Nechce se vám vyhazovat peníze za originál. Postavte si levněji kopii.
Jednoho dne jsem si chtěl vyjet na Simsonovi. Chci ho nakopnout a chytl na volnoběh. Přidám plyn a začal střílet do výfuku a karburátoru zároveň. Zjistil jsem že odešlo tyristorové zapalování. Jdu do obchodu a za nové tam chtěli 650Kč a v druhém dokonce 850Kč!!! Protože mám jisté elektro znalosti, jal jsem se rozkuchat staré zapalko(řezal jsem ha pilkou na železo a brousil na brusce). Povedlo se mi vykreslit schéma ke kterému jsem navrhl plošný spoj, jehož rozmístění vývodů odpovídá původnímu i trimr nastavení otáček zapojení je na svém místě. Protože původní součástky se už nevyrábí, musel jsem vybrat současné ekvivalenty(některé lepší než původní). Součástky vyšly na cca 200Kč.
Vývody 14,2 jsou propojeny. Na 14 je připojena nabíjecí cívka. Ta přes diodu 1N5408 nabíjí kondenzátor. Vývod 2 jde na spínací skříňku/ když ho uzemníš chcípne to/. Vývod 3 vede na řídicí čidlo,jeho signál je upraven trimrem/otáčky zapojení/ a přiveden přes diodu na tyristor.Ten propojí vývod kondenzátoru na svorku 31(kostra). Druhý vývod kondenzátoru je propojen přes svorku 15 na indukční cívku/vznikne jiskra/. Tento děj se neustále opakuje.
Celé je to velmi jednoduché. Měl by to zvládnout bez problémů prvák na elektro škole nebo kdokoliv, kdo umí obstojně pájet. Návrh desky má rozměry 71x43 mm. Zapalování lze zalít dentacrylem (nesmí zatéct do trimru).
Hodnota trimru není kritická může být i 220R. Ostatní přesně dodržet!!!
Autor: Marty
Datum: 31.3.2007