě, kde je pod nulou, protože nenabitá baterie mrzne už při pár stupních pod nulou. Před delším skladováním je dobré baterii nabít.

Palivová soustava

Nejdříve začneme nádrží. V případě kovové nádrže je velmi vodné ji naplnit až po okraj, aby nezrezivěla. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že zrezavělá nádrž je pěkný problém. Předchozí majitel nechal stát mojí S51 dva roky ve vlhké garáži s poloprázdnou nádrží. A zrezivěla fakt hezky:-(. Rez se pak odlupuje a ucpává palivovou soustavu. Tomu se dá zabránit palivovým filtrem, ale to vyřešíte jenom karburátor, stejně se bude ucpávat kohout. Já jsem se toho problému zbavil a přechodem na polosyntetiku.

Tím se dostávám k další věci, které má vliv na konzervaci a to je použítý olej v palivu. M2T opravdu nepatří mezi dobré konzervační oleje. Další důvod proč nešetřit na oleji:-).

Dále tu máme karburátor. Ten je vhodné vypustit a při tom vyčistit. Vypouští se proto, aby se vám tam přes zimu neusadil nějaký bordel.

Pokud používáte papírový palivový filtr, tak je vhodné ho na jaře vyměnit.

Motor a výfuk

U motoru jsem sice četl postupy, které radily vstříknout do sací ho potrubí olej a pak několikrát protočit motor s vypnutým zapalování, ale nikdy jsem to nedělal a osobně to nechávám vždy na oleji v palivu. Opět připomenu, že kdo používá M2T může se na jaře setkat se zrezivělým válcem.

Výfuk je dobré zacpat hadrem, aby se do motoru nedostala vzdušná vlhkost. Výfuku se věnujte na jaře před začátkem sezóny, kdy se vyplatí v případě používání minerálních olejů výfuk každoročně dekarbonizovat(vypálit:-)).

To by snad mělo být vše. Přeji vám, aby váš miláček po zimní spánku byl ve stejně dobrém stavu jako před ním a zimu vychutnejte jinak. Třeba na lyžích:-)

Autor: Martin
Datum: 18.3.2007

Zpět do sekce

Anketa

Využili jste naši Databázi servisů?

1323(58%)
 
287(13%)
 
652(29%)
 
Celkem 2263 hlasů.

Chat





6 uživatelů online

Vyhledávání

Odkazy

McLaren Unofficial Fan Site
Pro řidiče suverény...
motoride
motorky
[.:MotorBook.cz:.]
www.JAWAmania.info
Simson na fotce
MZ-CENTER
Honda CBR 125 Czech Forum :: Fórum
Simson klub Plzeň

© Tomáš Roštejnský 2006-2007