Motor

Graf z motorové brzdy pro S60 a laděný výfuk

Co dodat:-).

Díky firmě TKmoto tu mám pro vás další grafíky z motorové brzy. Na prvních dvou je vidět změnu po převrtání na 60 ccm. Navíc získáme 1 k a velmi dobré 2 Nm. Velký přínos má tato úprava v tom, že nám vzrostou obě věličiny hlavě před dosažením jejich maximálních hodnot. Z toho plyne, že pokud nevyužíváte stále plný výkon, tak při stejném stylu jízdy by se mohla spotřeba trošku snížit. Doporučil bych dá větší sekundární kolečko, aby se přírustky zužitkovali i na zvýšení maximálky.

klikněte pro zvětšení klikněte pro zvětšení

Další v pořadí je laděný výfuk. Jak z grafu vidíte, tak nám nijak nezvýší maximální hodnoty točivého momentu a výkonu. Jeho hlavní přínos spočívá v posunutí maxima výkonu přibližně o 1000 ot. výše, mírné zlepšení průběhu okolo maxima výkonu a celkového průbehu. U točivého momentu není přinos moc výrazný. Co získáme ve vyšších otáčkách, to ztratíme v nižších. Hlavní přínosem je zvýšení maximální rychlosti, větší možnost vytáčení a zřejmě zvýšené spotřeby.

klikněte pro zvětšení klikněte pro zvětšení

Asi je zbytečné tyto grafy znovu komentovat. Jenom podotknu, že je jedná opět o převrtání na 60 ccm. Obě měření byla provedena s laděným výfukem.

klikněte pro zvětšení klikněte pro zvětšení

Za poskytnutí grafů děkuji firmě TKMoto

klikněte pro zvětšení

(Výfuk použitý při měření)

Na závěr bych chtěl dodat, že od laděného výfuku (použitém v tomto testu) nelze čekat zvýšení výkonu nebo točivého momentu. Pouze vylepší průběh obou křivek, proto bych upřednostnil nejdříve přestavbu na 60 ccm.

Autor: Martin
Datum: 25.3.2007

Zpět do sekce

Anketa

Využili jste naši Databázi servisů?

1323(58%)
 
287(13%)
 
652(29%)
 
Celkem 2263 hlasů.

Chat





22 uživatelů online

Vyhledávání

Odkazy

McLaren Unofficial Fan Site
Pro řidiče suverény...
motoride
motorky
[.:MotorBook.cz:.]
www.JAWAmania.info
Simson na fotce
MZ-CENTER
Honda CBR 125 Czech Forum :: Fórum
Simson klub Plzeň

© Tomáš Roštejnský 2006-2007